|
|
| Når der er ingen der kan passer hesten? |
|
|
Jeg blev uforventet udvalgt til skønheds konurrence i Israel og det betyder jeg skal rejser på fredag. Jeg er væk i ca 10 dage, jeg har spurget rundt noget folk der kan passer min 2 mdr ifolet islænderhoppe. Men der er ingen der kan eller vil. Hun er på græs i hele døgnt med adgang vand, det eneste er at hun skal kun have vitaminer i hånden hvad dag og spray lidt mod insekter noget af dage. Der kommer folk derunde hver dag, men ingen af dem der kan passer min hoppe og der er en lille pige på 11 år i stalden, jeg kan ikke lad hende overtage stor ansvar på en hest. hvad vil I gøre? Kan jeg lad hoppe bare være og kan hun klar uden vitaminer ca 10 dage eller lad en pige på 11 år passer hende?
Hilsen Christine Lykkelig ejer af 3 dejlig islandskeheste Ljómalind frá Skídbakka II Asi fra Troldskov Blómi fra Engholm 1 år Isl. unghingst til salg. Far Ríkhardur frá Blesastödum. Skriv til mig...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| min mening |
|
|
Først og fremmest tillykke med at du er blevet valgt til skønhedskonkurrence. Dejligt! Ang hesten, så vil jeg sige, at jeg synes det er en skidt ide at efterlade hesten på en mark i 14 dage uden opsyn. Slet ikke når vi har så svingende vejr som nu, hvor de nemt kan både fryse den ene dag og dø af hedeslag den næste. Når man så tænker på at den er ifolet, så synes jeg ideen er endnu dårligere. Hvad med om du satte en annonce på "serviceydelser søges" og se om der ikke skulle være en HN'er der ville hjælpe? Havde jeg boet i nærheden, så ville jeg da gerne passe den.
Venlig hilsen -miki- www.prettyfancy.ridesiden.dk -om krybbebidning og vævning De mennesker du træder på på vej op af stigen er de samme mennesker som du møder på din vej ned.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hvor bor |
| Forfatter:  |
Bente 3 |
| Dato:  |
04-08-2008 21:21 |
|
hyppen henne? Hvis i nærheden, skal jeg gerne se efter hende
Mvh. Bente. Søde kælne kattekillinger bortgives til kærlige hjem. 12 uger gamle til september. De kan allerede bruge bakken. Vant til hund
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| 123456 |
|
|
Det var da nogle søde opstaldere... Ej undskyld, men hvem har ikke tid til, lige at give den nogle vit. og tjekke den trækker vejret  Nåh, men ville ikke lade hesten gå på en fold, uden vit/min. i 10 dage. Hvad med en forældre, søster, bror, veninde, kæreste?? Hvis de er i tvivl om hesten er syg, kan de vel spørge en i stalden?
Kender I Shannons fortid? Hun kommer fra Nordjylland (Nykøbing Mors)! Se præs. for billede og mere info! Thorowgood-sadel sælges. Se præs. for mere info og billeder.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvad sker der lige? |
|
|
Ihh, hvor er det dårligt at de andre heste ejere ikke lige vil bruge 5 min på at give din hest vitaminer og se om den har det godt, nu når de er der alligevel (det håber jeg de er). Det kan jeg slet ikke forstå. Rigtig dejligt at se at folk herinde er mere hjælpsomme. Håber du finder én der vil kigge til din dejlige hyp.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Synd du bor.. |
|
|
ved Kolding.. Ellers skulle jeg nok have kigget efter din hest  Held og lykke med konkurrencen..
Krone og Bølge - En selvfølge R.I.P Luna - Sov godt smukke hest.!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Hej igen. Jeg bor i Kolding, så det er desværre for langt, jeg har faktisk ingen veninder eller familie der bor her. Det er kun folk fra stalden jeg har, det er en lille opstalding jeg har min islænder hoppe stånede. Der er en der skal ud og rejse samme tid jeg er væk og den anden vil helst at kunne ride hesten mens de passer den, jeg kan bare ikke lad folk ride på min hoppe mens jeg er væk. Det er vigtigst for mig at der er en der kan givr vitaminer, spary og se om hun har det godt hver dag. Jeg har prøvet at kontakt opstalding´s ejer, men de er ikke hjemme. De har ikke været hjemme i 2 uger nu ( de udleje kun stalden til os og har ingen selv heste ) ja jeg kan godt se i DMI at de love at vejr vil være dårlig i nogle dage, jeg prøve at finde ud af det andre løsning..
Hilsen Christine Lykkelig ejer af 3 dejlig islandskeheste Ljómalind frá Skídbakka II Asi fra Troldskov Blómi fra Engholm 1 år Isl. unghingst til salg. Far Ríkhardur frá Blesastödum. Skriv til mig...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| øv, det er |
Bente 3 |
04-08-2008 21:52 |
|
ret langt fra mig  Håber du finder en løsning, så du kan ned og vinde
Mvh. Bente. Søde kælne kattekillinger bortgives til kærlige hjem. 12 uger gamle til september. De kan allerede bruge bakken. Vant til hund
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Flytte hesten |
|
|
Kan hesten flyttes i perioden? Jeg kan sikkert godt finde plads til hende i 10 dage, så hun kan få foder og blive sprayet.
Mvh Mette, Macon & Luna Lille Hovgaard Hestepension vi har et par ledige bokse til efteråret
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| mylady |
|
|
Det kommer lidt an på hvor langt væk? Og koster der noget ? Du kan evt send mig i beskeder
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| aquafit |
|
|
Jeg ved ikke om det er en mulighed for dig, men jeg afleverer altid min/mine heste til Aquafit hvis jeg skal ud og rejse. Aquafit ligger i Odense, så det er kun 1 time væk fra dig. De tager sig godt af hestene, får individuelt foder, kommer på fold og de kan komme på vand/løbebånd og blive holdt igang. Jeg synes deres priser er rimelige - du kan jo ringe og høre om de har plads hvis det er noget for din hoppe..? www.aquafit.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| her er også plads |
Jane Carlsen |
05-08-2008 07:43 |
|
jeg kan da også godt tag hende i de 10 dage,her kan hun også bliver passet til ug.bor ca 50 km. fra koldning.
Lillelund´s Miss Nia : Welsh Mountain Calypso Alsidig : Dansk Varmblod Lexington : Holstener og nu også Springborgs Heart Lady
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg bor tæt på kolding |
|
|
Og kan sagtens passe din hest. Har sendt dig en PB så er der måske en løsning.
Hvor verdens behov og dine talenter mødes, der findes dit kald ! RDH Hoppe,6 år sælges. BH Hertug - Leonardo II
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 12345678 |
|
|
Utroligt at der ikke er nogen der kan hjælpe dig i din stald. Hvor er det bare strengt... Jeg ville meget gerne have hjulpet dig, hvis jeg boede i nærheden. Håber du ha fundet en til at hjælpe. Og pøj pøj  Hilsen Camilla
Mangler du en part?? En du kan stole 100% på, som er ansvarsfuld og holder sine aftaler. Så send en besked til mig, og måske vi kan hjælpe hinanden.  Skal være tæt på Vordingborg. Kommer derfra.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| pasning af hoppe.. |
|
|
Jeg kan også godt klemme hende ind, det er dog en lidt dyrer løsning, men jeg vil gerne lave et tilbud til dig. Jeg har udvidet til at køre i hele region syddanmmark
Stald Pretty Professionel hestepasning tilbydes på fyn. Carano/Classic Avlshoppe sælges. Casir/Carano hoppeføl fra 08 sælges. kontakt staldpretty@jubii.dk el. pb for mere info.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vi kunne... |
|
|
... helt sikkert også finde på noget her. Jeg ville gerne snakke med staldejer. Men det lyder da bedst hvis Arina kunne passe din hest hvor den står nu. Så skal hun ikke stresses.
** Trine ** Ejer af: Sportskoen Nydam's Mr. Milan - ny sin ridehest. Ejet af: Frosti - hustyrannen. SÆLGES: YDERST velholdt Wintec 500 dressur. Fremstår som ny. Pris til forhandling.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Nu er det jo ikke fordi, at jeg ikke vil passe din hest, Christine! Jeg har allerede passet din hest to gange i løbet af denne sommer. Jeg har selv ferie i denne uge, og ved derfor ikke om jeg skal noget i løbet af ferien (sommerhus, afbudsrejse ect.), derfor har jeg sagt nej til at passe Ljómalind denne gang. Så vil ikke hænges ud for det her på nettet. Hende den 11 årige pige, som Christine skriver om, har selv to heste, som hun dagligt selv sørger for (med hjælp fra sin far), så ansvar kan hun godt magte. Jeg ved ikke, hvad du skal gøre Christine. Har du spurgt alle fra stalden? Her tænker jeg på medejerene af Jasmin. Ellers sæt en annonce på her på heste-nettet, som nogen skriver. God tur
Sascha, Sani Cheval og Halimah ox
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bummelum |
|
|
Sascha (Sani og Halimah ox): rolig nu... Skuggi har da ikke hængt nogen ud for noget! Hun spørger pænt, og forklarer uden at nævne navne el noget på nogen.
Henra Cayenne totalvægt 1500 kg udlejes Fremstilling af hjemmelavede sæber til hele kroppen- kig præs. Paints er bedst i Quarter forklædning Breeding stocks for life Elsket eller hadet intet midt imellem
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Sascha tag det rolig nu, jeg har ikke nævnt at du ikke vil. Men du kunne ikke fordi du er også væk i samme tid som jeg gør. Jeg har spurget medejerene til Jasmin, og de kan ikke passer hende hver dag, derfor vil jeg helst en der kunne kigger efter hende hver dag. Der er nu fundet en der kan kommer og kigger efter hende hver dag, så problem er løst nu.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Jeg følte mig bare hængt ud, da folk f.eks. skrev: "Ihh, hvor er det dårligt at de andre heste ejere ikke lige vil bruge 5 min på at give din hest vitaminer og se om den har det godt, nu når de er der alligevel (det håber jeg de er)" Og at du (Christine) så ikke lige skrev, at det ikke var fordi, alle derude ikke gad, men at der faktisk var nogen (mig), som ofte hjalp dig, men ikke kunne denne gang. Derfor "forsvarede" jeg mig selv, da jeg følte det var uberettiget. Men, fint at problemet er løst!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bummelum |
|
|
skulle hun ha sat og penslet ud HVORFOR hver enkelt af jer ikke kunne passe hendes hest så? bare for der ikke avr NOGEN af jer der skulle kunne føle sig ramt? Godt problemet er løst nu. Held og lykke med konkurrencen.
Henra Cayenne totalvægt 1500 kg udlejes Fremstilling af hjemmelavede sæber til hele kroppen- kig præs. Paints er bedst i Quarter forklædning Breeding stocks for life Elsket eller hadet intet midt imellem
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hej hej |
|
|
bor i billund Kan os godt ha hende her i 10 dage... no problemo,
Mvh Cille79 Stald Østergaard. Bokse udlejes i nyrenoveret stald.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Opfølgning |
|
|
Tjaaa så er Skuggi rejst til Israel og jeg passer hendes hest - men tænk dem i stalden er så "søde" at når de er ude for at flytte deres heste på natgræs ja så står hoppen alene på fold uden adgang til græs! Jeg blev så oplyst om dette problem igår og har det rigtig svært ved at andre kan være så lige glade med et uskyldigt dyr. For mig ser det ud som om Skuggi bliver frosset ud el voksen mobbet. Hvad er det for en indstilling de "tøser" har - de burde ikke selv ha dyr! Enden af det hele bliver at jeg i samråd med Skuggi nu flytter hoppen hjem til mig selv sammen med de andre to jeg har gående, og så må vi se hvad der skal ske når hun kommer hjem forhåbentlig som skønheds dronning. Er jeg urimelig el streng ? Dømmer jeg andre mennesker for hårdt ? Eller er det bare en hamrende egoistisk verden vi lever i ?
Hvor verdens behov og dine talenter mødes, der findes dit kald ! RDH Hoppe,6 år sælges. BH Hertug - Leonardo II
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| egoister |
|
|
Det er bare hestefolk, når de er bedst, de ser nogle gange ikke meget længere ud end over deres egen næsetip.. for nogle betyder det at bruge 5 min. på en andens hest åbenbart en hel masse.. stakkels hest, godt at du tager den hjem til dine egne imens hun er væk.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| typisk hestepiger |
|
|
Ja det er typisk hestepiger når de er bedst. I vores lille stald med tre heste, passer vi da bare hesten hvis ejeren ikke kan. Det er da bare noget vi gør, det høre jo med til at have en lille stald. Men vi er jo også voksne mennekse alle tre hesteejere, det er nok forskellen 
I vil nok opdage en del stavefejl med tiden, da jeg lider af en smule ordblind/ordforvirring. Så i må bære over med mig 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Takker mange gange |
|
|
Føler også det er dethelt rigtige at gøre. Og tak for ros og tilkendegivelse......Det varmer.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Utroligt... |
|
|
... at man ikke i stalden kan hjælpe hinanden. Der må jeg sige at jeg er taknemmelig for min lille stald - hvor vi hjælper hinanden og holder øje med hinandens heste både i dagligdagen og i ferier. Lyder godt at hesten er kommet hjem til dig - så må vi se hvad der sker når Skuggi kommer hjem - forhåbentlig som vinder af konkurrencen.
£isbeth & Baloo People are just about as happy as they make up their minds to be
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Godt at du har taget hendes hest hjem til dig Arina. I vores stald ville sådan noget heldigvis aldrig forkomme.. vi hjælper hinanden så godt som vi kan
Nu med den dejlige Pyrus <3 Soya og Wolle altid i mit hjerte og savnet hver dag!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det er da dejligt |
|
|
at der er fundet en løsning og det virker heller ikke som om det var særlig holdbart for Skuggi at blive i den stald - rigtig ubehageligt men jeg har altså selv været med til at fryse én ud.. Dvs vi prøvede at frysen hende ud men hun fattede ikke lige vinket med vognstangen og derfor endte det med at hun blev smidt ud.. Hun kom ikke til sin hest, glemte fordervagter - en ordning vi alle var afhængige af fungerede og løj så det drev om hvornår hun havde været der.. Men hun fik da rigelig sympati andre steder over at vi havde været så onde.. Tror man skal kende hele historien.. Sascha (som jeg faktisk godt kan forstå føler sig lidt hængt ud) skrev jo også at hun netop havde passet hesten to gange denne sommer men var forhindret denne gang og som udgangspunkt tror jeg der er en grund når folk ligefrem ikke VIL passe andres heste.. Indlægget er måske et lidt tyndt grundlag at drage konklussioner på, især når det drejer sig om negative udtalelser om andre.. At sige at en sag har to sider er en forfærdelig kliché men derfor synes jeg da stadig den holder meget godt vand.. 
VH, MaggieMay "Jeg køber aldrig en travhest igen - men jeg elsker hende jeg har over alt på jorden".. "Gud skabte manden før kvinden. Det er ligesom, når jeg skriver først laver jeg en kladde" Karen Blix ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Nu må jeg lige blande mig igen. Jeg har, som i nok kan se, hest samme sted som Christine- Skuggi. Jeg skrev til Christine, at hendes hest gik alene på fold, da de andre heste, kom ud på anden fold med mere græs. Jeg kunne desværre ikke tage Christines hest med ud til mine (som går på en fold for sig selv), da min nye unghoppe bliver jagtet af Christines hest. Så der er absolut ingen mobberi herfra. Jeg tror, at grunden til at de andre ikke tog Ljómalind med ud er, at de ikke ville gøre noget forkert, og lade det være op til passeren af Christines hest (Arina), om den skulle med ud på den store græsfold. Men, jeg ved det ikke. Jeg har virkelig altid hjulpet Christine, når hun skulle have passet Ljómalind, samt taget hendes hest med ud på den store fold og tilbage igen. Der er ingen sure miner mellem Christine og jeg, og vi har været i kontakt et par gange her i de sidste par dage. Det er fint, at du Arina har taget Ljómalind med hjem til dig. Det er da dejligt, at du vil hjælpe. Men, håber ikke at dit indlæg var rettet mod mig? Der er nu ellers en god stemning i stalden. Alle hjælper gerne hinanden, men tror at i denne sag, at der er blevet misforstået en del. Desværre. Håber da at alt kan blive som det plejer, for det er virkelig et dejlig sted, vi har vores hest, og det skulle det gerne blive ved med.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Enig Sacha |
|
|
Men det undre mig at man lader en hest gå "for lud og koldt vand" i 2 dage uden at gribe ind. Bl. a at lade Ljòmalind stå alene uden nogen form for foder, evt hø. Jeg havde ikke mulighed for at kunne holde øje med hvornår og hvordan det blev flyttet rundt til nat/morgen, så den med at du/de andre troede at jeg kunne vide den slags, den holder ikke vand. Jeg ønsker ikke at skabe splid/uro, men det virker bare til at man passer sig selv og lukker øjnene for alt andet. Og det pisser mig af!!!! For eks kunne du Sacha ha sendt mig en besked på sms da min tlf nr jo står på min profil og at du vidste at det var mig som skulle passe Ljòmalind. Iøvrigt føler jeg lidt at det er for langt ude at man opføre sig på den måde, og nej jeg dømmer ikke hårdt, men er bare realistisk. Da vi i søndags ved middagstid hentede Ljòmalind stod hun og frøs var mega sulten og var faktisk ret ked af det. Ikke så sært hun fulgte med i traileren som om hun aldrig havde lavet andet. Lige en sidste ting - intet af det jeg har skrevet er rettet direkte mod dig Sacha, men til alle i stalden, dem som føler sig stødt el trådt over tæerne ja det er jo nok dem som det så skal ramme!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
For det første, så ANEDE jeg IKKE at det var dig, der skulle passe ljómalind før igår! Jeg skrev derfor med det samme til Christine, at hendes hest gik på den lille fold. Så at sige, at jeg bare lod Ljómalind stå, uden at gøre noget, er virkelig ikke sandt!!! Da hestene (ikke mine, med alle andres) blev flyttet fra den lille fold til den store fold hver dag og tilbage igen, var det MIG der tog Ljómalind med sammen med DE ANDRES heste, selvom mine ikke gik/går med dem, men på en helt anden fold for sig selv. Da de andre så vælger at lukke deres heste ud på den store fold, hvor de iøvrigt går 24 timer i døgnet nu, skrev jeg det til Christine, så hun kunne give dig besked eller hun kunne bede mig om at lukke Ljómalind ud til de andre. Vi eller jeg kunne jo ikke vide, om Ljómalind måtte gå derude hele døgnet (af hensyn til forfangenhed osv), igen, derfor skrev jeg det til Christine med det samme!! Åh hvor er jeg træt af det her. Her prøver man virkelig at hjælpe og gøre hvad man tror, der er rigtigt, og så bliver man bare hakket ned igen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sascha.. |
|
|
finder det meget underligt som du forsvare dig selv konstant, har du dårlig samvittighed  Der er ingen der hænger dig ud her hverken med navns nævnelse eller noget andet så gas da bare ned.. Skuggi nævner ovenikøbet at en har ferie mens hun selv er væk det ku jo være dig hun mente ik  desuden må jeg give Arina ret folk skulle skamme sig derude, der hvor min gamle hest står tager man ALDRIG heste ind eller flytter dem så nogen går alene, den kunne lige så godt være rendt gennem hegnet, tror vist det er godt at skuggi kom væk derude fra både for hende selv men ikke mindst hestens skyld Arina hvor er det dejligt at der findes folk som dig.. iøvrigt sascha synes jeg det var pænt af dig at kontakte christina vedr hendes hest men synes da også resten af stalden burde have et velment los bagi  mvh Katja
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bummelum |
|
|
katjo: enig 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sikke et sted |
|
|
Hold da op et sted at have sin hest opstaldet.. det gad jeg godt nok ikke.. Det lyder da til, at folk er ligeglade med alt andet end deres egen hønsegård.. Tænk at man vil byde at en hest skal stå alene på fold, fordi man vælger at flytte sin egen på græs, og så ikkel ige gider tage den sidste med, hvis ejer oveni købet er på ferie.. Arina, hvor er det flot, at du har taget hesten med dig hjem, det er helt sikkert bedst for den, udfra hvad du beskriver om stedet og dets beboere.. Og sacha, du siger du skrev til Skuggi, at hendes hest stod alene, og det er da pænt af dig, men du ved også at hun er til en skønhedskonkurrence, hvor hun sandsynligvis ikke har sin tlf på sig hele tiden.. hvis du har set hesten stå alene, så kunne du vel have flyttet den til den fold, hvor de andre var flyttet hen.. Det kan da ikke have taget mange minutter for dig.. men ok, du havde jo passet hesten tidligere, så derfor er det da helt ok bare at lade dyret stå.. du har jo gjort din pligt.. . Er glad for at de to steder, jeg har haft mine heste til at stå, der har jeg altid været glad for at tage på ferie, fordi man vidste at der blev taget godt vare på ens heste, og flyttede man fold, ja så flyttede de sq ens hest med også..
MONICA & ROSSO nu også med Sussi Solskin {>
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
|
|
Nu må jeg da bé om mine himmelblå Hvis man ejer en hest og får en anden til at passe den er det da ejers ansvar at alle i stalden ved hvem de skal henvende sig til hvis der skulle opstå noget Det kan ALDRIG blive de andre opstalderes ansvar om en hest står alene eller ej så Sascha kan ikke på nogen måde klandres i denne sag og jeg kan ud fra hvad jeg læser godt forstå hvis hun føler sig "ramt" selvom der ingen grund er til det. Nu har vi en ordning hvor jeg står hvor man altid tager den sidste hest med ind - men... jeg kan godt følge stedets bekymring omkring at flytte hesten permanent på græs med forfangenhed i mente - lad os antage at man så bare havde flyttet hesten med og den var blevet forfangen - hvad så? Nej, ejer har pligt til, i mine øjne, at oplyse alle på stedet om hvem der skal kontaktes hvis det ikke er ejer selv. Jeg kan ikke se at det er 3. parts problem at skulle slå op på hestenettet, orientere sig i en debat for at finde en oplysning der under alle omstændigheder burde have hængt på boksen/opslagstavlen/stalddøren eller andet... Vi har tit folk der tager på ferie - der står ca. 50 heste opstaldet og der er ALTID på tavlen navn og telefonnummer på kontaktperson skulle der være behov for at få fat i denne. Jeg har valgt at have 1 hest - ikke 2 og ikke 10. Har også tidligere stået et sted med et par stykker der var rigtig dårlige til at passe deres heste - i starten tager man sig af dem, muger, giver halm mv. tilsidst gider man ikke for hvordan i alverden får man lavet om på tingene hvis alt ser ud til at være ok? Det må være så nemt at have hest hvis man bare nasser på andres gode vilje og hjerte - det er bestemt ikke fair. Jeg siger ikke at det er sådan i dette tilfælde men det understøtter min holdning om at kun ejeren selv har ansvaret for at andre kan komme i kontakt og få formidlet budskaber til rette modtager... Alt er jo subjektivt og der er altid flere sider til en sag - men det lader jo til at have ordnet sig...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| mærkelig stald |
|
|
Det der undre mig mest er at i overhovedet ikke har aftalt sådanne nogle ting i stalden. Det er da normalt at man har den slags aftaler på plads, så alle ved at der bliver taget af deres hest hvis man ikke lige kan træffes....
I vil nok opdage en del stavefejl med tiden, da jeg lider af en smule ordblind/ordforvirring. Så i må bære over med mig 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Skønhedskonkurrence for døve |
Susse |
12-08-2008 15:46 |
|
Nu var det jo sådan at Skuggi helt uventet blev udvalgt til skønhedskonkurrencen for Døve i Israel og det er jo ikke noget som sker hver dag - det er jo ikke en tur i Lalandia. Så hvis ikke man træder til i en sådan situation - så hun kan få sit livs oplevelse - ja, så ved jeg virkelig ikke ! 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bummelum |
|
|
jeg er spændt på at høre om det når hun kommer hjem. Jeg kan godt forstå hun ikke ville undvære det- selvom hun skrev at gik det helt galt måtte hun jo blive hjemme. Nej jeg sys bestemt osse at hvis man skulle hjælpe måtte det være i denne situation. Det er en chance for livet- om så det ikke havde været for døve men alm. skønhedskonkurrence ose.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Enestående chance |
|
|
Jamen vi er da enige om at man skal hjælpe hinanden - jeg passer tit heste for andre der er på ferie og det er overhovedet ikke noget problem som sådan... Men - det er nu hesteejerne som jeg passer heste for der har ansvaret at informere at det er mig de skal ringe til hvis ejeren er så langt væk at man ikke kan få fat i dem... Det var nu mere den pointe jeg forsøgte at få frem - for selvfølgelig skal man da kunne tage på ferie, eller kursus eller noget andet, og selvfølgelig kan man da passe heste for hinanden men man kan ikke forvente at andre passer ens hest mens man er væk hvis det ikke på forhånd er aftalt - det var mere det jeg ville frem til... Jeg tror da også at jeg var blevet tosset var jeg kommet ud og min hest - eller en jeg passede - stod alene tilbage men dette er fordi vi har regler der skal undgå dette, og så ved man altid hvem der skal kontaktes hvis ejeren er væk så der er "ingen undskyldninger" om man vil...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bummelum |
|
|
tjo men det kræver osse at der er fælles regler på stedet som alle overholde... Ellers hjælper det ikke meget. Det er bare ikke alle steder der har det sådan, el gider.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Tak for den støtte jeg trods alt har fået fra nogen. Jeg har ikke dårlig samvittighed over noget som helst. Jeg har handlet, som jeg synes jeg bedst kunne. Derfor forsvarer jeg mig selv. Der er dog noget, der undrer mig. Arina, du skriver at Ljómalind gik for lud og koldt vand i to dage. Så undrer jeg mig bare over, hvor du så lige var henne i de to dage? Det er dig, der passer Ljómalind, burde du så ikke have givet hende hø og foder?? Eller lukket hende ud til de andre to heste, som hun gik med før? Som sagt, så tog de andre ikke Ljómalind med ud på folden, da deres heste skulle gå derude hele døgnet. (havde det nu været sådan, at de kun skulle gå der om natten, var Ljómalind naturligvis kommet med) Ljómalind har tidligere på sommeren været tæt på forfangenhed, så de handlede altså i god tro. Havde de nu taget hende med derud, var det sikkert også forkert. Og ja, som nogen skriver, hvad så hvis Ljómalind blev forfangen? Jeg håber snart at denne tråd stopper, da den har taget en dum drejning. Håber det går Christine vel i konkurrencen. Det er som I siger, en oplevelse for livet.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Lige en ting mere Den fold Ljómalind gik på alene grænser op til de to andre folde, hvor de andre heste går. De kan snakke sammen over hegnet og se hinanden hele tiden. Så helt palle alene var Ljómalind altså ikke.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Stute.. |
|
|
Du har selvfølgelig ret i at det kræver fælles regler og selvom de findes er det allgevel ikke alle der altid følger dem... Selvfølgelig skal man da hjælpe hinanden Selvfølgelig er det ejers ansvar at alle ved hvem der skal kontaktes hvis ejer ikke selv er til at træffe Selvfølgelig skal man da ikke lade en hest tilbage alene - det er et flokdyr Men... I denne situation kan jeg godt forstå den person der kontakter ejeren af hesten - i mangel af bedre... Jeg kan også godt forstå at de ikke bare har flyttet hesten over på en græsfold pga risiko for forfangenhed Hvad jeg ikke kan forstå er at stedet ikke er oplyst om hvem der passer hesten og kontaktpersoner for vedkommende Jeg kan heller ikke forstå at der ikke er regler om hvad man gør såfremt ejer ikke er til at træffe Det lader jo til at begge parter har forsøgt at opfylde hvad de mener er deres "ansvar" - men forhåbentlig så kommer der noget godt ud af dette - måske en tavle med "info og kontaktpersoner" eller noget i den stil? Og så kunne man jo fint sætte sig ned og se på sit eget sted og om man kunne risikere det samme dér? For i sidste ende er det jo død ubehageligt at stå som 3. part og ikke vide hverken buh eller bæh, ubehageligt at være feriepasseren der får sig en dårlig overraskelse og såmænd også at være ejeren der kommer hjem fra en god oplevelse og skal til at tage stilling til dette...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Angelika *Duchess* |
|
|
i bund og grund må det i første omgang være op til udlejeren at sørge for at stedet kører som det skal. Det er altså her at reglerne skal formuleres, sættes på skrift og oplyses derom. Dernæst er der nogle ting som er op til div. ejere af andre opstaldne heste på stedet ja. Men der er ingen der siger at Skuggi IKKE har prøvet at kontakte ejeren/udlejer af stedet, måske denne ikke ahr være tevd tlf el hva ved jeg. Det kan Skuggi jo så ikke besvare pt. MEN som passer jo- så ville jeg så ha gjort klart at denne uge el hva det end er var det mig der passede denne hest- så kunne de andre hvis de havde grund til at mistro noget jo prøve at kontakte vedkommende- vedkommende kunne evt ringe tilbage ved lejlighed for at konfirmere dette. Men jeg må naturligvis give Sascha (Sani og Halimah ox) ret i det hun her skriver: Arina, du skriver at Ljómalind gik for lud og koldt vand i to dage. Så undrer jeg mig bare over, hvor du så lige var henne i de to dage? Det er dig, der passer Ljómalind, burde du så ikke have givet hende hø og foder?? Eller lukket hende ud til de andre to heste, som hun gik med før? Dog ville jeg ikke lade en hest stå uden at give den hø, vand el lig når jeg gav min egen hvis jeg kunne se passer el ejer ikke havde været der. Det må jeg stadig holde fast i. Men men men måske vi bare skulle holde igen- vi har dog ikke været der el set og hørt noget, måske man skulle vente til Skuggi er tilbage- så kan alle tre parter hende som ejer, Arina som passer og Sascha diskutere og opklare sagen sammen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
ASV ♥Tolerant♥ |
12-08-2008 16:54 |
|
sikke en intressant tråd, og hold da op en masse mudder kastning.... nogle forsvare, sig andre fralægger sig ansvaret. men men men...... må en gammel kone som har har hest i 30 år komme med en kommentar? Dette drejer sig ikke om hvem der skal gøre hvad, og hvorfor, og hvem der ikke gider. men HESTEN.... nu er jeg så heldig at have egen stald de sidste 15 år, men før det havde jeg da også opstaldet mine heste andre steder, og har bestemt også set lidt af hvert. MEN jeg kunne aldrig drømme om kun og kigge til mine egne heste, hvis jeg giver vand i den ene fold,er det da naturligt og se efter om de andre folde har vand. hvis en hest står i samme jordfold som dagen før uden nogen form for mad, betyder det så noget at smide en balle hø ind til dem? Husk dyrerne har ikke valgt os, vi har valgt dem. og hvis et dyr er uheldig og få en dårlig ejer, skal den så straffes og sulte, fordi det ikke er andres problem? jeg har selv stået steder hvor ejeren kun kom en gang om mdr. og jeg har vasket sår og så vidre på dem, uden og blive bedt om det. jeg kunne aldrig vende ryggen til et forsømt dyr uden og gøre noget. Tja... det var så min kommentar.
Med Venlig Hilsen Annette Oldenborger er bare bedst.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ang foldtid |
|
|
Jeg har skam været hos Ljòmalind begge dage i weekenden, men var der om formiddagen da de alle gik på den lille fold uden græs, at nogen så vælger at flytte deres heste uden at informere - evt skrive på tavlen i stalden det kan jeg jo af gode grunde ikke vide da jeg bor ca 12 km fra stalden. Når jeg skriver to dage så er det fra fredag til søndag eftermiddag Ljòmalind stod på den lille mark - godt nok kørte vi ud lørdag aften kl 23 igen da Skuggi havde skrevet at den gik alene, da det var mørk og vi ikke kunne se nogen heste ja så valgte vi at køre hjem for så at hente hende søndag middag. Jeg var ude og se stalden tirsdag - og 1. dag var fredag jeg skulle passe Ljòmalind - så jeg ved ikke lige hvordan jeg skulle kunne gennemskue hvordan tingene foregår hos jer - jeg er ikke tankelæser.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| stute:o) |
|
|
vi to er jo som altid fuldstændig enige  Uanset hvem der har ansvaret for hesten så kan man i min verden ikke bare se igennem fingre med hvad der foregår rundt omkring en.. og det synes jeg staldens andre opstaldere i den grad har gjort, at det ikke faldt bare en af dem ind at hov hvis vi flytter vores er der en der står alene tilbage man må jo altså vente med at skifte fold til alle der har heste sammen er informeret om at nu skifter man fold.. Sascha jeg synes du gør det helt rigtige i at skrive til kristina, men jeg forstår ikke at de andre i stalden ikke gjorde som du da de aftalte at flytte fold, det begriber jeg altså ikke  Angelika: selvfølgelig har man som hesteejer et ansvar, men det har man så gu overfor alle levende væsener, alle i den stald ved at kristina er bortrejst og alligevel vælger man så netop mens hun er væk at rokerer om på foldene uden at give hende beked eller skrive på staldens tavle så Anina havde haft en chance for at se det og handle på det, det er i min verden hovedløst og for dårligt  hvis vi i min stald ved at der er en på ferie, jamen så kigger vi da allesammen ekstra efter den hest, det er en helt naturlig selvfølge, også kan det da godt være at du mener at det er kristinas ansvar, men hvordan vil du have at hun skal handle på ting der bliver besluttede mens hun er væk uden der bliver givet besked?? det efterlader hende jo uden chance for at gøre til eller fra heldigvis skriver sascha jo så til hende da hun bliver opmærksom på problemet, men det er jo faktisk de andre rytteres opgave der tager beslutningen.. jeg vil mene at tager man en beslutning der vedrøre en hest vis ejer er på ferie og derfor ik har mulighed for at deltage, ja så sørger man den unde lynende for at sikre sig hvad man så stiller op med hesten, jeg havde slået en flik flak hvis det var min hest og de havde fået læst og påskrevet med meget store bogstaver det er sikkert  mvh Katja
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Katjo... |
|
|
ja det er jo ikke noget nyt at vi er det 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Stop hetzen. |
Kolding |
13-08-2008 16:05 |
|
Nu er jeg nødt til, at blande mig i denne debat. Den er løbet fuldstændig "løbsk". Det er tydeligt, at der er mange som ikke aner hvad de taler om. Sagen har nemlig ikke kun 1 side! Sascha har forsøgt, at forklare, men hun bliver bare overfaldet og beskyldt for alverdens ting! Hvis man skal tale om hønsegård så er det da den her som er på denne debat! Jeg skal beskrive for jer hvordan virkeligheden er. Jeg er den person som Christine spurgte om jeg ville passe Ljòmalind. Det ville jeg selvfølgelig gerne. Jeg spurgte om jeg måtte ride på hende. Det måtte jeg ikke fordi Christine ville være der når nogen red på hesten og hun mente den skulle have ferie. Jeg er voksen! Jeg bad hende om, at lægge en seddel så jeg kunne gøre det helt rigtig for hesten. Jeg gjorde Christine opmærksom på, at jeg kun var derude ca. hver 2 dag. Hun fik de præcise dage hvornår jeg ville være derude. Det blev hun meget sur over idet Ljòmalind jo kun skulle have kiks, evt. sprøjtes. Jeg svarede, at jeg har et stykke vej derud og ville ikke køre ekstra derud for det. Benzin er altså dyrt! Og hun tilbød ikke, at betale for benzin. Jeg forstår slet ikke hvorfor den 11 årige pige ikke måtte give kiks mv. Hun er derude hver dag og ville sagtens kunne ordne det de dage jeg ikke ville være derude! Christine ville ikke "nøjes" med min hjælp så hun valgte, at bruge denne debat i stedet for. 1. Ingen af os anede hvem der skulle passe Ljòmalind. Det har Christine ikke ulejliget sig med, at oplyse nogen af os. Og det er i hvert fald ikke vores ansvar, at sørge for det. 2. Nu er det sådan, at for et par måneder siden var den fold de gik på ved, at være "spist op". Derfor blev der købt nye stolper og tråd så folden kunne udvides. På intet tidspunke har Christien hjulpet med, at lave indheging. Ej heller betalt 1 øre til det! Hun har bare med den størte selvfølgelighed brugt folden. Gad vide om den har lavet sig selv? Indhegningen er lavet sådan, at vi kan flytte tråden i takt med, at de græsser det ned. Så hver dag skiftes vi til, at flytte hegn. Sascha har så flyttet rundt hver aften så de på skift fik frisk græs... Som hun også tidl. har skrevet er hendes 2 heste nødt til, at være skilt fra de andre. Undtagen Christine! Hun forventer bare, at det klarer vi. Hun har ikke en eneste gang flyttet det hegn - dvs. sørget for, at de andre heste fik græs!!! Det er bare en selvfølge, at hun bare benytter de folde og, at vi andre sørger for, at flyttet hendes hest! 2. Så er det sådan, at vi hver dag sørger for, at ALLE heste får frisk vand. Undtagen Christine! Hun forventer igen bare, at det sørger vi andre for. Hun kunne aldrig drømme om, at sørge for de andre heste! 3. Oprydning i stalden. Nu er det sådan, at vi andre rydder op og fejer efter os når vi har brugt stalden. Undtagen Christine! Hun lader bare det hele ligge og fejer aldrig efter sig. Og grunden til vi ikke tog Ljòmalind med over i den anden fold, ja de har Sascha allerede svaret på. Hesten er IKKE vores ansvar. Christine har jo sørget for en som skal tage sig af Ljòmalind. Så jeg synes faktisk, at inden I hænger os ud så skal I lige huske på, at der er 2 sider af en sag. Og I har altså kun hørt en meget lille del af den ene side! Nu har I fået den "anden" side.... Vi andre fungerer faktisk rigtig fint sammen. Vi hjælper hinanden og giver en hånd med hvis der lige er brug for det. Christien har selv valgt, at holde sig uden for. Så ordet mobbe og fryse ude passer på ingen måde ind i denne her debat.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kolding |
|
|
ja men vi kan stadig kun tag det i udgangspunkt der blir skrevet.  1. der er ingen før dig der skriver alle disse ting. 2. vi giver vores besyv med i det omfang det er muligt- igen ud fra de fakta vi får serveret her. 3. Hvis det er så stort et problem emd Christine- hvorfor går I så ikke til HENDE og får SNAKKET om det i stedet for selv at at deltage i denne debat som i nu engang mener er så frygtelig (eller rettere du mener).  Du skriver flg, og virker derefter tøsefornærmet over svaret: Jeg er den person som Christine spurgte om jeg ville passe Ljòmalind. Det ville jeg selvfølgelig gerne. Jeg spurgte om jeg måtte ride på hende. Det måtte jeg ikke fordi Christine ville være der når nogen red på hesten og hun mente den skulle have ferie. Jeg er voksen!- du kan være nok så voksen, jeg ville selv være til stede hvis det var mig med stor sandsynlighed. At man er voksen er ikke ens betydning med man tager det ansavr der medfølger, er god til heste el behandler dem som ejeren ville mm.  Dernæst skriver du flg. Jeg forstår slet ikke hvorfor den 11 årige pige ikke måtte give kiks mv. Hun er derude hver dag og ville sagtens kunne ordne det de dage jeg ikke ville være derude! Jeg ved ikke præcist hvad den 11 årige skulle og ikke skulle, men jeg ville heller ikke overlade min hest med ansvaret for min hest mens jeg var udenlands. Det er i mine øjne ikke ansvarligt så længe hesten skal flyttes rundt på fold, ind/ud el lig.  Du skriver at benzin er meget dyrt og du ikke ville køre derud en ekstra gang for at se til hendes hest- jeg spørger så igen hvorfor du ikke direkte har sagt dette til Christine? Du kunne da direkte ha sagt til hende at du ville ha benzin penge for det ellers ville du ikke gøre det i stedet for.  Ja det er forkert hun ikke oplyser STALDENS EJER som minimum om hvem der skal passe hesten.  Sagen er naturligvis fra flere sider end en ja.  Hva der er korrekt el ej kan vi ikek sige- vi kan sige hva VI mener lyder sandsynligt, og tag ud fra det skrevne ord her.  Men jeg kan kun endnu engang refarere til - SÅ GÅ DOG TIL DEN PERSON DET DREJER SIG OM hvis i er utilfredse med hende og hendes.  Ulejliger man sig ikke med at tale sammen er det da klart der sker som der er sket her. Det gælder skam jer ALLE og ikke blot en.  Jeg kan ikke se der hverken hetzes el beskyldes og overfaldes nogen steder. Folk svarer blot på det skrevne ord som det står her på siden. Intet andet. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Stop nu.. |
Kolding |
13-08-2008 16:50 |
|
ja men vi kan stadig kun tag det i udgangspunkt der blir skrevet.  Ja, men tænk lige over, at der ALTID er 2 sider af en sag. Jeg vil lige erindre dig om, at det er Christine som har startet denne tråd! 2. vi giver vores besyv med i det omfang det er muligt- igen ud fra de fakta vi får serveret her. Det er også det letteste, at dømme folk når man kun forholder sig til den ene side af sagen! Der er da heldigvis flere som også er af den opfattelse! 3. Hvis det er så stort et problem emd Christine- hvorfor går I så ikke til HENDE og får SNAKKET om det i stedet for selv at at deltage i denne debat som i nu engang mener er så frygtelig (eller rettere du mener).  Det er Christine som starter denne debat! Som hænger os andre ud for ikke, at ville hjælpe hende! Du skriver flg, og virker derefter tøsefornærmet over svaret: Jeg er den person som Christine spurgte om jeg ville passe Ljòmalind. Det ville jeg selvfølgelig gerne. Jeg spurgte om jeg måtte ride på hende. Det måtte jeg ikke fordi Christine ville være der når nogen red på hesten og hun mente den skulle have ferie. Jeg er voksen!- du kan være nok så voksen, jeg ville selv være til stede hvis det var mig med stor sandsynlighed. At man er voksen er ikke ens betydning med man tager det ansavr der medfølger, er god til heste el behandler dem som ejeren ville mm.  Jeg er IKKE tøsefornærmet, lille pige. Se, nu mangler du IGEN fakta. Du aner ikke hvad der er foregået......... Dernæst skriver du flg. Jeg forstår slet ikke hvorfor den 11 årige pige ikke måtte give kiks mv. Hun er derude hver dag og ville sagtens kunne ordne det de dage jeg ikke ville være derude! Jeg ved ikke præcist hvad den 11 årige skulle og ikke skulle, men jeg ville heller ikke overlade min hest med ansvaret for min hest mens jeg var udenlands. Det er i mine øjne ikke ansvarligt så længe hesten skal flyttes rundt på fold, ind/ud el lig.  Se igen skriver du noget som du ikke aner en pind om. Kun dømme kan du.. Du skriver at benzin er meget dyrt og du ikke ville køre derud en ekstra gang for at se til hendes hest- jeg spørger så igen hvorfor du ikke direkte har sagt dette til Christine? Du kunne da direkte ha sagt til hende at du ville ha benzin penge for det ellers ville du ikke gøre det i stedet for.  Hvor ved du fra, at jeg ikke har gjort det?? Ja det er forkert hun ikke oplyser STALDENS EJER som minimum om hvem der skal passe hesten.  Ja, det er det da i hvert fald! Sagen er naturligvis fra flere sider end en ja.  Hva der er korrekt el ej kan vi ikek sige- vi kan sige hva VI mener lyder sandsynligt, og tag ud fra det skrevne ord her.  Nej, og så længe I ikke ved hvad de er rigtig og forkert så stop alt det der med, at vi er SÅ forfærdelige, mobber osv. Men jeg kan kun endnu engang refarere til - SÅ GÅ DOG TIL DEN PERSON DET DREJER SIG OM hvis i er utilfredse med hende og hendes.  Det er stadigvæk Christine som har startet denne debat og derefter er der en masse som koger tyk suppe.. Ulejliger man sig ikke med at tale sammen er det da klart der sker som der er sket her. Det gælder skam jer ALLE og ikke blot en.  Jeg kan ikke se der hverken hetzes el beskyldes og overfaldes nogen steder. Folk svarer blot på det skrevne ord som det står her på siden. Intet andet.  Ja, uden, at vide hvad der er rigtig/forkert....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bummelum |
|
|
Det er også det letteste, at dømme folk når man kun forholder sig til den ene side af sagen!- så vidt jeg ved er vi flere der netop har forholdt os til det som eks. Sacha har skrevet- at hun måske ikke kan lide de svar hun får, er så op til hende. Der er ingen navne el lig blevet nævnt så ingen er blevet hængt ud, og dermed har i selv valgt nu at deltage i debatten, med el uden navn.  Det er Christine som starter denne debat! Som hænger os andre ud for ikke, at ville hjælpe hende!- hun hænger ingen ud i det hun ikke bruger navne el lig.  Du skriver flg, og virker derefter tøsefornærmet over svaret: Jeg er IKKE tøsefornærmet, lille pige. Se, nu mangler du IGEN fakta. Du aner ikke hvad der er foregået.........- nej jeg mangler ikke fakta jeg skriver efter det DU selv har skrevet og svarer derpå- så mangler der fakta er det ikke min skyld. Men tak fordi jeg stadig kan tillade mig at anse mig for en lille pige. Det vil jeg ha i mente den dag jeg blir gammel.  Dernæst skriver du flg. Jeg forstår slet ikke hvorfor den 11 årige pige ikke måtte give kiks mv. Hun er derude hver dag og ville sagtens kunne ordne det de dage jeg ikke ville være derude! Jeg ved ikke præcist hvad den 11 årige skulle og ikke skulle, men jeg ville heller ikke overlade min hest med ansvaret for min hest mens jeg var udenlands. Det er i mine øjne ikke ansvarligt så længe hesten skal flyttes rundt på fold, ind/ud el lig.  Se igen skriver du noget som du ikke aner en pind om. Kun dømme kan du.. Nej det gør jeg ikke, jeg skriver netop igen ud fra de fakta der i forvejen står i denne tråd- så jeg mangler ikke fakta. Jeg skriver til det der står i denne tråd. Der blir jo beskrevet at hesten skal flyttes rundt på fold mv. og det refarerer jeg så til.  Du skriver at benzin er meget dyrt og du ikke ville køre derud en ekstra gang for at se til hendes hest- jeg spørger så igen hvorfor du ikke direkte har sagt dette til Christine? Du kunne da direkte ha sagt til hende at du ville ha benzin penge for det ellers ville du ikke gøre det i stedet for.  Hvor ved du fra, at jeg ikke har gjort det?? Det ved jeg heller ikke, og jeg ahr ikke udtalt mig om hvor vidt du har gjort det el ej. Jeg spørger HVORFOR du ikke snakker med Christine om det i stedet for- INDEN hun tog afsted, og refarerer så til det du i indlægget INDEN SELV har skrevet her.  Ja det er forkert hun ikke oplyser STALDENS EJER som minimum om hvem der skal passe hesten.  Ja, det er det da i hvert fald!- Ehmn ja endnu engang Sagen er naturligvis fra flere sider end en ja.  Hva der er korrekt el ej kan vi ikek sige- vi kan sige hva VI mener lyder sandsynligt, og tag ud fra det skrevne ord her.  Nej, og så længe I ikke ved hvad de er rigtig og forkert så stop alt det der med, at vi er SÅ forfærdelige, mobber osv.- nu sys jeg du skulle få dine facts i orden for jeg kan IKKE se jeg har skrevet at i mobber nogen steder.  Men jeg kan kun endnu engang refarere til - SÅ GÅ DOG TIL DEN PERSON DET DREJER SIG OM hvis i er utilfredse med hende og hendes.  Det er stadigvæk Christine som har startet denne debat og derefter er der en masse som koger tyk suppe.. - nej der er en masse der svarer på et indlæg på HN som de altid gør. Skulle vi altid drage spørgsmålstegn ved det folk skrev ville HN ikke eksisterer. Men i kunne i første omgang stadig ha prøvet og gå til Christine i stedet for at lade som ingenting og så satse på at hun absolut skulle komme til jer. Konfrontetioner opstår når ingen taler sammen, el kan kommunikere og det viser du i mine øjne her et glimrende eksempel på efter min mening- igen Christine skulle absolut komme til jer- selvom det fra start tilsyneladende ud fra det DU selv skriver var dig/jer der var mest utilfredse fra starten over at hun ikke har hjulet nok til, spædet til med håndører el lig. Ud fra det DU skriver må i jo ha været utilfredse med hende længe inden hun har postet dette indlæg på HN og er det tilfældet ahr i jo haft rig mulighed for ligeledes at gå til hende, i stedet for at forvente hun skal komme til jer- selv når hun måske ikke aner at der er noget galt.  Ulejliger man sig ikke med at tale sammen er det da klart der sker som der er sket her. Det gælder skam jer ALLE og ikke blot en.  Jeg kan ikke se der hverken hetzes el beskyldes og overfaldes nogen steder. Folk svarer blot på det skrevne ord som det står her på siden. Intet andet.  Ja, uden, at vide hvad der er rigtig/forkert.... - det er der jo så et ret forskelligt syn på kan vi konkludere. Rigtig og forkert- vi skriver det VI mener er rigtigt ud fra den information der gives eftersom det er det eneste vi ahr som udgangspunkt. Men fred være med det hvis du føler dig så hårdt ramt. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sådan er livet |
Kolding |
14-08-2008 11:54 |
|
Det er også det letteste, at dømme folk når man kun forholder sig til den ene side af sagen!- så vidt jeg ved er vi flere der netop har forholdt os til det som eks. Sacha har skrevet- at hun måske ikke kan lide de svar hun får, er så op til hende. Der er ingen navne el lig blevet nævnt så ingen er blevet hængt ud, og dermed har i selv valgt nu at deltage i debatten, med el uden navn.  Der bliver dømt. Og du er en af de værste. Det er Christine som starter denne debat! Som hænger os andre ud for ikke, at ville hjælpe hende!- hun hænger ingen ud i det hun ikke bruger navne el lig.  Vi bliver hængt ud. Også selvom vi ikke nævnes med navn. Du skriver flg, og virker derefter tøsefornærmet over svaret: Jeg er IKKE tøsefornærmet, lille pige. Se, nu mangler du IGEN fakta. Du aner ikke hvad der er foregået.........- nej jeg mangler ikke fakta jeg skriver efter det DU selv har skrevet og svarer derpå- så mangler der fakta er det ikke min skyld. Men tak fordi jeg stadig kan tillade mig at anse mig for en lille pige. Det er lige præcis det du IKKE gør. Min konklusion er, at du er en bette pige som har svært ved, at forholde sig til hvad der er fakta og hvad der "tankespind".. Se igen skriver du noget som du ikke aner en pind om. Kun dømme kan du.. Nej det gør jeg ikke, jeg skriver netop igen ud fra de fakta der i forvejen står i denne tråd- så jeg mangler ikke fakta. Jeg skriver til det der står i denne tråd. Der blir jo beskrevet at hesten skal flyttes rundt på fold mv. og det refarerer jeg så til.  GAAABBBBB.... Du skriver at benzin er meget dyrt og du ikke ville køre derud en ekstra gang for at se til hendes hest- jeg spørger så igen hvorfor du ikke direkte har sagt dette til Christine? Du kunne da direkte ha sagt til hende at du ville ha benzin penge for det ellers ville du ikke gøre det i stedet for.  Hvor ved du fra, at jeg ikke har gjort det?? Det ved jeg heller ikke, og jeg ahr ikke udtalt mig om hvor vidt du har gjort det el ej. Jeg spørger HVORFOR du ikke snakker med Christine om det i stedet for- INDEN hun tog afsted, og refarerer så til det du i indlægget INDEN SELV har skrevet her.  Nej, men når du IKKE aner noget om de faktuelle fohold skulle du lade være med, at kommentere det! Hvis det var SÅ vigtigt, at jeg skulle derud hver dag så er det altså også op til Christine, at spørge om jeg vil gøre det hvis hun betaler for benzin for det.. Det er jo ikke en BØRNEHAVE!!!!! Også selvom man nogen gange skulle tro det... Nej, og så længe I ikke ved hvad de er rigtig og forkert så stop alt det der med, at vi er SÅ forfærdelige, mobber osv.- nu sys jeg du skulle få dine facts i orden for jeg kan IKKE se jeg har skrevet at i mobber nogen steder.  HVOR skriver jeg, at det er DIG som har skrevet det??????????? Her kikser det vist noget så grueligt for dig!  Men jeg kan kun endnu engang refarere til - SÅ GÅ DOG TIL DEN PERSON DET DREJER SIG OM hvis i er utilfredse med hende og hendes.  Nu er det jo Christine som starter det her cirkus! Og får det til, at lyde som om vi er såååå forfærdelige.... Det er stadigvæk Christine som har startet denne debat og derefter er der en masse som koger tyk suppe.. - nej der er en masse der svarer på et indlæg på HN som de altid gør. Skulle vi altid drage spørgsmålstegn ved det folk skrev ville HN ikke eksisterer. Er det rigtigt??  Men i kunne i første omgang stadig ha prøvet og gå til Christine i stedet for at lade som ingenting og så satse på at hun absolut skulle komme til jer. Nå da, så det mener du? Pudsigt nok kan alle andre GODT finde ud af, at give en hånd med UDEN absolut, at skulle tigges og bedes om det... Konfrontetioner opstår når ingen taler sammen, el kan kommunikere og det viser du i mine øjne her et glimrende eksempel på efter min mening- igen Christine skulle absolut komme til jer- selvom det fra start tilsyneladende ud fra det DU selv skriver var dig/jer der var mest utilfredse fra starten over at hun ikke har hjulet nok til, spædet til med håndører el lig. Ud fra det DU skriver må i jo ha været utilfredse med hende længe inden hun har postet dette indlæg på HN og er det tilfældet ahr i jo haft rig mulighed for ligeledes at gå til hende, i stedet for at forvente hun skal komme til jer- selv når hun måske ikke aner at der er noget galt.  Griner, hun mener jo, at det er HELT ok, at vi ANDRE sørger for græs, vand mv. til HENDES hest! Pudsigt nok kunne der aldrig falde hende ind, at hjælpe os andre... Når så der ikke lige er nogen som kan hjælpe Christine, ja SÅ er det sørme OS andre der ikke vil hjælpe, er igoistiske mv... Jeg kan ikke se der hverken hetzes el beskyldes og overfaldes nogen steder. Folk svarer blot på det skrevne ord som det står her på siden. Intet andet.  Nej, det forstå jeg godt du mener... Du er jo selv en af "dem". Ja, uden, at vide hvad der er rigtig/forkert.... - det er der jo så et ret forskelligt syn på kan vi konkludere. Rigtig og forkert- vi skriver det VI mener er rigtigt ud fra den information der gives eftersom det er det eneste vi ahr som udgangspunkt. Og nu har JEG så fortalt den anden side af historien! Og, at det faktisk ikke er ihhhh og åhhh så synd for Christine som mange herinde får det til, at lyde som... Men fred være med det hvis du føler dig så hårdt ramt.  Jeg føler mig ikke hårdt ramt.. Ærgeligt, hva'? Og fred være med dig. God vind fremover.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nej som folk |
|
|
dog føler sig ramt Christina hænger da på ingen måde nogen som helst ud, sikke dog en pose bier og åbne for.. Sådan som jeg forstår kristinas tråd så spørger hun til om det er ok at en 11 årige pige passer hesten, eller om den kan gå uden opsyn, læser ingen steder at kristina føler sig svigtet af jer i stalden, dertil må jeg dog sige at hvis hegnet bliver flyttet hver dag så undre det mig endnu mere at der tilsyneladende ikke er nogen der kan give kristinas hest den sølle kiks også kunne man jo skiftes alt efter hvem der var der, det kan vi da finde ud af i min stald ihvertfald  på mig lyder det nu mest af alt til at der er gået hønsegård i den (om muligt berettiget) over at kristina ikke deltager på lige fod med jer andre, men ved gud at man vil lade det gå ud over hendes hest det forstår jeg ikke... Det ku jo tænkes at kristina havde en god grund til ikke at deltage så meget i stalden som jer andre, jeg siger ikke at der er en grund men blot henviser til dig egen sætning om to sider af en sag.. Jeg kender ikke kristina eller jer andre, og ja, det er da møg træls når alle ikke hjælper på lige fod, men jeg synes så stadig at i som voksne mennesker må ku se at den i rammer mest er den stakkels hest og ikke kristina...  Det er jo absolut ikke noget der kræver en doktor grad at læse ud af tråden at der i den stald er et horn i siden på kristina fordi hun ikke hjælper til på ligefod... synes da det er en voksen måde at komme om problemerne på  men måske meget godt i fik åbnet for den pose bier, dit indlæg afsløre ligesom lidt at der jo så egentlig, som vi andre har antaget er en del modvilje i stalden mod kristina, så helt fejl har vi jo ikke taget  mvh katja ps og jeg håber da i får løst problemerne det er da træls hvis det skal ødelægge stemningen for jer derude
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
ASV ♥Tolerant♥ |
14-08-2008 13:18 |
|
nej hvor har denne tråd dog taget overhånd............  Til "Kolding": jeg kan fuldt ud følge dig, har selv været i stald med personer som du beskriver Kristina på, og ja det er brænd ærgeligt, når alle ikke hjælper til, og nogle er fuldstændig ligeglade med hvad der skal laves og gøres, så står de samme personer med " sorteper ", og må lave hegn, kalke o.s.v. igen igen. MEN.... du kan heller ikke fortænke folk her inde i at de skriver som de gør, man under sig jo lidt over at en person skriver herinde efter hjælp, fordi man skal ud og rejse, derfor skriver folk, at de synes det er mærkeligt at ingen i talden vil........ Kan vi ikke godt blive enige om, AT HESTEN ER USKYLDIG. så uanset hvilken person Kristina er eller ikke er, er det hesten der bliver " syndebuk " og det er ikke rimeligt. uanset hvor træls en person er, skal det ikke gå ud ovre dyrerne.
Med Venlig Hilsen Annette Oldenborger er bare bedst.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kolding |
|
|
jeg kan endnu engang blot sige flg: Du mener at jeg mangler fakta- læs din egen tekst igennem og se hva og hvem du dømmer på managlende fakta. Er det sådan i opfører jer istalden har jeg godt nok ondt af Christine må jeg sige. Så kan jeg godt forstå at hun ikke har den store lyst til at deltage i noget derude. Og ærligt, så gider jeg ikke engang at diskutere mere med dig for i mine øjne, er det som du nedfælder i denne tråd i dine indlæg bl.a. til mig ret barnlige- og heldigvis er jeg i stand til at se bort fra dig og stoppe mens legen endnu er god. GAAAAAB 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Gud jøsses |
|
|
hvor kan folk fanme være smålige!!  Arina, du har sguda fortjent et skuldeklap for at være dit ansvar værdigt! 
Mendacem memorem esse oportere. * Globus Clic Dressursadel, 17", bom 36, 2,5 år gammel MEGET velholdt med stor knæstøtte sælges.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ude af kontrol |
|
|
CheLab : Tak for et skulderklap. Jeg syntes den her debat er gået HELT over gevind - jeg kender ikke Christine men syntes alligevel jeg gerne ville række hende en hjælpende hånd.Det er hermed gjort og jeg håber hun også når hun er kommet hjem holder kontakten ved lige. Jeg fandt så ud af at hun er døv da vi sidder i bilen på vej ud for at se Ljòmalind uden dette dog ændre min holdning til at hjælpe hvis folk trænger. Måske har de andre i stalden svært ved at acceptere at vi ikke alle er ens - jeg kan og vil ikke dømme om den ene har hjulpet mere eller mindre med pasning af de andre heste el hjælp til at flytte hegn osv. Men jeg syntes debaten skulle stoppe her da det er ren mudderkastning som ikke gavner nogen. Jeg ved Christine er i Israel og har nogle lange og meget trættende dage med at lære og gå catwalk og hun har fået en helt vildt lækker kjole som jeg håber hun kan vise nogle billeder frem af - lad os glæde os over hun kom afsted og at problemet med pasningen af Ljòmalind er løst - hun har det godt sammen med min pinto hoppe og en shet hingst på 1 år som bare syntes hun er FOR lækker lækker..... Til jer i stalden så prøv at få løst problemet på en voksen måde uden alt det her hønsegårds snak.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bummelum |
|
|
Arina: 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mudderkastning |
copycat (Frenja og Dimma) |
18-08-2008 00:47 |
|
Jeg ville egentlig ikke have blandet mig i denne tråd, men gør det alligevel, pga. de urimlige anklager Christine må finde sig i  Jeg har selv haft hest stående sammen med Christine i en længere periode og hun har altid passet sin del af pligterne, ryddet op, hjulpet andre osv. Så medmindre hun har anskaffet sig en ny personlighed siden dengang, så kan jeg sige med sikkerhed, at der IKKE er hold i anklagerne mod hende. Jeg vil ikke blande mig i sagen her, for jeg ved ikke præcis hvad der er foregået, men jeg kan sige god for Christine og hendes evner til at indgå i et staldsamarbejde  Jeg har personligt dårlige erfaringer med samme opstaldningssted (dog hovedsageligt andre opstaldere), så jeg har fuld forståelse for, hvis Christine finder et nyt sted til Ljömalind. Ejeren af stedet deltager aldrig selv i staldarbejdet, men overlader alt til opstalderne, der må ordne alting indbyrdes efter bedste evne (hvilket ikke fungerer særlig godt, som tråden her også vidner om). I mine øjne er denne mangel på overordnet ledelse kraftigt medvirkende til at skabe problemer, som dem vi kan læse om i denne tråd. Og til dig, Kolding: Du skriver "Stop hetzen", interessant at du så selv starter en ny mod Christine 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Staldens ejer? |
|
|
Nu kender jeg ikke hverken personer, stalden eller noget, men jeg undre mig lidt over, hvor ejeren af stalden er i denne situation?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bummelum |
|
|
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Så er jeg kommet hjem igen fra Israel. Jeg blev overrasket over at trådt kørt ned med en masse indlæg mens jeg var væk. Men først vil jeg bare fortælle lidt om at det gik så godt i Isarel som noget af jer der vil gerne vide det. Sverige har vundet og Rusland ligger på anden, jeg er meget tilfreds med mig selv jeg har fremviset mig selv til 1200 mennesker i kongress i Haifa . Men vi blev meget meget presset til sidst, det handles næsten kun om at gå ordentlig på catwalk og rette på alle vores fejl og svag side. Vi spist så lidt. Vi fik aftensmad først kl 23-01.00 i 3 aften i træk og sov lidt, stod op meget tidlig. Den finale dag har jeg kun spist kl 8 om morgen og INGEN mad inden kl 01.00 om nat. På anden side er det fantastisk at få nye venner, vi hjulpt hinanden meget og oplevelse en del i Israel hvor vi besøgt jerusalmen og Dead sea og svømmede. Hele tiden havde jeg ikke mobil på mig selv, og folk havde det svært at kommer i kontakt med mig. Arina foreslog at Ljómalind flyttes hjem til hende og det har jeg ikke fortrydt det. Hun blev passet godt derhjemme hos Arina jeg var ud og besøgt hende i dag for først gang efter Israel, hun var alt for fed før og nu har hun tabte sig og ser meget godt ud og bliver foder 3 gang om dagen, og bor ind om natten. Jeg har tænkte over noget ting og jeg skal tage en snak med nuværende opstaldingsejer, da det er jo dem der ejer og burde have bestemmer i stalden. Sker der ikke noget eller ændre der ingenting, kommer Ljómalind ikke tilbage til der igen hvor hun var. Jeg flytte hende til et andet sted der hvor der er ejer(leder) der bestemmer i stalden så man kan lever op til ejerens krav og forventer at vi kan samarbejde og diskutere over ting, lige præcis hvad Copycat skrevet om.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Dumdidum |
|
|
Det lyder til at have været en spændende tur, trods manglende mad  Jeg forstår godt at du vil have en snak med ejeren af stalden. I min verden har han/hun da et ansvar...når han/hun tager opstaldere ind. Håber det bedste for dig og Ljômalind 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| velkommen hjem |
Tempo ♥Fejborg♥ |
24-08-2008 14:40 |
|
Hejsa... Det var godt at det var en god tur til Israel, har også skrevet dette indslag til dig på Joras, men nu får du det også her på HN. Hejsa Det er lidt skægt at jeg lige faldt over din indlæg her på siden, om din deltagelse i Israel. Min niece blev udtaget til konkurrencen for ca. 2 mdr.siden, men måtte takke nej, da hendes søn skulle starte i 0. klasse samme dag som konkurrencen løb af stablen i Israel, og hun syntes ikke hun kunne svigte ham denne dag. Men det var jo dit held, håber det gik dig godt der nede. Måske kender du min niece Heidi Nissen, har gået på Aalborg skolen, alle hendes først skole år, men bor nu i KBH, og er nyhedsoplæser på DR (døve tv) MVh Anni Eriksen/Stutteri Fejborg (Heidi's moster) Med venlig hilsen Anni S/Stutteri Fejborg
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|