Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

prøver uden sko
Forfatter: 
Dato:  28-07-2008 19:06

hej derude

jeg har i dag fået smeden til at tage alle 4 sko af min hest, for at se om han kan klare sig uden sko, da han hele tiden smider dem, smeden sagde at de så fine ud, så vi kunne godt prøve om han kan gå uden.

han er på marken og virker ikke specilt øm så længe han er på græs eller andet blødt underlag, marken er stor og der er masser af græs, men han er meget øm når han går på grus, skal lige krydse 10 meter krus for at komme ud på vejen og over på marken..

jeg nåede desværre ikke lige og spørge om hvor længe jeg skal lade ham gå , hvis han bliver ved med at være øm på grus før jeg ringer efter ham igen og får sko på.

hvis han ikk kan klare det uden, hvor længe mener i så jeg skal give ham før jeg ringer? det er vel ikke noget der sker fra i dag til i morgen, skal vel lige give det et par dage....

mvh Bente

MED VENLIG HILSEN BENTE
0
0
Svar på denne tråd

Jeg vil mene..
Forfatter: 
Dato:  28-07-2008 19:24

en uges tid.. Dog er det normalt at heste uden sko ømmer sig lidt på grus..

Krone og Bølge - En selvfølge

R.I.P Luna - Sov godt smukke hest.!

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  29-07-2008 17:28

han ømmer sig ikke lidt på grus, han ømmer sig meget....

MED VENLIG HILSEN BENTE
0
0
Svar på denne tråd

Prøv at sætte nogen
Forfatter: 
Dato:  29-07-2008 23:54

billeder ind, så kan vi bedre vurdere hvorfor den er øm og hvad tidshorisonten kan være.

Nu til dags findes boots, så det er en god ide at alliere sig med sådan et par forud for en afskoning. Der er ingen grund til den skal blive så øm.

MVH

Christina

0
0
Svar på denne tråd

billeder
Forfatter: 
Dato:  30-07-2008 22:49

altså mener du af selve hoven, ??? hvordan vil du have dem, så det er til at se... nu er det kun 2 dage siden jeg fik dem af ham... så det skal vel lige have et par dage, han ømmer sig kun på grus ikke på vejen eller marken, går dog lidt stivbenet de første par meter, sikkert fordi han lige skal finde ud af at det er blødt på græsset eller vejen i forhold til gruset...

MED VENLIG HILSEN BENTE
0
0
Svar på denne tråd

dkddkdk
Forfatter: 
Dato:  30-07-2008 22:56

Hvis du er sikker på, at der er horn nok, ville jeg give hesten 1/2 år...

Og selvfølgelig undgå asfalt og grus så vidt muligt under ridning.

Det tager lige lidt tid. Min smed sammenligner det med hvor lidt vi selv kan gå på når vi smider skoene i starten af sommeren og hvor hærdede vores fødder er i slutningen af sommeren...

Mvh. Anja

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  30-07-2008 23:05

okay... tak for svar:)

jeg holder mig så vidt muligt fra grus, da det er der han ømmer sig mest, men burde jeg tage ham ind og stå på stald eller lade ham gå på marken og vende sig stille og roligt til det i sit eget tempo??

MED VENLIG HILSEN BENTE
0
0
Svar på denne tråd

dkdkddkdk
Forfatter: 
Dato:  31-07-2008 07:22

Du skal da bare gøre som du plejer

Rent hov-sundhedsmæssigt, har hestene mest ud af at gå ude om natten pt. så hovene får fugt fra duggen.

Hesten skal netop bevæge sig, for det øger blodgennemstrømningen - også i hoven.

Dette giver hoven sin elastik tilbage (hvilket hæmmes en del af sko) så han skal bare på græs...

personligt foretrækker jeg at have dem på stald om dagen pt. da det er så varmt og instekterne er ulidelige.... Dette gør så også, at de har mere energi til at bevæge sig når de komme ud til aften. (det er jo godt jfr. ovenstående)

Mvh. Anja

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  31-07-2008 16:01

hejsa anjaanja og tak for dit svar... ja han bliver også ude, da jeg mener han har bedre af at gå stille og roligt rundt på marken og vende sig til det...

MED VENLIG HILSEN BENTE
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider