Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Sømstukken? Min hest er øm.
Forfatter: 
Dato:  02-08-2008 18:36

Jeg tager lige episoden fra starten, da det muligvis har betydning for jeres svar. Min hest var blevet noget langtået og smeden havde så glemt at komme. Derfor besluttede jeg at pille forskoene af da de sad noget løst. Efter jeg pillede skoene at flækkede hovede bare fuldstændigt af, så hesten blev meget ømtået inden smeden kom. Da smeden kom satte han sko på og hesten virkede ikke så ømtået mere, men stadig en smule. Jeg tænkte at den nok lige skulle vænne sig til at det ikke gjorde ondt mere.

Idag da jeg kommer derud ser jeg at den stadig ømmer sig lidt, men ikke meget.

Mit spørgsmål er så, er den stadig ømtået mon eller kan den være sømstukken?

Stine

0
0
Svar på denne tråd

Hvis den er sømstukken...
Forfatter: 
Dato:  02-08-2008 19:26

... vil den være varm i hoven omkring stedet og MEGET øm.

Mon ikke "bare" det er ømhed fra de flækkede hove? Hvis vi flækker en negl, så den bliver lidt for kort, så gør det jo også ondt i nogle dage.

Hilsen Sif

Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt

Husk DM for fjordheste den første weekend i september.

0
0
Svar på denne tråd

Ømtået...
Forfatter: 
Dato:  02-08-2008 20:44

Det kan jo både være pga den manglende sko, men det kan osse være din hest er blevet sømstukket, og tegnene vil så være som sif skriver.

På et tidspunkt trådte savoux sin sko af 2 gange på en uge og hoven flækkede osse. Han blev megt øm, og efter smeden fik sat endnu en ny på, var han øm en lille uges tid efter.

Pas på Hesteplejehjemmet

www.heste-nettet.dk/forum/6/107712/ 107712/

If you don't know me, don't judge me

Heidi

Savoux - Chivas Regal - Nikoline - Lucky Breddam - Hannibal

0
0
Svar på denne tråd

øm efter smed
Forfatter: 
Dato:  02-08-2008 21:21

min er for det meste øm efter smed, uanset hvad. Har smed hver 4-6. uge for at rette hende op. :) Hvis den er langtået og har været flækket, har det også været en voldsom omgang? Nogle gange tager smeden en del af hestehove, og det giver jo en anderledes stilling. Selv små justeringer.

Men det er selvfølgelig ikke sikkert, det bare er det. Bare det umiddelbart mest nærliggende?

Men der står godt nok heller ikke om nogen tidsramme, hvor længe den har været øm??

Lone

Ponyer søger nyt hjem! Vant til børn og ridning. Århus.

Jeg keder mig, derfor er jeg her :)

Healing tilbydes

0
0
Svar på denne tråd

ømtået..
Forfatter: 
Dato:  02-08-2008 21:36

Jeg pillede skoen af tirsdag i denne uge, om onsdag var den meget øm og helt flækket af. smeden kom fredag (igår), og den er så stadig øm idag, men selvfølgelig ikkei samme grad som før smeden kom og lagde skoene på.

Stine

0
0
Svar på denne tråd

Ømtået..
Forfatter: 
Dato:  02-08-2008 21:45

Så er det sandsynligt det er pga den først har fået sko på igår, men giv det et par dage og se om ik det fortager sig

Pas på Hesteplejehjemmet

www.heste-nettet.dk/forum/6/107712/ 107712/

If you don't know me, don't judge me

Heidi

Savoux - Chivas Regal - Nikoline - Lucky Breddam - Hannibal

0
0
Svar på denne tråd

ømme tæer
Forfatter: 
Dato:  03-08-2008 08:38

Du kan evt hjælpe den lidt, hvis du køler dens hove ned med vand.. Hvis det er en rolig hest, så sæt dens hov ned i en spand vand og lad den gerne stå 5-10 minutter.. Ellers må du i gang med at fråse med vandet med vandslange..

Vandet gør også, at dens hove ikke udtørrer (og derved trækker sig sammen).

Frieser-tosser??.. Ja, det er os..

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider