Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

At finde passer/part
Forfatter: 
Dato:  02-09-2008 10:52

Ved ikke om indlægget passer ind her??

Men ..

Jeg har længe ledt og ledt efter passer til min hest .. Har selv passet en del heste/ponyer da jeg var mindre .. Og om hesten var lidt frisk eller ikke kunne det helt store, ville jeg jo gerne for kunne jo få undervisning på den..

Men .. Nu hvor jeg er så heldig at have min egen hest.. En dejlig hoppe godt nok med stort H.. Ja.. Så er det umuligt at finde en til hende.. Hun er 163 høj, er 11 år, noget nervøs med fks der står en kasse i hjørnet af ridehallen som ikke står der normalt. Hun er lidt frisk, men når hun er blevet godt varm er hun sper lækker at ride.. Hun er også meget lærenem, men vi starter stille og roligt op da jeg havde en ulykke med hende for ca et halvt år siden .. (blev syet i munden og fik en skade i skulderen).. Men det er blevet meget bedre nu..

Jeg havde en ude og se på hende.. for lidt mindre end et halvt år siden .. Hun så mig ride hende .. (desværre havde hesten lige sin dårlige dag og ikke fik helt opttmalt .. ) men jeg spurgte om hun ville prøve hende, men det var desværre ikke noget for hende?? Hvad? Giv hesten en chance?

Efter noget tid fandt jeg en gammel veninde hvor jeg også havde passet hendes hest engang, men nu havde hun solgt hendes og savnede at ride.. Det gik fint i starten, men pludselig blev aftaler ikke overholdt og der kom dårlige undskyldninger istedet ,.. så hun blev droppet og min far måtte passe hende da jeg var på ferie..

så nu for nylig havde jeg den 3. på besøg (og 3. gang er tit lykkens gang?) det gik bare rigtig godt .. Selvfølgelig var der noget at arbejde med også fordi jeg havde forstuvet min ankel.. Men hun virkede bare som om at hun gerne ville have noget at arbejde med og ville prøve hende en uge efter for at være sikker .. en uge efter hørte jeg intet og skrev en besked for at høre om det stadig havde interesse.. Dagen efter fik jeg svar .. Hvor der stod at hesten ikke var noget for hende da der var for meget arbejde og at hun havde fundet en anden ..

Nå .. nu ved jeg ikke om jeg skal klare det hele selv.. Er jo lidt rart med "en fridag" og vide at hesten bliver redet.. Jeg har aldrig sagt at de skulle betale noget, da jeg heller ikke selv gjorde det og at mit eneste krav var at jeg kunne med passeren + at min hest blev redet og passet og at der blev overholdt aftaler..

Der er muligheder i min hest og hun elsker at springe, men bare ikke min stærke side .. Er min hest ikke "god" nok ?

Har i en passer/part?

Hvordan fandt i jeres passer/part..?

Hvad tager i for det?

Evt andet?

Håber der er nogen der har givet sig tiden til at læse det ..

ville bare ønske at jeg også kunne glæde en anden med en gratis hest at passe på betingelserne af at hun bliver passet ordentligt..

0
0
Svar på denne tråd

En ting jeg lige
Forfatter: 
Dato:  02-09-2008 10:58

bed mærke i, var du bliver skuffet over, folk siger det ikke er noget for dem.

Det er den type jeg gerne vil have til min hest.

Folk der er ærlige, folk som ved hvad de har lyst til at sætte sig op på eller ikke osv osv.

Jeg syntes det er et meget godt træk ved folk, kontra dem der "mener" det nok skal gå...også er de væk indenfor en måned.

Jeg finder nok aldrig en til min.

Har haft en ude, der var helt vild...også hørte jeg ikke mere.

Jeg kan så heller ikke tilbyde noget specielt lige pt, men havde håbet der gik andre tosser derude, som måske havde lyst til at klappe en hest indimellem, og måske på sigt begynde at ride.

Mvh. Tine

Equi-work.com

Jobportalen for hestefolket

Vil du gerne klappe en hest en gang i ugen i Tåstrup området? Kontakt mig for mere info

Wet wrap bandager sælges se præs

0
0
Svar på denne tråd

skuffet??
Forfatter: 
Dato:  02-09-2008 11:14

Hvor står der at jeg bliver skuffet?

vil sige at jeg er skuffet over nr 2 .. som kom med de dårligste undskyldninger istedet for at sige at hun ikke ville passe hesten mere .. at jeg havde en aftale med nr 3 at hun kunne prøve hende en uge efter for at være sikker .. Når de ikke vil give det en chance . Har folk bare alt for store forventninger? Selvfølgelig ville det være fedt med en hest der kunne gå de store klasser, men det er vel også fedt at kunne se fremskridt.. og at hesten kan lidt mere end det grundlæggene ..er det ikke nok?

Jeg synes godt man kan give det en chance.. For ja .. vil da gerne have at det var en passer der blev hos mig i lang tid..

Men nu ser folk på at hesten skal kunne det og det.. istedet for at hesten kan noget, man kan få undervisning, ride tur, man får endda lov til at ride en hest gratis i forhold til så mange andre der måske vil have 600 kr for det ..

0
0
Svar på denne tråd

Giv det tid
Forfatter: 
Dato:  02-09-2008 11:18

Hmm, jeg ved sgu ikke hvad du gør "forkert" siden ingen vil passe din hupper.

Hvor søger du parter henne? Stiller du krav til hvad rytteren skal kunne?

Står hesten på en rideskole? For hvis den gør, kan du så ikke finde en rideskoleelev som du kan træne op til at passe hesten? Det var sådan jeg kom til at passe den første hest.

Jeg har ikke min egen hest men rider 2 gange om ugen og betaler 600 kr. for det om måneden. Da jeg ledte efter en hest at ride, kunne jeg se at prisen lå fra 400 - 800 kr. for 2-3 dage om ugen.

Ved ikke om det hjælper dig noget. Håber du finder en til der vil ride din hyp.

0
0
Svar på denne tråd

Altså hun
Forfatter: 
Dato:  02-09-2008 11:50

står på rideskolde for privat ryttere, så der er ikke små elever og rideskoleheste.. der er alt på stedet.. ridehal, ridebane, dressur- og springbane.. turmuligheder..

Mine krav til rytteren er at de er en der har erfaring med heste og gerne nervøse heste.. Hvor længe man har redet har ikke den store betydning så længe man har noget erfaring..

Jeg har søgt her på heste-nettet.. fundet min gamle veninde som ikke var til at stole på og en kontaktede min rideklub hvor ejeren af stedet sagde at jeg manglede en.. Men hun havde alt for mange krav til hesten .

0
0
Svar på denne tråd

Søg flere steder
Forfatter: 
Dato:  02-09-2008 12:05

Hvis jeg var dig ville jeg sætte annoncen i flere steder. Hvad med hesteinfo.dk horse.dk heste.dk tror de alle har en afdeling for parter.

Det lyder som et lækkert sted den står. Er der til at komme derud med offentlige transportmidler? For det var et af mine krav, da jeg skulle finde noget at ride på.

0
0
Svar på denne tråd

Nej det er
Forfatter: 
Dato:  02-09-2008 12:23

det ikke .. Det ligger lige lidt udenfor Tilst nær Århus ..

Så 1½ km at gå ellers skal man cykle eller have bil .. men fordi jeg har både scooter og cykel kunne min cykel sagtens lånes ud til passeren da jeg bor ca 3 km fra stedet + at bussen går 2 min fra mig ..

0
0
Svar på denne tråd

\tjah/
Forfatter: 
Dato:  02-09-2008 12:27

jeg har ozo i noget tid søgt fuld passer til min hoppe.

men ingen har endnu skrevet.

det er super svært

Hilsen Kristina

Søger en rytter/passer til min Hoppe. 4622.

www.heste-nettet.dk/lodge/13781/ hest/211593/

0
0
Svar på denne tråd

Part...
Forfatter: 
Dato:  02-09-2008 12:41

Vi havde først hesten opstaldet i Vallensbæk på en privat gård - det var vist ret svært for ejeren at finde en part - indtil jeg skrev :)

Nu har jeg købt halvdelen af hesten og den er blevet flyttet til Albertslund Ridecenter. Vi har nu en part 2 gange om ugen, hun startede nok ugen efter vi flyttede hesten så det tog os omkring 4 dage at finde en part. Hun har snart 1 års jubilæum - men vi har også været meget heldige tror jeg.

Close Contact Springsadel fra 2007 m. garantibevis sælges - 2800 kr

Andis Klipper / 1½ hestes trailer udlejes i kortere perioder (Vestegnsområdet)

www.nallino.dk/Udlejning.htm

0
0
Svar på denne tråd

Passer til Faster
Forfatter: 
Dato:  02-09-2008 13:30

Hej Linda

(til jer andre: Vi har hest samme sted)

Jeg fandt min passer her via HN - og bortset fra at hun er et scoop, så blev jeg kontaktet af 6-7 stykker dengang. Om det så skyldes at Tintin i hvert fald på papirerne "kan" noget, skal jeg ikke kunne sige, men jeg synes i hvert fald det er underligt, at der ikke er nogen, der er interesserede i Faster, for hun er da dejlig...

Nu har jeg desværre ikke kontaktoplysningerne mere på nogen af dem, som jeg talte med, men under alle omstændigheder kan jeg da sige, at det i hvert fald ikke er min oplevelse at det er svært at finde passere til vores stald... Måske er du bare uheldig med tidspunktet?

-rikke

0
0
Svar på denne tråd

Hej rikke..
Forfatter: 
Dato:  02-09-2008 13:56

Ja det kan være .. Jeg må bare blive ved til vi finder den rette passer .. Selvom hun kan være en bandit er hun rigtig dejlig ..

0
0
Svar på denne tråd

annoncen
Forfatter: 
Dato:  05-09-2008 18:22

Hej Linda

Hvad stod der i den annonce du havde inde? Det lyder jo som om der er andre der også synes at Faster er fin (Rikke) så måske har du været for beskeden eller fokuseret for meget på problemer. Det er SÅ svært at bedømme en hest ud fra en annonce. Selvfølgelig skal man ikke skrive noget hesten ikke kan leve op til, men små problemer kan hurtigt komme til at lyde store på skrift .

Har du prøvet at hænge opslag op i området og har du fortalt til alle i din stald at du søger en part?

Jeg søgte også i lang tid, og ganske uden resultat, men en dag stod parten bogstavelig talt og bankede på døren, og spurgte om jeg kunne bruge en til at ride min hest

VH Julie

0
0
Svar på denne tråd

hej julie
Forfatter: 
Dato:  06-09-2008 13:19

Jeg har fundet folk istedet for at lave annoncen selv .. da jeg synes det var lettere at sotere folk der .. Har før lavet en annoncen, men men små 13 årige henvender sig, og min hest er ikke en "børne" hest .. man skal have erfaring ..

Men måske har jeg fundet en ude fra hvor hun står .. (:

Så vi krydser fingre .. / ben .. :D

0
0
Svar på denne tråd

Totalt håbløst
Forfatter: 
Dato:  07-09-2008 09:09

Jeg har ledt med lys og lygt længe og der sker bare ikke noget. Enter er vi for langt væk fra København downtown eller også er hesten ikke lige den div. parter drømmer om. Vi bor i Smørum lige ved Ballerup station (storkøbenhavn..) og dyret er en klassisk redet lipizzaner (står i annoncen..).

Nogle parter ringer og laver aftaler hvorefter de bliver væk og så står man der og glaner. Andre dukker op og vil ringe tilbage eller skrive når de har sovet på det og man hører aldrig noget.

Det er helt håbløst for os i Smørum - og jeg er ikke den eneste i området der ikke kan finde part. SUKKKKKK

mvh

Heidi

Part søges til lipizzanervallak i Smørum

Selskabspony tilbydes godt hjem mll 95-110 stg/vallak

Nihil intentanum

Felix vi ses igen min skat

0
0
Svar på denne tråd

ssssss
Forfatter: 
Dato:  07-09-2008 14:35

Jeg søgte også længe efter en part til min hoppe, for at aflaste mig fra en noget ophængt hverdag med små børn og eget firma.

Hun har en del særheder, da hun tidligere ikke er blevet behandlet godt ridemæssigt og og har været totalt misforstået .

Af de første 5 parter jeg havde på hende, holdt den længste i 2 md. Så smuttede hun.

Så sadlede jeg helt om i annoncen og søgte en skovturs/hygge rytter.

Her var jeg heldig at finde en voksen "pige" uden de store ambitioner om dressur, men bare en masse gode skovture, og som både hesten og jeg kommer rigtigt godt ud af det med .

Det "forhold" har foreløbigt holdt 1½ år

Prisen for parten satte jeg i annoncen til symbolske 100,- om måneden. Min erfaring siger nemlig at folk bedre holder deres ord når de betaler for tingene frem for at det er gratis.

Held og lykke med at finde en god og stabil part

Mvh. Rikke

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  07-09-2008 22:36

Jeg har fundet en part til min hest her på hn. Jeg oprettede en annonce og jeg skrev til alle der søgte i mit område. Ja, man får en del henvendelser fra små piger, men det er altså ret hurtigt at skrive til dem, at de desværre ikke er gamle nok.

Derudover kan du jo lave en signatur til dine indlæg, hvor du skriver, at du søger en part i Århus området. Det gjorde jeg, og så skrev jeg ellers i en masse tråde :-)

Jeg synes også du burde få dig nogle flere/bedre billeder af hende på din profil, gerne under rytter, så man kan se hvad hun kan.

Hvis du gør de ting skal den rette nok komme - held og lykke med det! :-)

Forskelligt udstyr sælges - se profil :-)
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider