Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Vædder med for lange horn
Forfatter: 
Dato:  31-07-2008 21:14

Hej, jeg ville høre om der er nogen der har kendskab til får - jeg ved godt at dette er et heste-site, men jeg kender desværre ikke nogen landbrugs-sites... Så håber I bærer over med mig.

Mine forældre har en vædder, hvis horn bukker og vokser ind mod siden af hovedet på ham ved hans tindinger.

Det vil sige at vi må save hans horn af for at holde det nede, hvilket jeg var med til sidst - og det er absolut ikke nemt kan jeg hilse og sige. Han har absolut ikke lyst til at samarbejde, og sådan et velvoksent får er stærkere end man tror.

Da jeg var med til det, var det blot små 3 uger siden mine forældre sidst havde savet af det. Det er ikke en særlig rar oplevelse, også fordi at man er virkelig bange for at ramme ham med saven (f.eks. i øjnene - tanken er ikke til at bære).

Han er en rigtig dejlig vædder, med et super temperament ellers, så mine forældre ville være kede af at skulle af med netop ham, så mit spørgsmål er om der er nogen der kender til et middel eller en metode, der gør det nemmere for os, eller evt. kan bremse hornvæksten? - det er et vildt skud i tågen, men måske sådan noget fandtes...

På forhånd tak, og med venlig hilsen, Nadja

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  31-07-2008 21:26

kunne man ikek bedøve ham måske ?

måske burde hans horn bare fjernes helt, hvis man kan det

Undervisning tilbydes læs mere på præsentation

erfaren Dyrepasser elev søger elevplads med heste-- læs min annonce

0
0
Svar på denne tråd

vædderhorn
Forfatter: 
Dato:  31-07-2008 23:40

Jeg synes I skal få dyrlægen til at fjerne hornene, eller meget af dem. I kan ikke gøre det selv, da det kan bløde voldsomt, og der nok skal brændes. Han bliver nok ikke sødere med tiden af at få tur så tit...

Skoven er bedst med Nordsvensk Hest!

www.nordsvensken.org/jylland

0
0
Svar på denne tråd

adsjfhsd
Forfatter: 
Dato:  01-08-2008 11:08

Få dyrlægen ud at gøre det. Ligesom når de fjerner horn på køer...

Den får lige et skud Rompun eller andet bedøvende og så vupti er den from som et lam , så I kan arbejde med den.

Hilsen Mette

Billige lucerneprodukter sælges!

Super vinterbyghalm høst 2008 sælges

Opstaldning tilbydes

se mere på præsentationen

0
0
Svar på denne tråd

Tak for input
Forfatter: 
Dato:  02-08-2008 12:50

Tak for nogle gode muligheder.

Jo vi har i hvert fald overvejet at få fat i noget beroligende/bedøvende, hvis vi selv skal fortsætte på denne måde, men det ville være fedt hvis dyrlægen kunne fjerne hornene permanent, for som I siger, så er det ikke en positiv oplevelse for ham (+ at det kan gå hen og blive temmelig dyrt, hvis det skal foregå hver 3. uge...).

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider