Tafellu: Ja kender det med akut forfangen, da det ca. tager 20 min på alm græs. Har svært ved at slanke hende, hun har sådan noget masser over kroppen især foran og begved bagbenene, og deer bare svære at komme af med. På hendes nakke har hun en hel kam, som bliver helt hård når det er værst, og så bliver hun helt stiv i nakken. Hende ben og hove har heldigvis ingen men af forfangenheden, hun er ikke ømfusset andet når det står på, men smeden siger hun har gode og solide hove.
Keppie: Tankerne flyver rundt i hovedet på mig. Men kan sige at det er det der ligger i baghovedet, da jeg´ikke synes det er et værdigt hesteliv. Hun går med eksemdækken på hele kroppen maske i hovedet og så mundkurv, og der synes jeg man bryder hestens naturlig liv og frie liv fuldstændigt.
Min pony er nu begyndt at gå ude om natten, med mundkurv på. Men jeg kan mærke at hun ikke trives med det, for hun går bare rundt og rundt og rundt og gider engang forsøge at spise. Må sige at det er hårdt for mig at se på, da hun normalt er en glad og tilfredas pony, der er masser af liv i.
Aner bare ikke hvad jeg skal gøre.
Vil aldrig sælge eller udlåne hende da jeg desværre har set flere af disse tilfælde ende træls, hun skal ende hos mig.
Men min tanke er bare at hvis man nu kunne "helbrede" hende, så hun ville kunne hygge sig med de andre året rundt, så var det det jeg valgte, men sådan som det ser ud nu, synes jeg det er mange år hun skal gå sådan her.
Vil meget gerne hører andre menninger og erfaringer. Alt modtages med kyshånd, da jeg virkelig synes det her er svært at tænke igennem.
Endnu engang tak for jeres svar.