Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Lucerne i bigballer
Forfatter: 
Dato:  18-08-2008 13:25

Er der nogen der har erfaring med at købe/fodre med lucerne i bigballer? Hvor køber i det, og hvad er prisen?

VH Lone

www.lonerytter.dk

Smuk sort hannoveranerhoppe af præstationsafstamning sælges

- se min hjemmeside

0
0
Svar på denne tråd

Stald Guld
Forfatter: 
Dato:  18-08-2008 23:06

Sælger det.Mette bor ved Fårvang. Og det er dejligt nemt at håndtere. Vi har fodret med det hele vinteren, dog får vi det i bigbags nu hvor der så er blandet 5% melasse i. Og hestene elsker det.

Vi købte som forsøg noget lucerne i minibig som ikke var snittet, det var noget bøvl for os, men hestene var lige glade de spiste lucernen før wrap og krybbefoder.

Prisen har jeg ikke lige i hovedet, men det er nok steget en smule fra sidste sommer, men det er jo ikke kun lucerne som er steget det er alt .......

Hvor verdens behov og dine talenter mødes,

der findes dit kald !

RDH Hoppe,6 år sælges. BH Hertug - Leonardo II

0
0
Svar på denne tråd

Priser
Forfatter: 
Dato:  22-08-2008 01:02

Priser her:

Minibig
min. 225 kg
ikke wrappet
groft snittet (3-10 cm strålængde)
pris 450 kr pr balle (2 kr/kg)

Der er også enkelte småballer med 15-18 kg. Det er ikke snittet. Pris 45 kr (3kr/kg)

Vi har også et par sække med finsnittet lucerne med melasse. Det koster 3 kr/kg

Det skal hentes på adressen Stald Guld i Fårvang

Se min hjemmeside på www.stald-arthur.dk

Stor lys hestestrailer med lav egenvægt udlejes efter aftale i Sabro ved Århus

Støtte medlem af Hestenshaab.dk - Det skulle du også prøve.

0
0
Svar på denne tråd

Tralala...
Forfatter: 
Dato:  22-08-2008 10:49

Da vi var i Herning til hingstekåring (i år) snakkede vi med nogle forskellige (bl.a. Dangrønt) og de holdt alle op med at lave det i bigballer/minibig. Årsagen var at pga kornpriserne sår "alle" korn, og de kunne derfor ikke få så meget lucerne. Så det lucerne de fik, ville de hellere putte i deres foderblandinger (og dyre plastikindpakkede småportioner tilsat alverdens ting og sager). ÆV :(

Hvor mange minibig kan man få ved henvendelse til Stald Guld? Og hvor længe kan sådan noget lucerne holde sig? Som hø...?

Mvh. Cat - Stud.med.vet

Jo mere man ved, jo mere ved man også man ikke ved - eller noget :P

0
0
Svar på denne tråd

God holdbarhed
Forfatter: 
Dato:  22-08-2008 10:53

Det kan fint holde sig nogen måneder i de bigbags, da det er rimeligt tørt. Bare der ikke er fugtigt der hvor de opbevares.

der findes dit kald !

0
0
Svar på denne tråd

Tralala...
Forfatter: 
Dato:  22-08-2008 11:25

Okay :)

Er det et problem ved baller med ren lucerne at bladene falder af? Mener at have læst det er derfor det ofte blandes med olie eller melasse...? Tænker bare at hvis halvdelen af bladene er drysset af inden man får transporteret lucernen ind i hestens boks, så er det jo lidt trist

Mvh. Cat - Stud.med.vet

Jo mere man ved, jo mere ved man også man ikke ved - eller noget :P

0
0
Svar på denne tråd

Problematisk
Forfatter: 
Dato:  22-08-2008 23:59

Du har ret, melassen binder evt smulder el blade for de falder af for et godt ord. Så vi foretrækker den udgave med melasse da hestene simpelthen elsker det.

Det er også sådan at man presser ballerne med en smule dug på marken netop for at bladene ikke drysser af.

der findes dit kald !

0
0
Svar på denne tråd

Tak for svar
Forfatter: 
Dato:  23-08-2008 08:57

Fårvang er lidt langt fra mig, men tak

Har fundet dem hos Sønderjysk Tørreindustri i Løgumkloster til samme pris (2 kr pr kilo plus moms). Jeg skal dog selv hente, så det skal jeg lige have fundet ud af...

VH Lone

www.lonerytter.dk

Smuk sort hannoveranerhoppe af præstationsafstamning sælges

- se min hjemmeside

0
0
Svar på denne tråd

Kærvang
Forfatter: 
Dato:  24-08-2008 23:28

Ja, men skulle det knibe kan der sikkert findes en løsning, da jeg self. mod betaling får leveret her i Kolding.

der findes dit kald !

0
0
Svar på denne tråd

Et spørgsmål?
Forfatter: 
Dato:  26-08-2008 22:24

Til jer der bruger Lucerne i bigballer/minibig...

Hvor meget gir I hesten om dagen, og gir I hø eller wrap ved siden af...?

Jeg har både hø og wrap, men er blevet tilbudt ret lækkert Lucerne i minibig.. Og da jeg kun har to heste, skal jeg jo gerne ha det brugt inden det evt. blir dårligt...

Christina

0
0
Svar på denne tråd

Tildeling
Forfatter: 
Dato:  28-08-2008 16:11

Ja vores får lucerne i foderet og godt wrap + frøgræs som tidsfordriv. Da vi har ret trivelige heste syntyes vi ikke de bare skal æde sig fede i wrap.

Da vi fik lucerne i minibig som var usnittet fik de en grebfuld sammen med wrap. De åd lucernen først dernæst krybbefoderet, og til sidst wrap. Og alt foder var af god kvalitet.

Dette var sidste vinters fodring i år har vi stadig wrap og frøgræs, men nu er lucerne snittet og med 5% melasse for at binde bladene og undgå støv.

der findes dit kald !

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider