Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Nogen der ved hvad dette er (bill)??
Forfatter: 
Dato:  09-09-2008 18:01

I går da jeg skulle ud og ride opdagede jeg dette udslætslignende noget i ansigtet på min hest.

Det var der ikke om aftnen da hun kom ind.

Det er flere steder i ansigtet-næseryg-kæbe og ved øjet.men kun i den ene side.

Det er hævet og lunt. Ikke så det virker synderlig betændt. Det virker som om det klør på hende men ikke decideret ømt. Troede først det var grimen der havde skavet hende men det er det ikke-osse fordi der er noget over det ene øje. Jeg har foreløbig vasket hende i Mediscrub og drysset penicillinpudder på. Dyrlægen kommer i morgen men jeg er nysgerrig efter om nogen har oplevet det samme.

Sådan så det ud da det var vasket.

Nedenstående er fra før vask.

For øjeblikket uden smart bemærkning!!

0
0
Svar på denne tråd

det ligner klægstik
Forfatter: 
Dato:  09-09-2008 18:03

so klør ca ligeså meget som det gør på mennesker

Skøn allround hoppe sælges billigt, se link:

www.dba.dk/asp/soegning/ detail.asp?annonceid=55960158

Lækker dunfarvet vallak sælges billigt,

se link:

www.dba.dk/asp/soegning/ detail.asp?annonceid=56503719

0
0
Svar på denne tråd

det er ikke så hun
Forfatter: 
Dato:  09-09-2008 18:08

selv klør, overhovedet, og der ser heller ikke ud til at der er noget stik. Det er en ruflet overflade der egentlig er vildt nem at pille af og nedenunder er der det "fineste" sår der virker en anelse betændt.

Men klægbid-det kan da godt være jeg har aldrig set det før.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg tænker
Forfatter: 
Dato:  09-09-2008 18:19

ringorm

0
0
Svar på denne tråd

dada...
Forfatter: 
Dato:  09-09-2008 19:19

Ganske alm skræmmer måske???

Leisure mix + Pasture mix fra brogaarden sælges, jeg har et lille overskud, se præs...

Dejlige killinger bortgives til kærligt hjem, skriv for mere info!

0
0
Svar på denne tråd

Det ligner
Forfatter: 
Dato:  09-09-2008 19:46

de sår min hest får i forb. med hendes allergi.

Og tro mig, hvis hun har fået dette, er det et helvede når det bryder ud!

Jeg har ikke fundet frem til endnu hvad det er, næste gang det bryder ud skal der tages blodprøver og sendes til Tyskland, men biopsierne viser en udefra kommende allergi. Mit vokser eminent hurtigt, og fremstår faktisk lidt som dermatifiose, men nej desværre. De sidste der kom voksede ca. ½ cm på et døgn, startede som en lille bule hvor pelsen faldt af og huden herunder var betændt, og så vokser det ellers bare, uanset hvad man gør! Jeg vasker i mediscrub, har givet antibiotika = allergisk reaktion overfor dette, binyrebarkhormon i 30 dage = ok virkning de første 10 dage, herefter ingen forandring, skiftet foder 100 gange, vasket min hest i januar måned fordi en ukompetent dyrlæge var sten sikker på det var svamp pga. hun går med dækken.

Jeg håber for dig på at det ikke er allergi men alm. stiksår, men skriv gerne når dyrlægen har været der.

Mendacem memorem esse oportere. *

.oooO.........
(....)...Oooo.
.\..(...(....)
..\_)....)../.
.........(_/..

Globus Clic Dressursadel, 17", bom 36, 2,5 år gammel MEGET velholdt med stor knæstøtte sælges.

0
0
Svar på denne tråd

hejsa...
Forfatter: 
Dato:  09-09-2008 20:21

det ligner lidt ringorm - samme udslæt min havde

men kunne også være svampe infektion grundet vådt og fugtig vejr kombinert med støv/jord - det kan nemt give noget kløe

Med venlig hilsen

Anita Kristiansen

RIGTIG HESTE VEJER OVER 700KG

:-)

0
0
Svar på denne tråd

vores har det samme
Forfatter: 
Dato:  10-09-2008 00:18

Jeg opdagede det samme på vores pony i går. smurte med noget kopattesalve og i dag ser det pænere ud. Troede også først det var grimen der skavede, men det klør helt vild på ham.

0
0
Svar på denne tråd

Dominik
Forfatter: 
Dato:  10-09-2008 08:25

har det osse hvor grimen ikke sidder så jeg tror ikke det er det.

Ang. ringorm så ligner det ikke dem vores kvier har så det tror jeg heller ikke det er.

Mht det det som Chelab siger, så har min et eller andet udslæt som af dyrlægen skulle være sommereksem, så om det i ansigtet osse er en for for allergi ligger jo egentlig nær. Hun er jo nok disponibel for noget overfølsomhed af en eller andet art. Men det bliver jo nok bare ikke fundet ud af præcis hvad det er.

Det sidder jo lige under næsebåndet så det bliver lidt spændende om hun kan rides uden de store gener. Men jeg er lidt spændt på dyrlægen der kommer i formiddag. Men jeg har det osse lidt sådan at nu bliver vi IGEN sat tilbage i træningen. I de 14 mdr jeg har haft hesten har jeg nok redet hende i knap 6 mdr. Der er altid et eller andet efter hende det er SÅ træls. Så det her er egentlig bare: nå nu er der noget igen

0
0
Svar på denne tråd

Forhør og test
Forfatter: 
Dato:  10-09-2008 09:43

evt. hovedtøjets spænder for nikkel, mit hovedtøj er spækket med nikkel, så jeg har købt et hvor spænderne sidder i nakken og ellers er der læder under disse så der ikke er hudkontakt.

Jeg fik udtaget biopsier, de koster ca 700, men hesten skal bedøves inden og der går 14 dage inden du får svar.

Sommereksem, pudsigt nok hedder en hudlidelse faktisk dermatitis og herunder dækker sommereksem, og jeg tror mange dyrlæger griber til den forklaring, da de simpelthen famler i blinde.

Mit næste skridt bliver at få taget blodprøver, men først når/hvis det kommer igen, jeg har været forskånet her i sommer, men døjer stadig med arene efter to sår på skulderen fra nytår.......... Det ene under dækkenet det andet lige udenfor.

De sår min får begynder som noget der ligner slidmærker og udvikler sig i løbet af ganske kort tid til store væskende sår, så det går hurtigt. De første mange gange var det et lille to kroners mærke på den ene side af hovedet hvor grimens spænde lå, så grimen af, min går stort set aldrig med grime, da hun er så tyndpelset i forvejen og mange heste kan i det hele taget i 'tåle' nylon, evt. kan du sætte en halsrem på istedet, eller en grime uden spænder.

Det kan være en allergisk reaktion overfor noget så simpelt som lindetræer o.l. jeg håber man kan vaccinere mit væk.

Men vent nu og hør hvad dyrlægen siger, det kan jo være en omgang klæg bid der har taget overhånd.....

.oooO.........
(....)...Oooo.
.\..(...(....)
..\_)....)../.
.........(_/..

Globus Clic Dressursadel, 17", bom 36, 2,5 år gammel MEGET velholdt med stor knæstøtte sælges.

0
0
Svar på denne tråd

Så har dyrlægen
Forfatter: 
Dato:  10-09-2008 11:02

været her. Det var hudbetændelse, ret aggressiv bakterie. Har fået noget lacto-etellerandet til at smøre i.

Chelab: Jeg fik lavet en biopsi sidste år på det hun har under maven. Den gav ikke noget entydig svar, så derfor fik hun betegnelsen: Sommereksem. Hun klør midt på manen og halen og under maven. Der er ikke noget endnu der har hjulpet på det. Hun er drægtig så der er osse grænser for hvad hun skal igennem. Det er ikke konstant hun klør sig så vi har valgt at leve med det. Der er ingen væskende sår det er nærmest som læder, altså bare lidt hård hud. Halen og man er der intet at se i. Og det i ansigtet har altså ikke noget med det at gøre.

Nu håber jeg det smørelse virker der er nemlig kommet et par stykker mere til siden igår.

0
0
Svar på denne tråd

Vil du ikke
Forfatter: 
Dato:  10-09-2008 13:10

vende tilbage når du har prøvet den creme?

Jeg er virkelig interesseret i at finde et eller andet der kan slå det ud!

Mht. biopsierne, jeg fik ej heller noget entydigt svar, andet end det er noget autoimmologisk og kroppen forsøgte at bekæmpe det. Og der kom betegnelsen dermatitis nemlig, og da jeg googlede dette inden jeg ringede til dyrlægen skreg det bare sommereksem, så jeg havde forventet at det var den diagnose jeg fik, men nej, det er en generel diagnose omkring hudlidelser hos heste, det er derfor ejg skriver at mange dyrlæger famler i blinde mht. det.

Jeg har svarene på biospierne, hvis du er intereseret i at læse disse, det kunne jo være det var det samme der stod..... Men jeg vil advare dig, der er mange mange fagudtryk og latinske betegnelser heri, derfor slog jeg mere eller mindre hvert eneste ord op inden jeg ringede til min dyrlæge for at høre hvad vores næste skridt skulle være.

.oooO.........
(....)...Oooo.
.\..(...(....)
..\_)....)../.
.........(_/..

0
0
Svar på denne tråd

Svamp....
Forfatter: 
Dato:  10-09-2008 13:53

Min havde hudbetændelse (dermatofylose) på als, ryg og mave sidste vinter, det gik først væk efter 2xdaglig vask med virkon s og 2x 14 dages penicillinkur..

Det der ligner det svamp hun har i hovedet nu.. Det blir behandlet med virkon s og penicillin salve

Venlig Hilsen Sascha

Nej nej nej, nu var vi endelig lige blevet klar igen.. Og så er problemet tilbage :-/

0
0
Svar på denne tråd

hudbetændelse
Forfatter: 
Dato:  10-09-2008 20:59

hejsa. :)

min har også haft hudbetændelse i stor grad op af alle fire ben.

den stod med fire kæmpe hævede ben en morgen og det var brand varmt. min dyrelæge kom om eftermiddagen og fik noget at smøre det med også blev den stukket i fem dage. Bare så du ved det så kommer det der betændelse altså ud og pelsen falder af.

Der kommer nok nogle væskende sår og så må det ikke blive vådt.

håber det hjalp lidt :)

Mvh.
Clara :-)
0
0
Svar på denne tråd

Jeg har nu
Forfatter: 
Dato:  22-09-2008 17:41

behandlet hende færdig med LACTACLOX.

Nogen spurgte til virkningen: Det har virket hun er ved at få pels igen og er snart fin og flot igen.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider