Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Sadlen glider tilbage
Forfatter: 
Dato:  21-03-2004 19:31
Min hest har stået stille i 4 mdr. på grund af en skade, men vi er nu igang igen.

mit problem er, at min sadel er begyndt at glide tilbage under træningen. Det er den samme sadel, som jeg brugte inden hunkom til skade, og der lå den perfekt.

Jeg er godt klar over, at det sandsynligvis skyldes manglende muskler, at sadlen glider tilbage, men kan jeg forvente, at sadlen kommer til at passe igen, når hun er tilbage i form, og hvordan kan jeg afhjælpe indtil da.

Mette - der nu er ejer af en "stor" hest ;-)
0
0
Svar på denne tråd

den kommer til at passe
Forfatter: 
Dato:  21-03-2004 19:42
Den skal jo bare lige have bygget sine muskler op igen. indtil da er der lidt forskelligt at gøre, det kommer meget an på hvordan den ligger.

Som oftes vil den have behov for at blive løftet lidt mere, til dette kan du lægge et lammeskind under.

For at modvirke at den glider tilbage kan du enten lægge et fortøj på eller alternativt lægge tæppegummi under sadlen. Det sidste har jeg ikek selv prøvet, men fået anbefalet.
Fortøjer fås i forskellige modeller, selv synes jeg bedst om modellen med elastik ved skuldrene det giver lidt mere frihed.

Line og Calano

Den hvide hest i parken er måske bare en zebra der har synkroniseret sig med hegnet.

-Subjektivitet er at aflæse et solur med en lommelygte
-Faber est suae ciscuae fortunae
0
0
Svar på denne tråd

evt måske
Forfatter: 
Dato:  22-03-2004 11:39
ud over de foranstaltninger nævnt i forrige indlæg så arbejd hesten fra jorden (longrering osv)så den derved også sætter muskler uden at have dig på ryggen. For det første skal den jo ha muskler for at bære dig korrekt under alle omstændigheder og desuden er der jo risciko for at sadlen kan være skyld i at hesten får ondt i ryggen når den ikke ligger optimalt pt. og så er du virkelig på glat is..
0
0
Svar på denne tråd

ikke for meget longe
Forfatter: 
Dato:  22-03-2004 18:31
det belaster forbenene og de vrider forkert i ryggen. Derfor går de og aflaster hvilket kan give skader i forben og nakke/ryg.

Line og Calano

Den hvide hest i parken er måske bare en zebra der har synkroniseret sig med hegnet.

-Subjektivitet er at aflæse et solur med en lommelygte
-Faber est suae ciscuae fortunae
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider