Ved ikke om indlægget passer ind her??
Men ..
Jeg har længe ledt og ledt efter passer til min hest .. Har selv passet en del heste/ponyer da jeg var mindre .. Og om hesten var lidt frisk eller ikke kunne det helt store, ville jeg jo gerne for kunne jo få undervisning på den..
Men .. Nu hvor jeg er så heldig at have min egen hest.. En dejlig hoppe godt nok med stort H.. Ja.. Så er det umuligt at finde en til hende.. Hun er 163 høj, er 11 år, noget nervøs med fks der står en kasse i hjørnet af ridehallen som ikke står der normalt. Hun er lidt frisk, men når hun er blevet godt varm er hun sper lækker at ride.. Hun er også meget lærenem, men vi starter stille og roligt op da jeg havde en ulykke med hende for ca et halvt år siden .. (blev syet i munden og fik en skade i skulderen).. Men det er blevet meget bedre nu..
Jeg havde en ude og se på hende.. for lidt mindre end et halvt år siden .. Hun så mig ride hende .. (desværre havde hesten lige sin dårlige dag og ikke fik helt opttmalt .. ) men jeg spurgte om hun ville prøve hende, men det var desværre ikke noget for hende?? Hvad? Giv hesten en chance?
Efter noget tid fandt jeg en gammel veninde hvor jeg også havde passet hendes hest engang, men nu havde hun solgt hendes og savnede at ride.. Det gik fint i starten, men pludselig blev aftaler ikke overholdt og der kom dårlige undskyldninger istedet ,.. så hun blev droppet og min far måtte passe hende da jeg var på ferie..
så nu for nylig havde jeg den 3. på besøg (og 3. gang er tit lykkens gang?) det gik bare rigtig godt .. Selvfølgelig var der noget at arbejde med også fordi jeg havde forstuvet min ankel.. Men hun virkede bare som om at hun gerne ville have noget at arbejde med og ville prøve hende en uge efter for at være sikker .. en uge efter hørte jeg intet og skrev en besked for at høre om det stadig havde interesse.. Dagen efter fik jeg svar .. Hvor der stod at hesten ikke var noget for hende da der var for meget arbejde og at hun havde fundet en anden ..
Nå .. nu ved jeg ikke om jeg skal klare det hele selv.. Er jo lidt rart med "en fridag" og vide at hesten bliver redet.. Jeg har aldrig sagt at de skulle betale noget, da jeg heller ikke selv gjorde det og at mit eneste krav var at jeg kunne med passeren + at min hest blev redet og passet og at der blev overholdt aftaler..
Der er muligheder i min hest og hun elsker at springe, men bare ikke min stærke side .. Er min hest ikke "god" nok ?
Har i en passer/part?
Hvordan fandt i jeres passer/part..?
Hvad tager i for det?
Evt andet?
Håber der er nogen der har givet sig tiden til at læse det ..
ville bare ønske at jeg også kunne glæde en anden med en gratis hest at passe på betingelserne af at hun bliver passet ordentligt..