Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

fryser hun?
Forfatter: 
Dato:  11-08-2008 20:15

Er meget i tvivl om min skønne hest skal have dækken på i de her dage hvor det veksler mellem regn og sol. Hun er en dansk varmblod, og har tendens til at blive hurtigt kold.

Hun går på døgnfold med rigeligt græs og får tilskudsfoder dagligt. Men på folden er der ikke noget læskur så der er kun læmuligheder under nogle træer.

Har nogle gange oplevet hende stå og ryste når jeg kom ud for at hente hende, og så var det bare ind og tørre og få varmen.

Lige for tiden går hun så med tyndt rengdækken, men er i tvivl om hun ikke får det for varmt.

Er vel ikke så sundt at gå og pille det af og på hele tiden?

kamille

0
0
Svar på denne tråd

Hmmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  11-08-2008 22:12

Nej det er bestemt ikke sundt at gå og lægge på for så at tage af senere.

Fordi hun står og ryster er for at holde varmen, mærk hende evt oppe mellem bagbenene. Her plejer jeg at mærke mine om de fryser eller har en fin temp.

Så længe der er massere at spise burde det ikke være et problem for hende og holde varmen for så kan hun spise sig til den. Det lyder nok forkert men håber du ved hvad jeg mener.

Selvfølgelig kan hun godt stå at fryse men prøv at mærke hende mellem benene næste gang du syntes hun ser ud til at fryse. Er hun kold ja så tror jeg hun fryser men ellers ikke.

Håber du kunne bruge det til noget

Lever livet på gården med familie og hyppere.

Nu med lille Lærke fra d. 30.11.2007.

0
0
Svar på denne tråd

vi piller altså
Forfatter: 
Dato:  14-08-2008 00:43

lystigt regndækkenerne af og på efter vejret og det er ingen blevet syge af.

De kan udemærket trænge til regndækken når det regner for at holde varmen også selvom de har rigeligt og spise, så ryster hun er et dækken nok en god ide.

Vi piller det så af de dage hvor vejret er tørt, så har de jo ikke behovet.

Ligesådan har vi haft dem på stald de nætter hvor det har regnet meget, vi har heller ikke skur, men kun træer til læ på folden. Men ind og ud har heller ikke været noget problem.

Medlem af klubben for manipulerende, hjernevaskende, talentløse ponymødre og
Jeg er SUPER stolt over mine 2 piger.

0
0
Svar på denne tråd

dkdkddk
Forfatter: 
Dato:  14-08-2008 14:51

Heste der ryster fryser. Mennesker har samme mekanisme...

Ergo skal du handle på din hests udtryk. Personligt ville jeg ikke lade en hest gå på døgnfold uden læ-muligheder. Hvorfor ikke bare tage den ind om natten?

Jeg tror dog, at et dækken meget nemt bliver for varmt - vejret skifter vildt hurtigt. Men du kan jo give det på til natten og tage det af igen om morgenen.

Mvh. Anja

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider