|
|
| Slidmærke af grime! |
| Forfatter:  |
Julie Krogh |
| Dato:  |
22-08-2008 23:19 |
|
Jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig lidt her.. Min hest får det "klassiske" slidmærke henover forsiden af hovedet, hvor grimen slider. OG jeg kan simpelthen ikke få det væk og jeg er bekymret for at det bliver et permenent mærke - hvilket ville være virkelig ærgeligt  Der vokser stadig små hår ud, men det er som om de aldrig når at vokse helt ud inden de bliver slidt af. Han går med bucas grime på fold ca. 7 timer hver dag. Hvad kan jeg gøre? Der er ikke mulighed for at han kan gå uden grime, da han få lige ved siden af en motorvej. Hjælper det at smøre med zinksalve/vaseline? Og er det lige så sikkert at lade dem gå med en halsrem i stedet for?
Mvh. J u l i e Med Nikee & Ferrari:) Passier Grand Gilbert Sadel sælges - billigt. Yamaha motorcykel sælges. Se præsentation!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Grimen |
|
|
Tja... Jeg tager grimen af min hest! Den går på en dejlig lukket fold med skov på 3 sider og ingen mulighed for at løbre ret langt væk, hvis den skulle forvilde sig ud.
BR Vivaldi 17½ dressursadel sælges
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tralala |
|
|
Du skal bare på syet en gang tyk lammeskind rndt om... Så vil det ikke ligge og slide... Har selv haft sammeproblem bare ved ører,nakke, kindben...
Det er så nemt at sige hesten er fræk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vask grimen |
|
|
Min hest er også ret sart med slidmærker fra udstyr. Men jeg har opdaget, at når grimen begynder at give ham slidmærker, så er det fordi at den trænger til at blive vasket. Grimen i et gammelt pudebetræk og i vaskemaskinen ved 40 grader. (Måske vaskeriets i stedet for din egen ) Når jeg gør det så holder min grime op med at gnave. Det kan jo være, at det virker for dig...
Hestetrailer udlejes BILLIGT på Dragør Kørsel tilbydes også Se min præsentation
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lædergrime |
TCH |
23-08-2008 11:40 |
|
Jeg har samme problem, så min hest går kun med lædergrime - det er indtil videre de eneste der ikke gnaver hende i huden. Køber bare et par billige hun kan gå med på fold, og selv de billige niver hende ikke. Har prøvet at skifte til nylon grime indimellem, men 14 dage efter, så har jeg problemet igen. Tanja
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| grime... |
Julie Krogh |
23-08-2008 14:07 |
|
Så vil jeg da lige starte med at vaske den.. Babyhest: syer du bare sådan noget lammeskind på som man kan købe i rideudstyrs butikkerne? Er der nogen af jer der har erfaring med at smøre med zinksalve eller vaseline, om det skulle hjælpe?
Mvh. J u l i e Med Nikee & Ferrari:) Passier Grand Gilbert Sadel sælges - billigt. Yamaha motorcykel sælges. Se præsentation!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| og jeg troede |
|
|
men hest var sart i huden. Lige nu går han med en nylongrime døgnet rundt, da der er navn og nummer på. Prøv med en lammerulle eller sy noget filt på.
~ G & L ~
Man skal aldrig sige nej til en fristelse. Man ved jo aldrig hvornår den kommer igen. - Garfield.
Ren altruisme er utopi.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Du kan forsøge med følgende produkt. Har selv brugt det til min hests hove, og været meget tilfreds. Har dog ikke brugt det med henblik på øget hårvækst, men et forsøg værd. horsetrashdeluxe.dk/ product.asp?product=22...b=0&page=1 Ellers vil jeg også foreslå en lammeskindstunnel, de kan købes for under 100 kr. Held og lykke.
4 stk. 120 liters fodertønder sælges. Kun 100 kr. pr. stk. Kan afhentes i Århus.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ikke alt |
|
|
muligt salve og creme. Det er altså til mere skade end gavn at lukke huden inde bag sådn noget oliestads. Lammeskind er det bedste råd.
Fjordhest er bedst. - Alle andre er bare dårlige kopier.. Mor til Naia født d 4-1-06
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| slidmærle.. |
Julie Krogh |
24-08-2008 14:23 |
|
Tak for de gode råd - jeg prøver mig ad 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Julemand |
|
|
Min hest er også slidt i hele hovedet af grimen og fluepandebånd. Nu har han fået en halsrem så det får ro til at vokse ud og så bruger jeg en lædergrime under den daglige håndtering 
Mvh. Rikke med Den lille Grå Calypso DM og nu også snart Lucky Lurito DM Årets JHN springrytter 07
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| halsrem |
Julie Krogh |
24-08-2008 22:55 |
|
Rikkej: Jeg har også overvejet at putte en hals rem på ham, da det virker som om det skal have helt fred til at vokse ud inden der kan komme grime på. Hvor køber du sådan en henne? Og er den lige så håndterbar som alm. grime?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Mht. håndtering af hest i halsrem er det vel bare en spørgsmål om tilvænning. Der hvor min hest står nu, går de uden grime på folden, så de bliver trukket fra stald til fold, og tilbage igen, i et træktov om halsen, og alle hestene følger troligt med (der er vel knap 30 heste på stedet). De lærer det hurtigt. Hvis de ville bestemme retningen i en grime, kunnne de jo også det, de har trods alt kræfterne på deres side.
4 stk. 120 liters fodertønder sælges. Kun 100 kr. pr. stk. Kan afhentes i Århus.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| wwwwwwwwwwww |
|
|
Hej. Jeg havde samme problem med min hoppe og fik af vide af en dyrlæge at nogle heste ikke kan tåle nylon grimmer. En lædergrime er så en mulighed, den kræver dog vedligeholdelse....ikke lige min stærke side. Så jeg købte en slags nubuk/kunstlæder blød grime..og HURRA problemet er væk hårene vokser fint ud selvom hun går med den hver dag og bliver ikke slidt af igen. Så det er min anbefaling!! Mvh/Yacine
Legekammerat søges!! Ponyhoppe(kat. 1) med hingsteføl fra maj/juni søges. Naturskønt og roligt område i Lejre
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Halløjsa |
|
|
Leika bliver også slidt af grimen så hun går med halsrem. Jeg har selv lavet den af en gammel grime som jeg har spændt sammen som den skal. Med lidt snilde kan man så se, hvordan man skal klippe for at få lavet halsremmen. Det ender altså med at man har et lukkesystem på halsremmen, når man bruger nakkestykket og klipper det af så det passer. Jeg har selvfølgelig ikke lige et billede. Men når man kan er det vældig smart Når jeg så henter hende på marken har jeg min lædergrime og mit træktov med, og så går det derudaf som det plejer 
Hilsen Pia Riding is a dance between two friends. Nu med Leika Rip. Saphira 3/3-08 Sælges Sona Blueline dressur
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Halsrem |
|
|
Max har også gået med halsrem om sommeren, da han gik på døgnfold, fordi hans hår blev slidt af. Når jeg synes jeg skal have lidt bedre styr på ham, sætter jeg bare træktorvet om mulen på ham, så har man lidt bedre styr over det. Men han har nu altid været let at trække med, både med halsrem og med grime.
Vh Maria ... Som rejser på 9 dages rideferie til Island på onsdag
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hvad med |
|
|
En god heste træner kan få hesten til at gøre alt, en fremragende heste træner kan få hesten selv at ønske det.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| halsrem.. |
Julie Krogh |
25-08-2008 20:18 |
|
Jeg tror halsremmen lyder som en god løsning. Han er sød at trække ind og ud fra fold, så der burde ikke blive problemer med "styringen" når han får en hals rem på. Vil også helst have ham helt uden grime, men han går som sagt LIGE op ad motorvejen, så han skal have noget på hovedet, hvis nu de skulle smutte ud af folden. Har hørt at lammeskind slider lige så meget (næsten mere) når der kommer bare det mindste skidt eller sved i.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| halsrem |
Julie Krogh |
27-08-2008 23:41 |
|
er købt - nu følger jeg dagligt (med spænding) de små hvide hårs vækst 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|