Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Dækkener
Forfatter: 
Dato:  14-08-2008 10:29

Hej.

Tænkte på om min hypper skulle til at have regndække på ude, nu det regner så meget. Syntes det er lidt synd nu det blæser så meget, og det regner så skiftene. De måske står og bliver kolde. De får det vel ikke just for varmt med et alm regndækken på nu?

Får så ondt når de bare står i regnen flere timer udenfor med blæst. Fra de kommer ud til de kommer ind igen går der jo nogle timer.

Lene

Nu med Dansk Varmblod - Rocky er endelig min hest:)
0
0
Svar på denne tråd

Måske bliver kolde
Forfatter: 
Dato:  14-08-2008 10:49

Har du tjekket, om de vitterlig bliver kolde, når de går ude i regnen?

Så længe hestens pels får mulighed for at tørre igennem med jævne mellemrum, så kan langt de fleste heste godt holde varmen uden dækken.

Temperaturmæssigt er det jo ikke koldt nu og sådan som jeg lige kan forstå det, på det du skriver, så kommer din hest på stald hver dag.

Mine heste går ude døgnet rundt og har denne sommer indtil nu kun haft en nat på stald i sidste uge. Det var ikke fordi de frøs, men fordi folden var ved at svømme væk i regnen. Da jeg tog dem ind var de våde, men de frøs bestemt ikke og det er ikke fordi deres pels er voldsom tyk, men deres hud var tør og det er det vigtigste.

Hilsen fra Tine

og hafferne

Flicka & Frigg

0
0
Svar på denne tråd

dækkener
Forfatter: 
Dato:  14-08-2008 10:58

hvis hesten virkelig er kold så kunne den måske få et regn dækken på om natten og af igen tidlig morgen, hvis du først starter med dækken så kan du ikke rigtig tage det af igen før næste sommer, for så blir den først rigtig kold. Det er jo heste skal vi huske på og selvom vi har forædlet dem en hel del så skal de altså ha lov til at være heste, og et dækken er alt andet lige ikke naturligt, heller ikke selvom det er en regnfuld august måned... så vent du bare med go samvittighed lidt endnu...

altid nysgerrig efter mere info.

0
0
Svar på denne tråd

Dækken:)
Forfatter: 
Dato:  14-08-2008 12:16

Hej igen.

Nu går min hest inde om natten, og har kun gået ude i de perioder hvor det virkeligt har været varmt. Han var kommet ud, men frøs og begyndte at sætte pels igen, så samlagt har han måsle været på døgnfold 3 uger, ellers har han været inde. Grunden til jeg spørg, er han det meste af tiden når vejret så dårligt står stille, og da han er syg lige pt, han er på pencelin for hunbetændelse, heldigvis slut i morgen, jubii.

Så var det nok lidt derfor jeg også lige ville høre, men glemte at skrive det kan jeg se.

Nu med Dansk Varmblod - Rocky er endelig min hest:)
0
0
Svar på denne tråd

123456789
Forfatter: 
Dato:  14-08-2008 12:16

Heysa..

Jeg kender godt det du spørger om og min hest er fryser hvis det regner i og blæser han ryster..

og jeg syntes også det synd man skulle ligge regnddækken på bare sådan lige også når det bliver solskin igen.

men men det jeg har gjordt er jeg har købt et regntæppe uden noget under men kan stadig gås med ude for der hesten tit bliver kold er at være våd så hvis mman bare har det der holder hesten tør bliver hesten ikke kold(medmindre det selføgelig er 5- grader)

hehe og når det så begynder at blive lidt kolder og du bruger regndækken kan du så enten havde et mere der er med foer i eller noget ellers kan du ligge et flecce tæpper under Husk der skal være de der stropper rundt om maven:)

Nu med film af ponyen

0
0
Svar på denne tråd

min fik på i dag.
Forfatter: 
Dato:  14-08-2008 19:19

felix fik sit regen dækken på i dag. Da han stadig går på døgn og det regner den del.. så valgte af gøre det så han ikke sætter alt for meget pels...

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider