Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

lejligheds regndækken
Forfatter: 
Dato:  26-08-2008 00:20

Er det ok at give sine heste regndækken på af og til i vinter halvåret.Her tænker jeg på dage med virkelig regn og rusk ,eller dage med sjap og kold blæst.Jeg vil helst ikke bruge dækkener,sådan for alvor,men har i år planlagt at bruge den store eng hele vinteren,og der er desværre ikke så meget læ.Men er det usundt for hesten med regn dækken på hårde dage,syntes at have hørt noget om at hårene lægger sig = ikke særlig isolerene pæls og at der går nogen tid inden de rejser sig ,efter at regn dækkenet er taget af.Og så vil hesten vel fryse eller hvad ?.

Dorte.

´Gå ind på:

www.123hjemmeside.dk/aesellyst

Og hils på alle æslerne

Det god stil,at køre æsel med et smil

0
0
Svar på denne tråd

dækken
Forfatter: 
Dato:  26-08-2008 00:53

Hej

min får regndækken på når det regner hele dagen som det har gjort nogle dage, ellers står han og ryster helt vildt. Vi tager også tøj på efter hvordan vejret er, og vejret er nogle dage temmeligt stridt selv her om sommeren.

0
0
Svar på denne tråd

våd hest fryser nemt
Forfatter: 
Dato:  26-08-2008 01:23

Det er rigtigt nok at hårene ikke kan rejse sig helt optimalt under et dækken, og derfor bør det vel heller ikke bruges som "norm" medmindre det er et dækken med varme i - men jeg vil nu stadig mene det må være bedre med et regndækken end at være våd, - altså hvis det virkelig regner og der ikke er læ/ly-muligheder :-).

0
0
Svar på denne tråd

Jeg er
Forfatter: 
Dato:  26-08-2008 07:09

enig.

en fjordhest er en dejlig hest

0
0
Svar på denne tråd

regnfrakke
Forfatter: 
Dato:  26-08-2008 07:39

Ligesom vi andre heller ikke går rundt med samme frakke hver dag fordi det er en bestemt måned, så har jeg også bidt mærke i at mine fryser mere når det står ned med regn og stiv kuling fra vest end de gør en solskinsdag med sne og frost. OGSÅ lille Rullemus med isbjørnepelsen.

Og de har altså ingen problemer med at rejse pelsen når jeg tager frakkerne af dem igen, du kan da også få gåsehud selvom du har haft langærmet på?

De kan muligvis ikke rejse pelsen UNDER dækkenet, men jeg tror at tyk sweater + vind/vandtæt varmer mere end blot en sweater - ligesom for os andre. Mellemrummet mellem hud og dækken vil jo tilbageholde noget kropsvarme.

Alternativet for mig er en ridehest med totalt stive muskler, for han går IKKE i læ.

Sørg for at købe dækkener med glat inderside, dem med fleece i ligger af H til.

:Pia

0
0
Svar på denne tråd

Gid hesteejer
Forfatter: 
Dato:  26-08-2008 08:38

Snart kunne forstå at brug af dækken ene og alene kommer an på temp. IKKE på årstiden.....

Og ja skift og brug det der nu passer det den pågældende temp.

Illum

.

When the "snakes" stops hissing I must be slipping..

They are still hissing..

Opstalding til stor trailer søges,indendørs, Sjælland.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider