Jeg foder også med grøntpiller og udfordre dem også opblødt selv om forhandleren siger at de godt kan udfoderes i tør tilstand.
Jeg udfodre dem med vand for at undgå spiserørsforstoppelse og fordi at de fylder mere i våd tilstand
Da de ikke er lige så store som roepiller burde de ikke give problemer med spiserørsforstoppelse men "better safe than sorry" og de burte helle ikke give st store problemer i mavesækken for de vokser ikke ligeså meget som roepiler.
Grøntpillerne vokser knapt til dobbelt størrelse, hvor roepilelr vokser til 4 dobbeltstørrrelse.
Jeg blander min piller op med vand i forholdet 1:2 og det giver en fin konsistens - kan det være hygge bruger jeg kogt vand i str.forholdet 1:2,5-3 så bliver det sådanne noget tyndt grød og så får han det lunkent (trækketid 5-10min). Normalt giver jeg det med koldt vand - så skal det trække ca. 20min. grøntpiller suger meget hurtigere vandet og går i opløsning, sammenlignet med roepillerne, derfor er de også nemmere at fodere med om sommeren da man sålede ikke skal frygte at det er begyndt at gære.
Ville aldrig lade det ltrække mere end et døgn - max!
Charlotte