Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Islænder/pony müesli til Shetlænder
Forfatter: 
Dato:  09-08-2008 19:26

vi er to venner der får vors shetlænds føl hjem omkring januar

og derfor snakker vi jo lidt foder, og tænkte på at foder

med Islænder/ müesli fuldfoder, plus alt det hø og wrap de kan spise, og måske et tilskud af Travo-E Sport

da shetlænder jo desvære tit ikke er dækket ind med vitaminer og mineraler fordi de ikke får nok/det rigtig at spise

opdrætter af min har fåer vejet en voksen hoppe til ca. 300 kg og derfor skal foderplanen jo faktis gælde for en 300 kg pony, men det giver mange gange en for stor mængte til en lille shetter derfor der det lidt svært..

mig

0
0
Svar på denne tråd

shetlænderfoder
Forfatter: 
Dato:  09-08-2008 20:58

Jeg har en udvokset shetlænder/miniature blanding gående, han får alt det hø han nu vil spise, 150 gr. deukavallo cornmusli og lidt lucerne og han ser rigtig fin ud, samt han går på græs 12 timer om dagen, hvor der ikke er meget græs tilbage. Han har også et højt aktivitets niveau, pga. han er hingst og går sammen med 4 hopper.

En shetlænder er fra naturen skabt til at leve af en sten næsten og udnytter foderet rigtig godt, man skal passe på ikke at putte for meget foder i en shetlænder, da man ellers ender med at blive alt for tyk, hvilket rigtig mange ponyer er.

Selvfølgelig skal den have noget at vokse af, men en masse godt hø, lidt travo e og en håndfuld musli ved hver fodring burde dække jeres føl ind. det bedste er selvfølgelig at få lavet en foderplan for dem.

Stald Pretty

Professionel pasning af dyr tilbydes i hele syddanmark.

www.mamut.net/thestaldpretty

Carano/Classic Avlshoppe sælges.

Casir/Carano hoppeføl fra 08 sælges.

info. staldpretty@staldpretty.com

0
0
Svar på denne tråd

Tjørnehøj islænderblanding
Forfatter: 
Dato:  09-08-2008 21:32

Jeg vil anbefale Tjørnehøj islænderblanding..

0
0
Svar på denne tråd

Vi giver
Forfatter: 
Dato:  09-08-2008 22:08

vores 15 mdrs. shetlandsplag tjørnehøj müsli super plus.

www.tjornehojmolle.dk/Hestefoder/ Hestefodersortiment/Avlsoptimeret+ tilskudsfoder.htm

Udover det ml. 1-1½ kg grønhø og frøgræshalm ad libitum. Det passer hos os med tre dgl. fodringer.

Han er flot i pels og fit til den slanke side, lige præcis som en lømmel i den alder skal være

0
0
Svar på denne tråd

ja jeg ville
Forfatter: 
Dato:  10-08-2008 12:48

mok også foder som Jensby forslår,prøver bare lige at finde ud af med hvad de skal foders, de kommer til at stå i løsdrift, hvor der bliver sat en hel balle hø eller wrap ud og så bliver de fodert 3 gange om dagen, ved godt at de er meget nøjsome, men som der også blive sagt så skal de jo have noget af vokse af (de er ca 7 månder når vi for dem hjem) der bliver også lavet en foderplan,men først når de kommer hjem, for vi skal jo bruge nogen mål på dem

det kan også være det bliver lavet sådan at de bliver lukket inde i det ene skur om natten, så de kan sove og spise i fred, da der i samme løsdrift går nogen stor heste..

men det er ikke noget jeg ved i nu

mig

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider