|
|
| Jeres heste.. |
|
|
Er i ude hos jeres heste hver dag? - Hvorfor er i? eller hvorfor er i ikke?
Kærlig Hilsen Camilla ღ Ejer af araber hoppeღ
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ja, jeg er! |
|
|
Jeg er ude ved mine heste hver dag, om vinteren 2-3 gange, derudover er min mor eller far ude ved dem 1 gang eller 2. Om sommeren er det noget oftere! Vores heste står jo hjemme, så det er nemt! Da vi ikke havde dem hjemme var vi henne ved dem ca 3 gange om dagen, de stod i 5 minutters gå-afstand fra hvor vi boede.  Jeg synes personligt at man skal tage ud til sin hest mindst 1 gang om dagen, for at sikre sig at den har det godt. (der vil jo nok være nogle gange hvor man ikke kan komme derud) Hvad med dig selv Camilla, hvor tit er du ude ved din/e hest/e?
Knus fra Marie "gud bevare military" (Skriv gerne med spørgsmål vedr. military!)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Flere gange dagligt |
|
|
Jeg er hos mine heste min. 2 gange dagligt året rundt. Årsag: jeg passer dem selv 100%, så jeg skal min. være hos dem morgen og aften året rundt. Om vinteren for at morgenfodre og lukke ud på fold samt når stalden skal ordnes og hestene skal ind fra fold. Om sommeren skal de lukkes fra græsset om morgenen og på græs igen om aftenen. Derudover kommer jeg der adskillige gange dagligt, for at træne eller ride hestene, ordne noget i stalden, reparere hegn eller hvad jeg nu skal have lavet. Eller når jeg bare lige vil sige hej til mine heste. Det skal så også siges, at hestene er opstaldet hos min nabo = 20 meter fra mit hjem 
Hilsen fra Tine og hafferne Flicka & Frigg
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg bor |
|
|
14 km fra hesten. Men jeg er der stort set hver dag. Der skal meget til før jeg springer over. Her om sommeren går de på døgngræs, så der skal vi selv give vitaminer. Men til efteråret kommer de ind igen, og der giver staldværten så foder, også kan jeg i teorien springe en dag over uden dårlig samvittighed.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja indtil |
|
|
flere gange dagligt er jeg ude ved mine heste, for hvis jeg ikke gør det får de ingen mad eller vand. Louise
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vi har hestene |
|
|
her hjemme og vi går ud til dem min. to gange dagligt nu hvor de er på døgngræs, hvor de lige bliver checket og der bliver checket om der er rigeligt vand i baljerne, og de får deres vitaminer/mineraler. Vi kan enten se dem fra stuevinduet eller fra vejen hver gang vi kører forbi (alt efter hvilken fold de går på) - så vi ser dem faktisk mange gange om dagen - det er lidt hyggeligt synes jeg . Dertil kommer når de bliver ordnet og striglet og redet på, eller hvis der skal laves hegn, tages fluedækkener og fluemasker/fluepandebånd af og på osv. Mvh. AnjaR
Don't ask what te world needs- ask instead: What makes your heart sing?- For what the world needs- is people with hearts that sing!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| MONIQUE OG NETE JEG ELSKER JEG. |
| Forfatter:  |
Lotte ♥Monique♥ |
| Dato:  |
02-08-2008 17:54 |
|
Mine står hjemme. Så nærmest hele tiden.
LOTTEPOTTE -Nu med fantastiske Monique. -Og ridning på en dejlig Gorba/Balou. ♥Gorba, you will always bee in my heart.♥
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mange gange hver dag |
Muttemor |
02-08-2008 18:39 |
|
Mine heste står på vores gård, så jeg bruger rigtig meget tid med dem hver dag. Det er super dejligt lige at kunne gå ud og nusse, give et æble, vade rundt på folden sammen med dem osv 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hos hesten |
kadipe |
02-08-2008 20:09 |
|
Ja enten er Jeg og datteren der hver dag, ellers er min kæreste der( men for det meste mig). Vi har ikke købt hest for at andre skal passe den,og netop derfor har vi valgt selvpasser stald, desuden elsker Jeg at være ude ved ham, man for masser af luft og får rørt sig på en god måde. Vi er der som regel 3-4 timer hver dag og så har vi 1 times transport hver vej også, så det bliver til nogle timer. Katja
Husk at tavshed sommetider er det bedste svar. Dalai lama. Dyr giver mere mening i tilværelsen end mennesker. Steen og stoffer.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
En gang om dagen året rundt.. Om sommeren skal hun have vit./min. og selvfølgelig lige tjekkes igennem for sår og lign. Vinteren skal boksen som min. ordnes (Blander ofte foder for flere dage). Og igen tjekkes for skader.
Kender I Shannons fortid? Hun kommer fra Nordjylland (Nykøbing Mors)! Se præs. for billede og mere info! Thorowgood-sadel sælges. Se præs. for mere info og billeder.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hiiihihi |
Miiig |
02-08-2008 20:55 |
|
Hvis ikke jeg er så er min mor. Men det skal så lige siges at det er meget sjældent jeg ikke selv er der. Hvis jeg ikke er, er det fordi jeg er på besøg hos veninder der bor længere væk. Grunden til, at jeg altid er derude er, at hun skal passes 100 % optimalt, og når jeg nu er hjemme så skal jeg lave noget og så er en cykeltur god. Desuden skal jeg have den solgt så det er vigtigt for mig for tiden at se en masse til hende 
Det var mine ord... See Somehow I can't forget you.. After all what we've been through ღ ღ ღ
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
Heidi *Med 5 dejlige muler* |
02-08-2008 21:11 |
|
Flere gange dagligt, for de står herhjemme 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tralalalala |
lj0104 |
02-08-2008 22:21 |
|
Mine heste står alle på min fars gård... der boede jeg også en gang og derved var jeg derude mange timer/gange om dagen... nu er jeg flyttet hjemmefra men er der ihvertfald 5 dage om ugen a´3 timer af gangen. i weekenden ofte 6-8 timer af gangen... min far tilser dem selvfølgelig stadig 2 gange om dagen for sår, skader osv... dette i forbindelse med foding og når de mangler vand...
Louise Johnsen-Falkhans Barrani-Hjælmsbjergs Pocharma
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ude ved hestene |
|
|
det er desværre sjældent jeg selv er der mere end en gang om dagen, men så er det altid godt at vide at både kæresten, sviger far og naboen holder godt øje med dem. De står hjemme, og det er pt kærestens job at sørge for vand til dem. Og så står naboens hest her sammen med mine, så de kommer jo også ofte forbi...
www.erfagruppensyd.dk Bedækning tilbydes ved Juniperlodge Jones i 08/09 Sælges: Hoppe f ´08 e. Michellino/Romancier Hoppe f ´08 e. First Dance/Lauries Crusador xx Romeo Zenta Giv gerne et bud på de andre
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmmmm..... |
|
|
Når helbredet er til det er jeg har den heldigvis ved en veninde, så den er passet til punkt og prikke når jeg ikke har overskud eller ligger syg. Men er der helst hver dag så har min samvittighed det bedst  Jeg har haft perioder/et sted hvor jeg ikke har været der meget, og sikke en dårlig samvittighed.
Med venlig Hilsen Mette og Chanel Landejendom /hus på landet søges i kolding omegn (maks 20 min fra kolding) med min. 15000 m2 jord, må gerne trænge til kærlig hånd. maks. 1,9 mill.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hestene |
|
|
Står hjemme og foldene er beliggende så jeg fra huset, kan se til dem.Så tilsyn x mange hver dag 
Annette Det som fylder hjertet, fylder øjet.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mine heste |
|
|
Mine heste står 2 forskellige steder, ca. 10 min kørsel fra hvor jeg bor. Det er sjællendt der går en dag hvor jeg ikke er der, om jeg så har overskud eller ej. Rider hver dag.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hej Hej :) |
|
|
Jeg er hos min hest ca. 4 dage i ugen!  Han bliver passet af staldejer de andre dage (: Han er den eneste der står opstaldet der, sammen med hendes 7 heste. Jeg hjælper så hende med hendes heste de dage jeg så er der 
' P O N Y H E S T E N C A S S I D Y ' - Foldbumserne Zitta og Mathilde (:
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det er sjældent... |
|
|
... at jeg ikke er hos Baloo hver dag. I øjeblikket er han jo halt og kan ikke rides og han er på sommergræs. Men selv om de er på døgngræs skal der jo lidt ekstra foder til - og opsyn med at der ikke er skader. Staldejer fodrer og ser til dem om morgenen (og ser til dem flere gang i løbet af dagen), og om aftenen kommer jeg ud og giver Baloo et ekstra måltid af roepiller, og tjekker for skader og ser til at han har det godt. Selv om jeg ved at staldejer tilser dem flere gange dagligt, tjekker jeg også altid hegn og vand. Folden er jo tæt ved vejen, så hegnet skal være tiptop - og selv m der har været kigget i vandbaljen for få timer siden, HAR man jo hørt om situationer hvor der er faldet en fugl i - og de skal jo ikke stå uden vand indtil dagen efter! De meget få dage hvor jeg ikke kan komme derud, giver staldejeren Baloo hans roepiller om aftenen - og så ser hun jo også til dem der 
£isbeth & Baloo People are just about as happy as they make up their minds to be (Abraham Lincoln) Hjælp til transport til og fra dyrlæge søges fredag d 8/8 i Næstved
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hver dag |
MetteN |
09-08-2008 16:26 |
|
Jeg er min. hos min hest en gang om dagen, i weekender og på fridage er jeg der 3-4 gange om dagen, hun går på døgngræs pt, så er mest deroppe bare for at nusse lidt med hende og se at alt er vel. Ellers kan jeg jo ligge søvnløs over om hun nu også har det godt... Men hun står opstaldet alletiders sted og ved at dem der har stedet, samt den anden opstalder også tilser hende dagligt, såvel som jeg kigger på deres heste når jeg er der... Er meningen de skal hjem og stå når jeg får renoveret/ombygget min stald, der går nok et lille års tid, men glæder mig som et lille barn til at have min øjesten lige ude for vinduet 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Normalt mindst en gang |
Lilar |
09-08-2008 17:39 |
|
Jeg plejer at være hos hesten mindst 1 gang om dagen, men i øjeblikket er der desværre nogle dage hver uge hvor jeg ikke har mulighed for at komme derud, pga min kærestes arbejde (har ikke selv kørekort), og så har jeg jo min datter der ikke bare kan sidde så langt på cykel i alt slags vejr (+ at jeg er gravid så skal passe lidt på mig selv, har haft det ret skidt i en lang periode). De dage jeg ikke er derude ser staldejer og de andre opstaldere efter ham, vi holder øje med hinandens heste og ser som en selvfølge efter skader osv når man går på folden efter sin egen hest. Og så er de alle inde 1 gang om dagen og får foder. Og hvis vejret er rigtig slemt, så sørger staldejer for halm + hø + vand i boksen og tager dem ind, det hjælpes man så med, dem der er der om aftenen. Må indrømme at jeg er ked af, at jeg ikke kan se min hest hver dag, og det bliver også et problem nu hvor han skal til at have roepiller igen. Men håber at enten staldejer eller en af de andre opstaldere vil hjælpe med det de dage jeg ikke kan komme. Til vinter skal der strøes hver dag og gives hø, så forsøger at finde en løsning så jeg kan komme derud hver dag selvom kæresten arbejder. Ellers må jeg betale mig fra det. Linda.
At vide hvad man ikke ved er også en slags klogskab! *** Freja - verdens smukkeste pige *** Mosegaards El Diablo
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
marianne *indi* |
11-08-2008 18:16 |
|
Jeg er hos min hest min 1 gang om dagen...Tror faktisk nærmere det er min 2 *gg* JEg bor så tæt på og går hjemme så jeg lukker ud om morgen da hende der har gården ikke kan nå det.Og så er jeg derude om aften som regel for at ordne boks, blande foder og nusse om min lille hypper. Er syg ( hvilket han lige har været) så er jeg der min3 gange for at orden boks og gi vand og hø mm. Har det helt underligt hvis jeg ikke kan komme ud til min hest hver dag selvom jeg ved andre nok lige skal kigge for mig til ham. Linda : Du kan jo altid spørge .... du kan da højest få et nej *gg* Knus Marianne
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Næ, heldigvis |
|
|
Af flere grunde f.eks.. - jeg læser og har derfor perioder med mange opgaver/lektier.. - det bedste sted jeg kunne finde er placeret lidt langt væk.. - min søde mor vil da også gerne se sin bil bare engang i mellem.. - og - pinligt nok - jeg synes det bliver surt hvis jeg SKAL derud og jeg bliver så trær af det.. Jeg er så heldig at have fundet et luksussted.. Luksus ikke kun fordi der er udmugning, fine mudderfrie folde, store lyse bokse, lækker ridebane godt hø og gode staldkammerater men luksus fordi min hest bliver glad når staldejeren kommer , fordi jeg altid kan forlade mig på hende hvis der opstår problemer, fordi hun er superopmærksom på alle hestenes trivsel og LUKSUS fordi min hest altid puffer på hendes højre jakkelomme - med succes og bliver kløet i øret mens vi snakker.. Luksus fordi hun ringer og fortæller mig om en skramme hesten har fået og det så i virkeligheden drejer sig om en (beskeden) hudafskrabning men hun VILLE bare have at jeg lige skulle vide det..  Kort sagt - jeg behøver ikke komme hver dag og det giver ro og overskud de dage jeg kommer.. Det er ren kvalitetstid fordi jeg har VALGT at komme og sat tid af til det.. - og tak til mine søde forældre som er de glade sponsorere af al denne luksus og kvalitetstid..
VH, MaggieMay "Jeg køber aldrig en travhest igen - men jeg elsker hende jeg har over alt på jorden".. "Gud skabte manden før kvinden. Det er ligesom, når jeg skriver først laver jeg en kladde" Karen Blix ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lllllll |
Stald Dalgaard (List) |
11-08-2008 19:59 |
|
mange mange gange om dagen, de står nemlig hjemme De er de første jeg går ud og siger god morgen til og det sidste jeg gør inden jeg går i seng er at sige godnat til dem
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nye hestelov |
|
|
Hej ville bare lige sige at der står i den nye hestelov at alle heste skal tilses hver dag. Det er selvfølgelig lige meget om det er af ejeren eller en anden. knus Ps er der hver dag ellers bliver han passet. Han skal jo have foder.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
|
|
Det er meget sjældent jeg ikke er ude ved min hest hver dag. Det er kun hvis jeg skal noget eller lign Ellers er jeg der HVER dag.
Zandra Nørskov & Cassie <3 What you give, is what you get return Søger HMS-træner/akedemisk dressur eller en person med erfaring, der vil køre ud og undervise i Esbjerg omegn. Skriv PB.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|