Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Havre, byg, wrap og..?
Forfatter: 
Dato:  12-08-2008 16:21

Hejsa

Jeg har lånt en hest, som jeg skal have opstaldet til oktober. På opstaldningsstedet fodres der med:

Hel havre

Byg (valset)

Wrap (det er vist det de får mest af)

Udover dette, skal hesten naturligvis have nogle vitaminer/mineraler, men hvilke ville egne sig? Hesten er 180 stg., trakehner (25% fuldblod) og vejer ca. 700kg (han er spinkel af bygning, så måske lige knap 700kg). Egentlig ville jeg helst selv bestemme foderet, men det er ikke muligt på dette opstaldningssted.

Men hvor meget skal han have af de forskellige fodermidler, og hvilke vitaminer vil I anbefale?

Venligst Anne de Lasson

0
0
Svar på denne tråd

mmmmmmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  12-08-2008 16:29

jeg bruger salvamin og andre gange travo e.

det koster for min hest 50 kr om mdr.min hest får også wrap og havre.

hilsen ginnie

billig opstaldning ved hannenoverskoven nyk.f

0
0
Svar på denne tråd

det foder
Forfatter: 
Dato:  14-08-2008 14:43

lyder ikke som det bedste til så stor en hest, for det første er byg ikke hestefoder, så hvis jeg var dig ville jeg sige til dem at den kun må få havren, også ville jeg supplerer op med et vitamin/mineral produkt som Ginne skriver, hvis du da ellers kan holde huld på den med det..

Det vigtigste er at den får en masse hø/wrap og her mener jeg virkelig en masse 10kg er bestemt ikke for meget til sådan en stor hest og husk at det fylder mere end det vejer

salvaminen kan du give en gang om dagen og evt sammen med roepiller eller lucerne når du selv er hos hesten..

held og lykke med den

mvh

Katja

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  14-08-2008 23:55

Tak for svar til Jer begge.

Altså - opstaldningsstedet er valgt, da hesten har brug for meget udetid, da den har tendens til at stresse lidt, og det er derfor meget vigtigt for mig, at han bliver lukket ud og ind HVER dag - også de dage jeg ikke kan komme.

Jeg ville helst fodre med roepiller, hø, lucerne og mineraler (også især pga. tendensen til at stresse), men jeg finder det vigtigere at den kommer ud. Så må jeg acceptere foderet. Men jeg tror, at jeg vil følge dit råd, Katja, og supplere med lucerne, roepiller og vitaminerne når jeg er der til daglig - så skal jeg bare lige finde ud af, hvor meget den skal have af hvad...

Nogen der kender en god foderplanlægger?

Venligst Anne de Lasson

0
0
Svar på denne tråd

mmmmmmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  15-08-2008 08:51

hej anne.

jeg har tit set her inde at de fleste foreslår en der hedder tanja fra foderplan.dk,hun skulle vist være god og billig.

jeg har selv valgt at købe en bog der hedder den store foderbog fra brogaarden.jeg er så træt af alle de forskellige menninger i den her foderjungel,og denne her bog skulle efter sigene være rigtig god og være nem at forstå.

held og lykke

mvh ginnie

billig opstaldning ved hannenoverskoven nyk.f

0
0
Svar på denne tråd

Foderplan
Forfatter: 
Dato:  15-08-2008 12:04

Hej Anne.

Jeg giver mine dagligt 500 gr (i tør vægt) speedi Beet, svarende til et litermål i tør vægt, dertil skal der 3 gange så meget vand gerne varmt,(det kan mine ihvertfald bedst li) efter 10 min er det klar så kommer jeg hvad de nu får af forskellige ting i glucosamin til den gamle og elektrolytter og E vitamin til den unge og de elsker det

du kan så komme en god bunke lucerne oveni og de vitaminer den nu skal have, det tror jeg er den letteste løsning, men lov mig at holde dig fra byggen

og skulle der være dage du ikke er derude så går det jo nok, men roepiller er en rigtig god ting

mvh

Katja

0
0
Svar på denne tråd

Tak igen
Forfatter: 
Dato:  15-08-2008 12:29

Jeg har bestemt mig for at forsøge at få Tanja (foderplan.dk) til at give et bud på en sammensætning.

Og derudover vil jeg så følge dit råd Katja - jeg synes, at det lyder fornuftigt. Det kan jo være, at man kan lokke en anden til at fodre ekstra de dage, jeg ikke selv kan komme til det. Ellers må han overleve uden. Og så vil jeg tale med hende om byggen..

Men mange tak for hjælpen.

Venligst Anne de Lasson

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider