Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

dækken??
Forfatter: 
Dato:  15-09-2008 11:32

heey alle sammen..

jeg sidder og overvejer om min hest skal til at har dækken på..

har i givet jer heste dækken på?? bruger i regndækken eller overgangsdækken??

knus sabina

0
0
Svar på denne tråd

Min har fået dækken
Forfatter: 
Dato:  15-09-2008 11:35

på.

Lidt mod min vilje.

Men han går på døgnfold, og oveni har han haft lidt tendens til blærebetændelse, så efter aftale med dr. dyr, fik han dækken på med 100 gram for i.

Mvh. Tine

Equi-work.com

Jobportalen for hestefolket

Wet wrap bandager sælges se præs

Wintec pro dressur 16" med hvidt kop jern sælges. inkl div udstyr

0
0
Svar på denne tråd

Dækken eller ej...
Forfatter: 
Dato:  15-09-2008 11:57

Jeg synes det kommer an på hvad du bruger din hest til. Hvis den rides tit og sveder meget - så er det nok nødvendigt at klippe den hvis den er tilbøjelig til at sætte kraftig vinterpels.

Og så skal den have dækken på.

Eller man har en hest som er særlig sart eller gammel.

Men hvis den bare bliver redet lidt og ellers går og hygger sig på folden - hvorfor skal en hest så have dækken på.

Det er da det mest unaturlige at give sin hest på.

/Lisbet

Smilet er ligesom et lys i sjælens vindue, der viser, at hjertet er hjemme.

0
0
Svar på denne tråd

jeps...
Forfatter: 
Dato:  16-09-2008 09:14

Begge mine har fået regntøj på ud, dvs der er næsten ikke noget for i, men blot for at tage det værste af vinden og kulden.

begge mine står inde om natten, men de har altså alligevel dækken på ud om dagen.

mvh

Katja

0
0
Svar på denne tråd

Regndækken
Forfatter: 
Dato:  16-09-2008 09:37

Min gamle hoppe går stadig ude om natten, så hun har fået et regndækken på. Hun får det af om dagen, hvis hun virker varm.

Ponyen har ikke dækken på endnu, men får nok snart et regndækken på, så hun ikke sætter alt for meget pels.

Begge heste rides kun let og kunne i princippet sagtens gå uden dækken, men jeg får bare slet ikke redet, hvis de er møgbeskidte og våde, så derfor dækken.

Mvh

Mette, Macon & Luna

Lille Hovgaard Hestepension

vi har et par ledige bokse til efteråret

0
0
Svar på denne tråd

vinter pels
Forfatter: 
Dato:  16-09-2008 12:31

min blev klippet igår da hun allerede havde sat en vamset vinter pels og var gennemblødt af sved efter 30 min let træning så nu står hun med dækken

0
0
Svar på denne tråd

jeg kan så ændre
Forfatter: 
Dato:  16-09-2008 12:33

mit svar idag.

For hestene kom på stald igår, også valgte jeg at tage dækkenet af ham igen.

Det kommer først på, når graderne er faldet lidt mere, eller det blæser mere koldt eller lign.

Mvh. Tine

Equi-work.com

Jobportalen for hestefolket

Wet wrap bandager sælges se præs

Wintec pro dressur 16" med hvidt kop jern sælges. inkl div udstyr

0
0
Svar på denne tråd

Dækken på
Forfatter: 
Dato:  16-09-2008 15:58

Min har fået regndækken på. Han frøs og var helt kold og krøllet sammen... Men nu er han glad igen.

Han kommer ind om natten men går ude det meste af dagen

Louise

&
Stald Kelon´s Lerano

0
0
Svar på denne tråd

Jeps......
Forfatter: 
Dato:  16-09-2008 16:01

Ja nogle af vores går med regndækkener.....

Heste Sælges

www.roedsgaard.dk

0
0
Svar på denne tråd

Dumdidum
Forfatter: 
Dato:  16-09-2008 16:14

Min den "gamle" fik overgangsdækken på i går. Hun har ellers haft regndækken på, ved solskin får hun selvfølgelig lov til at være "nøgen" . Hun bruges til tulle-ridning, men skal ikke have træk på ryg og lænd.

Plagen har ikke dækken på, kun ved vedvarende regn, så får han regndækken på.

hilsen Jane

Ghandi

*24/6-1992 - 23/10-2006*

Savner dig

www.milan-cherie.dk

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  16-09-2008 19:57

Min fik regndækken på i dag, da hun forsat går ude om natten og det jo ikke er mange grader over de 5.

Hun virkede også npget kold og forfrossen tik morgen, så nu håber jeg det hjælper lidt.

Og det er bare et helt alm. regndækken uden noget for, som bare tager den væreste regn, dug og blæst.

0
0
Svar på denne tråd

Både og.....
Forfatter: 
Dato:  16-09-2008 20:06

Medoc min ridehest har allerede haft regndækken på her i slutningen af august, hvor vi havde nogle våde og blæsende dage.

Jeg er så ikke bange for at tage dækken af og på, al efter hvordan vejret er. Så for mig er det ikke et ultimativt, "i dag skal krikken have dækken på for resten af vintersæsonnen".

Og nu med de kolde nætter, ja så er han nu for en uges tid siden endt med at gå med regndæknet hele tiden.

Han kom på boks om natten for 1 uge siden, men da han står i en meget kølig stald, ja så bliver der også koldt derinde.

Shetteren holder Medoc med selskab i stalden, og har allerede sat en fin begyndelse til en fed vinterpels.

De to hingsteplager går i løsdrift, og har også en fin begyndelse til vinterpels - og skal selvfølgelig ikke have dækken på.

MVh charlotte

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider