Jeg kender desværre ikke nok til Brogårdens foderblandinger til at kunne give et kvalificeret svar. Men for alt foder gælder det samme: at foderet skal være varieret og lødigt. Det er godt med et struktureret foder, der tager lang tid at spise - for det er det, hestens fordøjelse er beregnet til. Hesten kan simpelthen ikke fordøje store mængder foder ad gangen, da den ikke har nogen galdeblære. Heste i naturen æder hele tiden - ikke 2-3 gange om dagen. Så man bør fodre så mange gange som muligt.
Et foder bør indeholde så mange forskellige emner som muligt - og da de færreste foderblandinger tilgodeser dette, er det vigtigt at man selv sørger for tilstrækkelig tildeling af tilskudsfoder - se evt. mit indlæg om alternative foderideer.
Urter er altid godt - det er jo de ting, hesten selv ville opsøge hvis den gik frit i naturen, men der er mange andre muligheder for tilskud.
Jeg ville ALDRIG selv nøjes med at give mine heste en bestemt foderblanding, lige meget hvor god jeg synes den er - jeg vil jo heller ikke selv spise müsli altid! Et fornuftigt foder er også langt det billigste i længden - man kan holde dyrlægen på afstand ved at fodre ordentligt. Din mad er din bedste medicin!