Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Sulten tyksak
Forfatter: 
Dato:  18-08-2008 10:06

Min store oldenborg vallak på 10 år er i år blevet temmelig rund, men han er MEGET sulten. Han går på fold hele dagen, men den er temmelig nedbidt nu.

Han står inde om natten og får mad 2 gange dagligt, som består af:

750 gr. roepiller (i tørvægt)

400 gr. Hartog Lucernemix

3oo gr. Hartog Mash

100 gr. Eggersmann Golden Mineral

Derudover får han 1 kg Hartog GrassMix og ½ kg Hartog Lucernemix i en tønde i boksen.

Han støvsuger sin boks for halm og virker MEGET sulten. Hva mere ka jeg gi ham ? Jeg synes det er lidt tidligt at gå igang med hø, men er det den eneste mulighed ? Han tåler ikke wrap.

Jeg er gravid og han bliver derfor ikke rørt noget særligt.

Kærlig hilsen Marlene

Mor til Emil født den 16. januar 2007 og med termin 3. december 2008 - endnu en dreng er på vej

Sam er til salg (dejlig oldenborg vallak)

0
0
Svar på denne tråd

Frøgræs
Forfatter: 
Dato:  18-08-2008 11:20

Hvad med at give ham lidt frøgræs, det får mine trivelige fjordheste og så får de hø i lidt mindre mængder.

Som krybbefoder får de brogaardens leisuremix som er et godt foder til heste/ponyer der ikke bliver overanstrengt af det de laver.

Hvor har du sat sam tilsalg?kan jeg finde en salgsannonce nogen steder?

Kattekillinger efter skovkattebl. sælges.

WWW.123hjemmeside.dk/bondegaarden3

lykkelig ejer af :Rikke Bakkely, Sille, Lysír, cappuccino og valdemar.

0
0
Svar på denne tråd

du fodrer .....
Forfatter: 
Dato:  18-08-2008 13:21

ellers godt! Dejligt at se. Men problemet er, som du skriver,

"fold hele dagen, men den er temmelig nedbidt".

Min har gået på døgnfold med samme problem. Men for første gang har jeg fodret hende ved siden af, og hun har aldrig været så pæn om sommeren. Har du mulighed for at stille lidt opblødte roepiller ud på folden til dem også/fodre en ekstra gang om dagen? Jeg giver min så meget roefidus, som hun gider æde.

Men ja, hø er altid en god ide også, nu hvor de snart skal vænnes til det.

Lone

Ponyer søger nyt hjem! Vant til børn og ridning. Århus.

Jeg keder mig, derfor er jeg her :)

Healing tilbydes

0
0
Svar på denne tråd

Oldenborger...
Forfatter: 
Dato:  18-08-2008 17:21

Det er det samme med min Oldenborger, som jeg prøvet at holde pæn til eventuelle købere, men han er simpelthen kuglerund, og går på nedbidt fold døgnets 24 timer. Får vitaminer og frøgræs på folden.

Savner min elskede pony, aflivet d.4/1-07.

Her er et minde om min elskede pony

media.putfile.com/sputniksminde

HEST 164 I STG. MED UDSTRÅLING SÆLGES ...

www.guloggratis.dk/dyr/heste/heste/ vallak/annonce/24558 ...

0
0
Svar på denne tråd

karinacla !!!
Forfatter: 
Dato:  19-08-2008 22:21

Jeg har haft ham til salg, men jeg har besluttet at beholde ham alligevel på trods af barn og ny graviditet. Han er for go til at jeg ka skille mig af med ham. Men jeg ska ha fundet en go part til ham.

Kærlig hilsen Marlene

Mor til Emil født den 16. januar 2007 og med termin 3. december 2008 - endnu en dreng er på vej

Søger en part til Sam

0
0
Svar på denne tråd

superduper
Forfatter: 
Dato:  20-08-2008 08:05

det er altid rart når man kan beholde sine skønne dyr, og det med parten - de findes de gode søde parter jeg har selv lige fundet en til min fjordhest efter lang tids søgen. og din er jo en oldenborg de må jo nærmest stå i kø.

Held og lykke med hest og børn/baby

Kattekillinger efter skovkattebl. sælges.

WWW.123hjemmeside.dk/bondegaarden3

lykkelig ejer af :Rikke Bakkely, Sille, Lysír, cappuccino og valdemar.

0
0
Svar på denne tråd

GROVFODER!
Forfatter: 
Dato:  20-08-2008 09:27

sådan en hest skal da have adgang til grovfoder hele tiden. Gerne frøgræs, som en anden har nævnt.

Alt korn og andet energi foder skal skiftes ud med grovfoder; hø, frøgræs, lucerne eller opblødte roe/grøntpiller.

Hvis hesten har noget i maven hele tiden, så holder den forbrændingen oppe, og får i tilgift en god bakterieflora i maven.

Grovfoder giver lang tyggetid, god mæthed og det feder ikke så meget som korn og energi produkter gør.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider