evt. hovedtøjets spænder for nikkel, mit hovedtøj er spækket med nikkel, så jeg har købt et hvor spænderne sidder i nakken og ellers er der læder under disse så der ikke er hudkontakt.
Jeg fik udtaget biopsier, de koster ca 700, men hesten skal bedøves inden og der går 14 dage inden du får svar.
Sommereksem, pudsigt nok hedder en hudlidelse faktisk dermatitis og herunder dækker sommereksem, og jeg tror mange dyrlæger griber til den forklaring, da de simpelthen famler i blinde.
Mit næste skridt bliver at få taget blodprøver, men først når/hvis det kommer igen, jeg har været forskånet her i sommer, men døjer stadig med arene efter to sår på skulderen fra nytår.......... Det ene under dækkenet det andet lige udenfor.
De sår min får begynder som noget der ligner slidmærker og udvikler sig i løbet af ganske kort tid til store væskende sår, så det går hurtigt. De første mange gange var det et lille to kroners mærke på den ene side af hovedet hvor grimens spænde lå, så grimen af, min går stort set aldrig med grime, da hun er så tyndpelset i forvejen og mange heste kan i det hele taget i 'tåle' nylon, evt. kan du sætte en halsrem på istedet, eller en grime uden spænder.
Det kan være en allergisk reaktion overfor noget så simpelt som lindetræer o.l. jeg håber man kan vaccinere mit væk.
Men vent nu og hør hvad dyrlægen siger, det kan jo være en omgang klæg bid der har taget overhånd.....