Hej alle!
Håber I kan hjælpe mig og min veninde angående vores to hestes ubehagelig hudproblemer.(Det skal siges at begge heste står med lyserøde muler og min hest har 4 hvide sokker. Der er 4 heste ialt på marken og de to andre har begge mørke muler og står uden problemer.)
Det startede med at min venindens pony fik noget, som lignede en ordenligt solskoldning på mulen midt i august, og det undrede os lidt da vejret havde været dårligt med en masse regn og mørke skyer. Der gik så en uge eller to hvor det kun udviklede sig grimmere og det så smertefuldt ud hvis man rørte det. Nu er det så sket at min egen hest også har fået det og det har også udvilklet meget. Det sidder under mulen/munden, halvt inde i munden og på hendes koder på forbenene?
Kan det måske være muk?
Min veninde mener godt nok stadig at det er solskoldning da hun har hørt at heste med følsomme muler stadig kan blive ramt midt i september. Tror bare ikke på at hun bliver solskoldet i munden og under mulen.
Vær sød at hjælpe! Hun vil helst bare se tiden an, men synes jeg, at vi har gjort længe nok.