Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

hingstefold
Forfatter: 
Dato:  08-09-2008 12:42

Nu har jeg jo en islænderplag på hingstefold og så var det jeg kom til at tænke på, om man også bruge sådan noget til "alm rideheste"??

Mange islænderplage sende på store folde sammen med andre unghest indtil de er rideklar. Det er ganske normalt, men jeg har faktisk aldrig set det med de store heste.....

Kloge mennesker keder sig aldrig!!

0
0
Svar på denne tråd

Hvad er ...
Forfatter: 
Dato:  08-09-2008 14:12

...en hingstefold?

Alle ungheste har bedst af at gå sammen med jævnaldrende på et stort område hvor der er plads til at de kan bevæge sig for at udvikle sig bedst muligt.

Hilsen Christina

med

Madelaine af Nord-Als (Shet.)

& Kanoa. (FRB)

Giv din støtte til:

http://www.orangutang.dk

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  08-09-2008 15:09

Et stort areal hvorpå hingste/vallakker samles og nyder livet sammen på ægte vildheste manér

Der laves også folde til hopperne. Man kalder det vel også unghestefold

Kloge mennesker keder sig aldrig!!

0
0
Svar på denne tråd

Jo da......
Forfatter: 
Dato:  08-09-2008 19:38

Det er skam også "normalt" ved store heste, at hingsteplagerne går sammen.

Ofte bliver hingsteplagerne sendt afsted om foråret, og kommer hjem til ejeren om efteråret. Og så går de feks. i marsken eller i andre store foldområder. Flere hingstestationer har bla. opstaldning af hingsteplager i store flokke i løsdrift.

Personligt har jeg valgt at have 2 stk hingsteplager selv, hvilket kan lade sig gøre, da jeg ikke har hopper på ejendommen. Så der er det min store ridevallak, som holder de små baryler på plads, og opdrager dem.

Og så kan de to hingste tumle med hinanden og slåes og bruge deres krudt, hvilket gør dem nemmere for mig at håndterer.

MVH Charlotte

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider