|
|
|
|
|
|
| Er den blevet flyttet mens jeg skrev i |
|
|
tråden.. øv.. nå prøver så igen.. Som skrevet før taler jeg dårligt tysk så hvis der er en oversætter ville det være kanon. Som det er PT i spanien har jeg forstået at den generelle økonomi ikke ser for godt ud.. Har det noget med denne sag at gøre.. for puha det er grimme billeder!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Frygteligt |
|
|
Billederne taler for sig selv...
Tosset som de andre... "The kid is having nightmares. Only happen at night - it's right there in the name..." Gregory House
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Misrøgt på det groveste |
|
|
Sagen handler om en engelsk dame som har indkøbt en række kostbare trakehnere (ialt 50 stk)fra de to bedste engelske stutterier og taget dem med sig til Spanien (flere af dem er elitehopper som er solgt på eliteaktion i Neumunster for temmelig store beløb). Hun har haft trakehnere for flere millioner kroner, som er døde af sult i Spanien, og hun havde allerede flere misrøgt sager på halsen i UK inden hun fik lov at drage ud af landet med de 50 trakehnere - alle af temmelig god afstamning. Så penge har hun ihvertfald haft initielt og da dyrene er temmelig kostbare, kunne hun havde solgt ud, hvis økonomien svigtede. Men det er tilsyneladende ikke der problemet ligger. Ifølge diverse kinder, hævder hun fortsat at hestene ikke er blevet fejlernæret. Der kæmpes nu for at redde de overlevende heste fra slagtning, hvilket er påkrævet følge spansk lov, når hestene er i så dårlig forfatning som de blev fundet i. Flere døde umiddelbart efter at der blev grebet ind, men grundet ejerforold og spansk lovgivning, har dyrevarnsforeningerne end ikke måtte fjerne hestene fra ejendommen. Flere af de mest kostbare heste er døde, men det ser ud til at støtte fra diverse sider, er ved at sikre at det trods alt ender godt for de resterede. Tine
Avler af kvalitetsheste - trakehnere og varmblod
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tak for det.. |
|
|
fy for den da en grim dag... ikke sjovt.. Stakkels heste!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Føj for s.... |
|
|
Jeg mangler ord... stakkels stakkels heste... Jeg formår ikke se alle links, dertil bløder mit inderste for de stakler. Om jeg fatter mennesket... Hvorfor ikke erkende at man ikke har råd/lyst til at have heste mere og få solgt dem videre. Forfærdeligt trist at så super avlsmateriale skal gå tabt på den måde. Ja, jeg er målløs... Godt der trods alt er grebet ind nu. Hun burde skamme sig!!!
Velgående føl og plage sælges: Trakehner-hoppeplag fra 2007 e. præmiehingsten Summertime Trakehnerhoppeføl født 2008 e. Kaiserdom TSF DV-hingsteføl født 2008 e. Sancisco
www.stutteri-montana.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Misrøgtede heste |
|
|
Jeg er bare helt forarget. Forstår slet ikke hvordan mennesker kan behandle et levende dyr sådan, og så tilmed have brugt rigtig mange penge på nogle fine heste. Men det er da helt uforståeligt hvordan man kan behandle dyr sådan. Er helt tom for ord 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det er faktisk en opfordring |
|
|
Til økonomisk støtte i deres redningsaktion for disse heste.
Mvh Charlotte, der accepterer at andre har deres egen mening og går ind for kildekritik
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 1234567 |
|
|
Kan man ikke organisere en fælles dansk indsamling? Jeg ved ikke hvordan, men er der nogen derude der ved hvordan man gør det praktiske ud over at skrive pressemeddelelser?
Har du en hoppeplag der savner selskab, og har du plads til en mere i vinter, så skriv - Vestsjælland.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Egentlig ville jeg hellere... |
|
|
... give penge til at få konen indlagt. Hun er da noget af en "loose canon" at have til at rende rundt, hvis hun har penge nok til at købe op i den størrelsesorden - og siden hun åbenbart ikke kan se at de sulter ihjel, må hun være alvorligt syg? Jeg tror at de heste var bedst tjent med en kugle for panden nu  Hilsen Sif
Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt Husk DM for fjordheste den første weekend i september.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det må |
|
|
kunne lade sig gøre igennen Trakehner avlsforbundet i Danmark. Man kan vel rette henvendelse til dem.????? Eller?? Det er jo en tragedie. Rigtig rigtig sørgeligt.
Det sagde Shettie Du bliver aldrig for stor til en Shetlænder. Fået smukt sort hingsteføl efter Stjernens High Light Lykkelig ejer af Choko Chanell (DV) Lille hest, stor gang
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvor er EU henne? |
|
|
Det er ganske forfærdeligt - hun burde selv bindes ude i den spanske sol uden mad og drikke i mange uger! Jeg kan bare ikke forstå, hvordan spanien kan være medlem af EU -og så har man en så mærkelig lovgivning? Er der slet ingen sanktionsmuligheder via deres medlemskab i EU -men det vil nok også bare tage alt for lang tid. Håber at Trakehner Forbundet i DK kan foretage sig et eller andet for at hjælpe. Sussie Stutteri Følholm
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| ?????? |
| Forfatter:  |
Emma ♥Lazlo♥ |
| Dato:  |
24-08-2008 18:42 |
|
Jeg kan ikke finde noget om det på hjemmesiden ???
Hilsen Emma. 3 simple ord der kan beskrive Lazlo: -Charme selvtilid og lækkert hår. eller faktisk 5... men det tager vi ikk så tungt!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| SkYd Dem!! |
maria ♥ann janette♥ |
24-08-2008 19:13 |
|
avlsmateriale eller ej hestene lider og en kugle for panden ville gøre deres liv lettere. den proces de kommer igennem nu bliver langt fra rar. desuden skal den har vældige dame have straf af så hård karakter at hun ikke nærmer sig dyr igen burde slet ikke kunne lade sig gøre at det kan gå SÅ vidt.. der må være nogen med dårlig samvittighed. men synes hestene er bedre tjent med at blive aflivet, den eneste grund til at de bliver holdt i live er på grund af hestemedlidenhed og det er ikke for hestens bedste. tror ikke på de heste nogenside bliver optimale igen. men er virkelig sørgeligt at det kan nå så vidt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 1234567 |
|
|
Der er taget kontakt til Dansk Trakehner Avls Forbund, som vil tage det op. Spændende hvad de kommer med.
Har du en hoppeplag der savner selskab, og har du plads til en mere i vinter, så skriv - Vestsjælland.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| mmmmllllllllllllll |
|
|
Puha.. Fatter ikke at det har kunnet ske. Er der slet ingen der har set det her sted?? En hest dør jo ikke af sult på en uge, der må altså være nogen der har vidst det, men ikke har gjort noget ved det, de er ligeså skyldige som det skøre kvinde menneske.. Faktisk mere skyldig en hende, for hun må da fejle et eller andet helt vildt når hun kan behandle dyr sådan, og andre "raske" mennesker burde have trådt til....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ufatteligt |
|
|
jeg fatter ikke at folk kan lade dyr lide på den måde!!! Men hvis alle hestene ser ud på dem som på billedet vil det mest humane nok være aflivning, for hvis de nogensinde kommer til at ligne heste igen, vil de formentlig stadig være markant mærket på sjælen... Man skulle ellers tro at folk der køber så dyre heste også gider ofre penge på foder, for ellers kunne de da lige så godt skylle pengene ud i toilettet, men nje, ikke engang det kan man tolke som en garanti... Ufatteligt!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det kan ske for alle |
|
|
Det viser bare det kan ske for selv de bedste heste..! Og det er en skam. ikke bare de er gode og sunde heste, men os værdifulde heste... Det er ikke til at fatte, når vi kigger på vores ejene elsket heste, så klager vi over de er lidt for fede;-) Men heller det end at de ender som dem i spaninen... Der er ingen garenti, for de hest for det godt bare fordi den koster millioner. SYND OG SKAM....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Ufatteligt.... |
CarolineR |
05-09-2008 13:28 |
|
Hvor trist og ufatteligt.... 
- 5 års dressurhest eft. Blue Hors Hertug Sælges: 45.000 - Fjordheste sælges PB for mere info
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Stakkels stakkels heste |
|
|
Hvor er det dog rædselsfuldt at der åbenbart ikke (kan??) gøres noget for de arme dyr..
mvh PiaR quantum in me fuit
Svar venligst i tråden og ikke via besked
www.piar.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|