Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

ved i noget om sukkersyge hos hest
Forfatter: 
Dato:  04-09-2008 21:00

min pony har muligvis fået sukkersyge, dette ved dog først 100% i næste uge hvor svaret fra blodprøven kommer.

Men jeg vil jo meget gerne vide noget om det og hva det har af følger, hva kan han, hva må han.. Dør han ludseligt med store smerter, vælter han bare om i stilhed eller kan man se det på ham ?

Jeg vedd intet om det men vil meget gee´rne så jeg kan sætte mig ind i det og gøre mit bedste for ham.. der ER Selvfølgelig total kontakt med dyrlæge osv..

Mvh Pernille - mor til Sille og ejer af Oliver.

Det giver for mig ingen menning at ride hesten med hovedet i sandet, så kan man vel købe sig en struds..

westernsadler sælges.. Skriv for info

0
0
Svar på denne tråd

Sukkersyge
Forfatter: 
Dato:  04-09-2008 21:23

hos dyr er generelt meget svær at behandle. Der skal måles blodsukker og gives insulin, der balancerer med blodsukkeret, der igen skal balanceres af med foderet. Det er så utrolig svært at holde sukkersygen i skak hos dyr. Og lykkes det ikke, er der mange grimme følgesygdomme - bl.a. nerveskader i musklerne, så de ikke længere kan bevæge sig normalt. De kan ikke udnytte sukkeret i blodet - som igen medfører en enorm sult og tørst - samt ekstremt tisseri - hvis insulinniveauet ikke er korrekt. En ubehandlet sukkersyge medfører døden - hvor dyret vil gå over i bevidstløshed - men det vil være over tid, hvor lidelserne er store.

Du skal have en snak med din dyrlæge, hvis din pony har sukkersyge og høre, hvad han anbefaler.

Jeg vil tro, at de næsten er umuligt at regulere en sukkersyg hest og vil derfor tro, at en aflivning er det mest humane, såfremt diagnosen er sikker.

Sys

Living is - knowing which bridges to cross - and which to burn !!

0
0
Svar på denne tråd

nanna luthersson
Forfatter: 
Dato:  04-09-2008 22:41

jeg ville nok tage kontakt til hende.hun er bare et geni hvad angår de der fodringsbetingede sygdomme som forfangenhed, cushing, EMS osv..

jeg kender ik til nogen med sukkersyge, ved slet ik hvordan det er hos heste. men kender lidt til det der hedder insulinresistens (IR) og det er vist det samme som man kalder gammelmandssukkersyge eller diabetes type 2. der kan man sagtens få sin hest til at fungere fint, det er bare vigtigt at undgå sukker og stivelse i foderet. men det ved Nanna også en masse om.

Sælges: welsh cob vallak, 3½ år, 1,45 stg., ryttervant, super flink, lærenem og en rigtig charmetrold.

0
0
Svar på denne tråd

Det kan lade sig gøre...
Forfatter: 
Dato:  05-09-2008 19:57
Vi havde en hest i stalden med sukkersyge... (nu flyttet)
Den lever stadig i bedste velgående :-)
Der skal tages hensyn ift. foder og græs, men ikke noget der var uoverskueligt.

Men som foreslået af andre, tal med din dyrlæge og Nanna fra Brogården
0
0
Svar på denne tråd

tadadadaaa
Forfatter: 
Dato:  06-09-2008 14:07

dyrlæge er, som skrevet oven i indlægget, indblandet men da jeg ikk kender sygdommen vil jeg gerne høre noget om den.. Eller dvs. jeg har nu søgt og er nogenlunde inde i det.. i hver tt fald er der taget blodprøve og når svaret kommer derfra og vi er 100% sikre på det er sukkersyge kontakter vi forskellige dyrlæger evt. osse fra sverige/tyskland for at se om de evt. ved noget og priser...

Man elsker jo sit dyr !

Mvh Pernille - mor til Sille og ejer af Oliver.

Det giver for mig ingen menning at ride hesten med hovedet i sandet, så kan man vel købe sig en struds..

westernsadler sælges.. Skriv for info

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider