|
|
| SHOWSHINE |
|
|
Nogen/nogle(hvad er rigtigt) der ved, om man kan købe større portioner/dunke af showshine her i DK - hvis ja.... hvor.... gerne hjemmesideadresse På forhånd tak
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jamen altså |
|
|
Hej Betina Jeg kan desværre ikke rigtig hjælpe dig med svaret på dit spørgsmål, andet end at det hedder nogen når det er om mennesker og nogle når det er om ting. Ville bare lige ønske dig tillykke med kåringen af dine 2 brune hopper, rigtig flotte resultater, godt gået! Mvh. Line
Sjetmandspony - den var go' 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Hejsa Tak ska du ha' Line.....  Også tlk til dig og din hoppe.... 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
|
|
Jeg mener at have set 1½ liters dunke af det - kan desværre ikke huske hvor.
Line: Det kan også godt være Nogle om mennesker.  Nogen bruges hvis man mener ingen/kun én person , Nogle bruges hvis man mener mere end én person. 
mvh Anna med dejlige Topas
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jamen altså |
|
|
Der kan man bare se  Jamen så ved jeg heller ikke hvad det skal hedde i den her situation...
Sjetmandspony - den var go' 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
jeg tænker nu mest på helt op i 5, 10 eller 20 liters dunke. Vidundermiddel til shetlændernes tykke maner/haler... 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
|
|
Nå, så ved jeg det ikke.  Måske du kunne prøve at spørge i en rideudstyrsbutik.
mvh Anna med dejlige Topas
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lige et spørgsmål....... |
|
|
Betina, hvad skal du dog bruge alt det showshine til? Du skriver godt nok tykke maner/haler, men jeg er altså nysgerrig, hvad gør det lige godt for?
Med venlig hilsen Merete Shetlænderavl Føl og plage til salg med gode papirer til fornuftige priser. 1 års sortbroget vallak sælges, 1800kr. http://www.stutteri-winther.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det kan du sagtens |
|
|
de bruger bunker af showshine til køer og det køber de i min 5L dunke og det er det samme som til heste bare meget billigere
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
ja, det kan købes i store dunker til køer, kan fåes i 5 eller 10 liters dunke, du skal bare lige lægge mærke til at der er en forskel på det til køer og det til heste, meget af det til køerne skal helst skylles af igen indenfor en rum tid, men har flere gange set noget som ikke skal skylles ud og bruger det også selv fordi vi er nogle piger i stalden som valgte at splejse til en sådan dunk fordi det er noget billigere.
We'll do it all Everything On our own
Picasso<3 * June<3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tralalalala |
|
|
har skrevet en PB til dig. vi køber det i 5 ltr. og bruger det både til heste og køer.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Stassek |
|
|
Hej Stassek laver EquiStar showshine (den orange flaske) i store emballager. Jeg sælger varen til rideudstyrsbutikker og har altid 10 L på lager i Danmark. Spørg efter den i "din" rideudstyrsbutik eller se nærmeste forhandler på equidan.dk Hej Charlotte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Tak for alle svarene - men kom gerne med flere forslag.... Jeg vil begynde at undersøge mulighederne i morgen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Grammatik? |
|
|
Man bruger ordet "nogen" i spørgende eller forudsættende sætninger. Fx: "Er der nogen, der har en sød hund?" og "Hvis nogen har en hund, så er den sød" Men til "alm."/alle andre sætninger, bruger man nogle. Fx: "Jeg kender nogle, der har en sød hund" Så ordene er ikke bundne til ting/personer/mængde, men til sætningens type  Tl saigon - Hvad med at kontakte en showshine-producent og høre, om det ikke er muligt for dig at købe det i større mængder? Mvh. Simone
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| man og hale |
|
|
hvorfor bruger du ikke bare en mild balsam (som til menneskers hår) Jeg bruger aldrig Showshine til man og hale men udelukkende til krop, men så ryger der til gengæld en del balsam i man og hale (aldi eller alta's den billige) det er fortrindeligt!!!!!!!! og normalt noget billiger end showshine  mvh Vipse
Miniaturehingst færdigkåret i DMHF og endvidere Årets oversize i Vest, tilbyder bedækning.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Ganske enkelt fordi, det er ikke ved vask, at jeg bruger det. Men 'bare' til hverdag - selvfølgelig også når jeg udstiller.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| showshine |
|
|
prøv og hør blue horse om de ikke sælger 25 liters dunke. det mener jeg de gør.
Stald Pretty Professionel hestepasning tilbydes på fyn. Carano/Classic Avlshoppe sælges. Casir/Carano hoppeføl fra 08 sælges. kontakt staldpretty@jubii.dk el. pb for mere info.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Blue Horse er blevet spurgt - men hende på kontoret sagde, at de kun havde det i 1 liters flaske.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| opskrift |
|
|
Er der egentlig NOGEN der ved, hvad der er i det stads. Jeg er selv storforbruger, da det holder de lange maner så fine uden at filtre. Jeg bruger ½ liter pr. hest, ved hver vask. Kan man ikke lave det selv?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| igen igen |
|
|
når hestene vaskes er billig balsam til mennersker akkurat lige så godt og en hel del billigere + det holder også manerne pæne og ikke filtrede lige så længe som showshine  mvh Vipse
Miniaturehingst færdigkåret i DMHF og endvidere Årets oversize i Vest, tilbyder bedækning.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| vipse... |
|
|
... det er jeg så ikke enig i. Ved Showshine bliver der ligesom lagt en hinde uden på håret, der går det lidt stift og meget galt. Desuden bliver hesten smudsafvisende  Ved brug af balsam bliver det bare blødt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Hesselholm (Highland Pony): Det er jeg enig med dig i - men jeg vil så også mene at du er super storforbruger ved ½ l. pr. hest, mindre synes jeg godt kan klare det også til dine i deres størrelse. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Balsam til hale + man |
|
|
Hvis man lader være med at skylle balsam ud, lægger det sig også som en hinde om hårene og forhindrer dem i at filtre og tage imod snavs - jeg har prøvet billard ting til min altid udfordrende haflinger-hale, og fundet at balsam er det bedste, billigste og mest holdbare ))
Venligst - Marianne SE HER! Er du haflinger dressur- spring eller westernrytter, har du mulighed for at kvalificere dig til Haflinger EM-2009 her til sommer. Se hvordan på www.haflingersport.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hesselholm (Highland Pony) |
|
|
Iflg. vores gamle opstalder, der tilfældigvis havde et firma, der handlede med forskellige kemikalier, sæbeblandinger o.s.v. til landbrug og industri, så skulle den aktive ingrediens i Showshine være silikone. Det lyder meget logisk - det lægger sig uden på håret som en beskyttende hinde. Jeg er også storforbruger af Showshine - det er især genialt til heste, der er eksperter i at finde den eneste krog på folden, der er FULD af burrer!  Det stikkende skidt er meget nemmere at trække ud af halen, når den på forhånd har fået et godt lag shiner. Det kan godt være, at balsam gør det samme, hvis man undlader at skylle det ud. Men i modsætning til shiner, så er balsam ikke beregnet til at skulle blive siddende i håret. Derfor er det ikke en løsning, jeg umiddelbart ville ty til. Men hvis det virker for nogen, så for min skyld ingen alarm.  Hilsen Annelise
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Silikone... |
|
|
Det lyder rigtigt. Det er samme ingrediens som er i pantene-produkterne, der får håret til at skinne. Jeg læste et andet sted, at de også gør at håret bliver "forsejlet" og ude af stand til f.eks. at optage næring fra plejeprodukter ... men det er nu ikke noget der kan holde mig vågen om natten - måske min hest...?? 
Venligst - Marianne SE HER! Er du haflinger dressur- spring eller westernrytter, har du mulighed for at kvalificere dig til Haflinger EM-2009 her til sommer. Se hvordan på www.haflingersport.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| 123456 |
|
|
Flere forslag til, hvor man kan købe showshine i større dunke....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| balsam |
|
|
nu anbefaler frisører m.m. at man ihvertfald ikke skyller ALT balsam ud af ens eget hår, så kan ikke se problemet i at lade noget af det sidde i hestens hale/man. Jeg skylle aldrig det hele ud af hale og man med det resultat at det er MINIMALT hvad jeg bruger af showshine og det jeg bruger er primært til kroppen. mvh Vipse
Miniaturehingst færdigkåret i DMHF og endvidere Årets oversize i Vest, tilbyder bedækning.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Showshine |
|
|
Showshine vs. Supershine... Jeg har igennem flere år haft Friesere og har prøvet en masse "sjove" ting i deres maner.. Men jeg vender ALTID tilbage til BlueHors Supershine, da jeg synes, at det giver det bedste resultat på mindst mulig mængde..
Frieser-tosser??.. Ja, det er os..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg har... |
| Forfatter:  |
Roksi 1 |
| Dato:  |
04-08-2008 11:06 |
|
ikke prøvet almindelig balsam til hestene, men tinkeren får gerne en hårkur ved vask. Kuren trænger ind i hårene og giver det styrke, hvorimod balsam ligger en hinde udvendig.(det siger min frisør ihvertfald)  Tror det var "rabatten" der engang undersøgte hvad der var i det stads, man kan få til at sprøjte i børns hår. Det fåes som spray og skulle have samme effekt som det vi hestefolk forstår ved shine. Det viste sig at være ganske almindelig balsam, fortyndet med vand  Hesselholm; det var måske ikke en dum idé at forsøge sig med...- tror nu ikke det er billigere i brug, men måske mere effektivt? Matas har forøvrigt en rigtig god shine på spray(den med striberne). Den har super glans og mener den koster ca. 35,-
Mette Flyttesalg - tjek min præsentation!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Canter Mane & Tail |
| Forfatter:  |
NB ♥Molly♥ |
| Dato:  |
06-08-2008 17:35 |
|
Hej, er det mon ikke Canter Mane & Tail fra Carr & Day & Martin som kan afhjælpe dit problem? Det er super super godt til at putte i man og hale så det ikke filtre, og det holder ganske længe. Du kan få det i 5 L dunk står der i en brochure jeg har fra carr & day & martin, men jeg har kun set det i rideudstyrsbutikker i 500 ml spray flaser. Men måske kan de skaffe dig en 5 L dunk. www.quayequestrian.com/cdm/ ProductDetail.aspx?id=145
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Showshine |
|
|
Jeg bruger også ind imellem Showshine til min meget behårede hoppe. Hun hader spraylyden, så jeg har brugt en klud til at putte det i hale og man. Er der nogen der har et godt tip til hvordan jeg ellers kan gøre? PS: Håber det er ok jeg lige låner tråden 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Jane Thorup Kirk ☻Soccra☻ jo da - altid bedre at låne end stjæle..... Ang. spraylyd - jeg har købt sprayflaske (der står godt nok WD40 på den) i Harald Nyborg, synes ikke de larmer så meget, som de alm sprayflasker.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeps... |
|
|
... du gør som jeg (der jo er storforbruger) - hælder en kvart liter i en halvtør man og en kvart liter i halen. Dette selvom min IKKE er bange for sprayen men når jeg bruger så meget, så får jeg ondt i fingerne, inden jeg er færdig, hvis jeg skulle bruge sprayen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hesselholm |
| Forfatter:  |
Roksi 1 |
| Dato:  |
07-08-2008 10:49 |
|
Aghh, la´vær´, du kunne garanteret godt finde på det  - ellers må du få "testresultat" fra mig, for jeg tør godt, hvis ikke du tør! 
Mette Flyttesalg - tjek min præsentation!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Balsam mm |
|
|
Tror ikke på at heste har specielt godt af at være smurt ind i kemikalier altid. Og det er hvad Showshine er. Hvis man gnider fingrene imod hinanden, når der er SS på, føles det nøjagtigt som om man har petrolium på fingrene. FØJ ! Der er ikke noget der kan trænge ind i håret.... det er dødt. Døde "ting" får ingen styrke.... Roksi.... du hopper da heller ikke på den med, at kindermilkesnitter er sunde, fordi de hedder noget med MILKE...
Oldenborghingst født 12/5-06....Gorm Hauge af Dybendal/Buster kærgård.Sort(brun) med aftegn. Forv.stang 170. ½ Dartmoorvallak født 3/5-06....Roksi af Fæbæk/F1-Hoppe Brun forv. stang 128.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
oxalia - for mit vedkommende er der jo ingen steder skrevet, at jeg bruger det hver dag, uge eller måned..... Nej jeg bruger det en gang imellem, når jeg lige går man/hale 'amok', ikke på kroppen, uden ved udstillinger - shetlændere er naturponyer og går i løsdrift hos mig. De strigles ikke så tit - men er pæne at se på - de skal jo kunne modstå vejr og vind med deres eget 'pelsfedt'. Håber ikke, at jeg har udtrykt mig, så folk ikke tror, at de bliver passet.... For det gør de altså.....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Oxalia... |
| Forfatter:  |
Roksi 1 |
| Dato:  |
09-08-2008 00:36 |
|
Nu filtrer de 4 hår Oxalia(til andre;hesten)har i panden, nok ikke mere end du kan rede dem ud med dine fedtede fingre  HVAD er der nu galt med mælkesnitter!?!? - dem fylder jeg da børnenes madpakker med hver dag , mit afkom er da kerne sunde 
Mette Flyttesalg - tjek min præsentation!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Der fik jeg dig Roksi.... |
|
|
Der fik jeg dig Roksi.... Og du mig...... Oxalias pandelok er jo mit ØMME punkt.... Øhh har du aldrig hørt om en saks, tinker med stritman..  Saigon: Den var ikke møntet på dig, men Hesselholm (Highland Pony) der PØSER kemikalier på sine stakkels heste. 
Oldenborghingst født 12/5-06....Gorm Hauge af Dybendal/Buster kærgård.Sort(brun) med aftegn. Forv.stang 170. ½ Dartmoorvallak født 3/5-06....Roksi af Fæbæk/F1-Hoppe Brun forv. stang 128.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lol... |
|
|
Jette du er da vist i krigshumør. Næ du - en pandelok skal se sådan her ud.  Når Oxalia har fået sådan en hårpragt, så kan du begynde, at tale med om kemikalier til hestens hår. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nu er der... |
| Forfatter:  |
Roksi 1 |
| Dato:  |
09-08-2008 13:59 |
|
nok ikke så meget "hokus pokus" i de midler vi bruger, silicone er silicone. Hvis det er proppet i de midler vi bruger i forvejen, har jeg svært ved at tro at der er den store forskel. Oxalia; har du ikke hørt om "hair extentions"??  Hesselholm; ER du helt sikker på at det er hovedet du har foreviget på billedet 
Mette Flyttesalg - tjek min præsentation!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| joda... |
|
|
Jeg var selv i tvivl, da jeg så billedet første gang men så havde jeg heldigvis taget dette ved samme lejlighed. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hesselholm (Highland Pony) |
|
|
Krigshumør..... HVAD FANDEN mener du !!!!!  Af en eller anden grund kommer jeg til at tænke på tegneseriehesten "snuske" når jeg ser det første billede....... Okay !!! Han ser jo skøn ud. Hvis ellers man KUNNE se ham....tsk tsk !
Oldenborghingst født 12/5-06....Gorm Hauge af Dybendal/Buster kærgård.Sort(brun) med aftegn. Forv.stang 170. ½ Dartmoorvallak født 3/5-06....Roksi af Fæbæk/F1-Hoppe Brun forv. stang 128.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|