Jeg sad lige og kiggede efter om der var indlæg om netop dette emne 
Jeg havde selv en ny smed ude til min gamle basse i tirsdags og han sagde med det samme at han havde forbenet dragtbrusk!
Jeg har gennem de 10 år jeg har haft bassen,haft flere smede som intet har nævnt noget om det!
Og jeg har aldrig selv tænkt over det eftersom han aldrig i de 10 år har været halt eller øm på nogen måde..
Smeden lagde alm sko på men mente at ringsko ville være det bedste.
Vi har aftalt at jeg kontakter ham igen om en 5 ugers tid og ser hvordan det går.. Bassen plejer normalt at bruge en str 3 i sko,men smeden klemte ham ned i en str 2!!
Det ser lidt underligt ud,men indtil videre er der ikke nogen tegn på halthed eller andet..
Dyrlægen var ude og vaccinere ham i dag og jeg spurgte hende til råds og hun sagde bla også det med sko størrelsen.
Håber ved gud ikke at han forsøger at fremkalde ømhed eller halthed kun for at lægge en ringsko på og derfor tjene flere penge
for så får han godt nok sparket!
Min mening er at bassen sagtens kan gå med alm sko når han i 10 år har gået uden den mindste form for halthed eller andet..
Det var noget andet hvis han blev brugt til hårdere ridning samt stævne deltagelse,men det gør han nu ikke eftersom han er 20 år og på vej på pension.