Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

SKOD korn i år?!
Forfatter: 
Dato:  14-09-2008 21:21

Måske er det bare mig der er rigtig uheldig.
Men jeg har haft to heste med allergiske reaktion på 2 dage. For 3 dage siden begyndte de at få byg fra dette års høst, købt hos den lokale foderstof.

Dyrlægen har fastgjort det er byggen der er galt med, et eller andet spøjtemiddel, kan mine heste ikke tåle :(

Er det kun mig der har det problem?
Havde det også med havre tidligere.

Hva deelen skal jeg give mine heste? :s

Så synes jeg også det er rigtig unfair, at foderstofferne sætter foderpriserne helt i vejret. Når planteavlerne får MEGET mindre for deres korn end normalt.
Det er altså bare ikke fair!

Skod, skod og atter skod sir jeg bare :(

Malene Pedersen

Robin Surprise - Julia - Zijawa Azale - Shalom E'jaaz

© Rytter af stjerne hingsten Wareno OX ©

Nu med den lille ny Fakhir E'jaaz

En rigtig hest er en fuldblodsaraber

0
0
Svar på denne tråd

Den tror jeg ikke på!!!!!!
Forfatter: 
Dato:  14-09-2008 21:39

Bliver lidt harm på din dyrlæge!!!! Der er ikke sprøjtemidlesrester i foderet!!! BASTA!!!!

Hvis der skulle være rester i så skulle det være pga at der er en @!#$ af en landmand der ikke har overholdt sin sprøjtefrist. Og hvis det bliver opdaget vil det koste ham rigtigt dyrt, så tror ikke på at det er sket!!!! Og slet ikke flere gange!!! Og desuden tror jeg at det er svært at mærke i foderet, da det er rigtig mange tons korn der er blevet blandet fra forskellige landmænd, plus at det er blevet behandlet osv...

Vil da lige sige til forderstoffensforsvar, at landmændene fik en godt pris for kornet i høst. Dog er priserne faldet nu her, ærgeligt for de landmænd der ikke har solgt endnu. Men priserne er ikke MEGET lavere end normalt!!

Men det med sprøjtemidlet må din dyrlæge sgu længere ud på landet med!! Det ville jeg ikke tro på før jeg så en analyse, der sagde at det var i, også ville jeg gå direkte til foderstoffen, for så har de et problem med en/flere af deres landmænd!!

MVH
Dorthe
Ejer af to skønne Vizsla'er og en vidunderlig Travhest, og med en baby på vej, forventet ankomst 22/10-2008

Et dyr er et dyr
Og det skal man ikke lave om på!!
0
0
Svar på denne tråd

bumbumbum
Forfatter: 
Dato:  14-09-2008 21:45

Det var det eneste dyrlægen mente der kunne være galt...

Men lyder bare meeeget underligt hvorfor 2 af mine heste har fået allergisk reaktion på så få dage. Og de har ikke fået andet end normalt foder.

Og det irritere mig faktisk grusomt, for min hoppe der er drægtig kan jo ikke få pencilin for at fortage det. Det vil gå ud over føllet!

Kornpriserne nede ved det lokale foderstof er faldet helt ekstremt for landmændende. Vi har fået under halvdelen end det fra sidste år, tråds meget bedre korn!

Malene Pedersen

0
0
Svar på denne tråd

Korn priserne
Forfatter: 
Dato:  14-09-2008 22:01

Hvad man har fået for sit korn kommer an på hvornår man har solgt.

Nogle landmænd har jo solgt dette års høst allerede i foråret (eller andet tidspunkt) til en anden pris end det er nu...

Og som Dorthe syntes jeg også at det lyder meget mærkeligt det din dyrlæge siger - medmindre i lige frem har en analyse af kornet.

Men hvorfor har i ikke beholdt jeres eget korn - det gør vi altid...

Bedækning tilbydes ved J. Jones i 2009

Sælges:
Hoppe føl e. Michellino/Romancier

Hoppe føl e. First Dance/Lauries Crusador xx

Romeo

Giv gerne et bud på de andre

Udlejes:

RDH hoppemaver, kontakt for info

0
0
Svar på denne tråd

bumbumbum
Forfatter: 
Dato:  14-09-2008 22:14

Nej, okay. Jeg har måske formuleret mig forkert.

Dyrlægen mente det var kornet der er galt med, men en prøve skal finde ud af om det er det. (tidligere prøve fra havre viste sig det var sprøjtemidler i kornet der var galt med og derfor vi skiftede over til byg)

Om det kan være fordi så mange landmænd har sprøjtet deres korn med rounup eller hva det hedder i år for at få det modnet?

Vi havde kun dyrket hvede i år og vi vil desværre ikke bruge hvede til hestene

Min store hest blir SÅ voldsomt syg af det, nældefeberlignende.

Hans kønsdel og hals svulmer op.

Den drægtige hoppe er heldigvis ikke så medtaget af det, kun "pletter" på kroppen.

Malene Pedersen

0
0
Svar på denne tråd

Kan det ikke
Forfatter: 
Dato:  15-09-2008 07:37

være noget svampespore lignende reaktion??

Ellers kan det jo være dit halm, hø/wrap måske, eller noget i dit øvrige foder, der er dårligt, lagermider, svampespore etc.

Tine

Med termin d 19/1 2009 - nu med liv i mavsen <3

*La Luna de Primavera * Madame Freja * Surprice * Ticco*

-Rigtige kvinder har horn på sadlen-

0
0
Svar på denne tråd

Byg.....
Forfatter: 
Dato:  15-09-2008 08:09

Nu skriver du at du bruger byg, og jeg ved at der er rigtig meget protein i byggen i år og meget byg kan ikke bruges til maltbyg pga for højt protein, og derfor bliver foderkorn.

Har i overvejet om der kan være proteinet i byggen?

Mvh Rikke

Foredrag om fodring, se mere på rideklub Vestsjællands hjemmeside.

www.123hjemmeside.dk/rideklub- vestsjaelland

Klubben uden grænser

0
0
Svar på denne tråd

sprøjtemiddel
Forfatter: 
Dato:  15-09-2008 10:37

Selv om man sprøjter kornet for at modne kornet, er der stadig sprøjtefrist! der skal gå 10 dage fra man sprøjter til man må høste kornet. Og hvis det er det der er galt, må der være andre end dine heste der reagere. Vil være mærkeligt hvis de eneste heste der reagere er dine.

Jeg tænker om der er flere faktore der spiller ind. Siden de har reageret før! Giftigeplanter på folden el. lign. Er der andre end dine heste der hvor dine er? og reagere de? Hvis ikke hvad spiser de så? Hvilken tid på året reagerede de sidst? Er der evt giftige planter i dit grovfoder?

Det ser rigtigt grimt ud!! Kan god forstå at du er fortvivlet! hvis jeg var dig ville jeg prøve at høre på foderstoffen om de har hørt fra andre med allergiske reaktioner, på den nye høst!

Har du evt prøvet at fodre med majs, istedet for korn?

Jeg ville ikke selv beholde vores eget byg. Heste kan ikke ret godt fordøge byg med mindre, at det er varmebehandlet og valset, Og det er ikke alle der selv kan valse.

MVH
Dorthe
Ejer af to skønne Vizsla'er og en vidunderlig Travhest, og med en baby på vej, forventet ankomst 22/10-2008

Et dyr er et dyr
Og det skal man ikke lave om på!!
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider