Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Dækkenvask Randers-(Århus)-området ?
Forfatter: 
Dato:  19-03-2004 08:52
Dækkenvask hvem/hvor/hvor dyrt ???

Helst i Randers-området, da vi bor i Hadsten.
(Men ellers Århus-området)

Håber nogen kan hjælpe !!!

?:-) Marsil
0
0
Svar på denne tråd

Dækkenvask.
Forfatter: 
Dato:  19-03-2004 09:26
Hej Masil

Nu får du lige opskriften på hvordan jeg får mine dækkener HELT rene. Det er nok den lidt lede måde at gøre det på, men det virker...
Jeg har oplevet at indleverer mit dækken i en rideudstyrsforretning og få det næsten lige så beskidt tilbage igen!

Det jeg gør er at først renser jeg dækkenet, så godt jeg kan, for hår ved at strigle det med en stiv børst. Dernæst bruger jeg den samme børste sammen med noget vand og evt lidt sæbe til at kradse lidt op i de aller stiveste lortekager. Denne behandling tager nok 10-15 min ialt. Herefter skyller jeg dækkenet og pakker det i en sort sæk (eller 2 sorte sække, da det jo er vådt og stadig meget beskidt) og kører på vaskeri!

Jeg kører helst på vaskeri i nattens mulm og mørke og jeg sørger for at rense maskinerne grundigt efter mig, for man bliver ikke helt vildt populær, når man kommer med sådan en stinker!
Men maskinerne på sådan et vaskeri er noget større end almindelige husholdningsmaskiner, så de fleste dækkener kan være i en standart vaskeri-maskine. Men har du en meget lang hest med et meget tykt dækken, så har de fleste steder også en ekstra stor maskine. En vask i en standart maskine koster, der hvor jeg plejer at komme, 24 kr eksklusiv sæbe. En stor vask koster 50. Det er jo billigt og så ynder jeg at tørre dækkenet i tørretumbler (det kan de godt holde til), for så kan jeg bare lægge det sammen, køre det hjem og lægge det på hylden (eller hesten).

Det skader på ingen måder maskinerne, at du vasker dit dækken i dem, og der er heller ikke nogen lugt der smidter af på "de næste der vasker"s tøj. Bare sørg' for at fjerne de hår, der eventuelt måtte sidde tilbage i maskinerne (også centrifugen).

ja, det var så min lille beskidte hemmelighed. Brug den om du vil.

Mange hilsner Mette
0
0
Svar på denne tråd

Hej Mette
Forfatter: 
Dato:  19-03-2004 19:56
Hej Mette.

Ja, din historie lyder jo velkendt i mine ører, jeg har selv tidligere gjort sådan....OG været "nattegæst" i møntvasken :-D

Men jeg havde det bare så dårligt med dét luskeri at jeg ikke rigtig turde blive ved, og så fandt jeg et super sted syd for Århus hvor det blev vasket og impregneret og det hele - dækkenerne var VIRKELIG FINE når de kom retur.
Og nu hvor det drejer sig om mere end eet dækken da jeg har 2 heste, med flere forskellige skiftedækkener til vind og vejr, ja så ORKER jeg ærlig talt ikke dét knokkel selv igen - jeg synes dog bare det er lidt langt at køre helt til Århus syd når vi nu bor i Hadsten...så du skal have TAK FOR TIPPET....men jeg håber nu stadig nogen kan hjælpe med at fortælle om der er lignende muligheder i Randers (eller Århus) - eller bare i omegnen.

;-D Marsil
0
0
Svar på denne tråd

Dækkenvask
Forfatter: 
Dato:  20-03-2004 08:53
Hej Mette,

hvor I Århus syd er det du får vasket dine dækkener? Har du adresse og tlf. da jeg også mangler et sted?

Mvh
Betina
0
0
Svar på denne tråd

Jeg sender dig lige en mail...
Forfatter: 
Dato:  20-03-2004 17:03
Hej Betina.

Jeg sender dig lige en mail....

;-D Marsil
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider