Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Beskyttelse - til lyserød mule ?
Forfatter: 
Dato:  25-07-2008 22:00

Hvor kan man købe eller hvordan kan man selv lave og hvad skal man bruge osv - til at dække en lyserød mule for solens stråler ?

Cashews mule var helt varm og meget lyserød da jeg kom idag og det tyder på at solen har bagt lidt for meget på hans mule trods han har solcreme på :(

Han har lige fået fluehætte på også pga af fluerne, de sataner - men hvad nu med mulen :s

?

Du kan ikke tvinge en hest til at elske dig. Kærlighed kommer med tillid og tillid kommer med tålmodighed. Gør dig selv den tjenste at have denne tåmodighed - og du får dig en ven for livet ..

Cashew o ...

0
0
Svar på denne tråd

Her...
Forfatter: 
Dato:  25-07-2008 22:05

Cozi er meget øm lige pt Han går med fluemaske + noget solbeskuttelse der dækker mulen - kønt er det ikke, men meget effektivt!

Altsår en flyemaske + stof der dækker mulen - 2i1

Sløjfepring på Kokkedal rideklub d. 17 aug

For hest og pony

Åbent for dis. 1 og 2

Se mere på www.kokkedal-rideklub.dk

0
0
Svar på denne tråd

Og sår efter bid?
Forfatter: 
Dato:  25-07-2008 22:06

Jeg låner lige din tråd lidt, for hvad gør man ved sådan en sart lyserød mule der får sår af biddet selv ved helt løse tøjler?

Jeg har købt større bid, anderledes form bid samt bidringe osv for at undgå problemet og ligemeget hjælper det. Ser snart ingen anden udvej end altid at ride i grime eller sidepull. Øv.

Men derudover Sandra, så kan man jo købe den slags hætte til hestene som dækker hele mulen. Den er godt nok lavet til allergiheste, så de ikke får så meget pollen i næsen, men mon ikke det ville virke?

Jeg tager i øvrigt mine heste ind når der er allermest sol, for at beskytte Donna mod solen, men det er jo ikke helt holdbart i længden.

Venlig hilsen
-miki-
www.prettyfancy.ridesiden.dk
-om krybbebidning og vævning

HUSK:

De mennesker du træder på på vej op af stigen
er de samme mennesker som du møder på din vej ned.
0
0
Svar på denne tråd

dddddddddddddddddd
Forfatter: 
Dato:  25-07-2008 22:18

Ved du hvor man kan købe sådan en ting at sætte på hans mule og nogen som har et billede af den så jeg ved hvad jeg sådan skal "kigge efter" :)

Tak.

Du kan ikke tvinge en hest til at elske dig. Kærlighed kommer med tillid og tillid kommer med tålmodighed. Gør dig selv den tjenste at have denne tåmodighed - og du får dig en ven for livet ..

Cashew o ...

0
0
Svar på denne tråd

Sandra...
Forfatter: 
Dato:  25-07-2008 22:19

Hvis du sender mig dit nr, sender jeg en mms fluks! har et billede af dyret fra idag

For hest og pony

Åbent for dis. 1 og 2

0
0
Svar på denne tråd

Sandra...
Forfatter: 
Dato:  25-07-2008 22:22
0
0
Svar på denne tråd

Her...
Forfatter: 
Dato:  25-07-2008 22:27

Cozi har en hel anden model end den AAnne viser, sender gerne billede...

For hest og pony

Åbent for dis. 1 og 2

0
0
Svar på denne tråd

ffffffffffff
Forfatter: 
Dato:  25-07-2008 22:32

Jeg ved ikke om min mobil gider modtage mms'erne. Men gerne prøve

Sender en pb med nr :) Tak.

Den som der bliver linket til herinde, virker den ?

Cashew o ...

0
0
Svar på denne tråd

Ultimo <3
Forfatter: 
Dato:  25-07-2008 22:36

den som der bliver linket til virker rigtig godt havde den til cheri :)

Dalia Gamal
Nu med Ultimo

0
0
Svar på denne tråd

Lyserøde muler
Forfatter: 
Dato:  25-07-2008 22:44

Hej Sandra

Den er rigtigt god. Der kommer ikke sol igennem den, og den er stiv så den ikke ryger med ind næseborene eller bliver klistret når de drikker. Jeg startede med selv at sy klude, men denne er meget smartere.

ANne

0
0
Svar på denne tråd

fffffffffffffff
Forfatter: 
Dato:  25-07-2008 22:47

Okay, tak skal i have. Overvejer at bestille den, men vil lige tjekke i området først om man kan få den her omkring mig så jeg ikke behøver bestille det over nettet :)

Ingen som ved om man kan få den her omkring Glostrup.

Cashew o ...

0
0
Svar på denne tråd

solcreme
Forfatter: 
Dato:  25-07-2008 22:59

Du kan også bare bruge ganske almindelig solcreme med høj factor. Det virker ihvertfald på min. Han er dog ikke hvid, men har en stor blis og meget lyserød snude;o)

Mvh Stinne

0
0
Svar på denne tråd

ddddddddddddddd
Forfatter: 
Dato:  25-07-2008 23:03

Jeg bruger allerede en med høj faktor og har desværre ikke mulighed for at smører ham om morgen, så det alligevel et par timer han kommer til at gå uden solcreme. Så dette er ingen løsning :(

Cashew o ...

0
0
Svar på denne tråd

Jeg laver en "klud"
Forfatter: 
Dato:  25-07-2008 23:26

Jeg laver en klud af et viskestykke.

Læg det dobbelt og klip en trekant. Den skal være så lang at du uden problemer kan vikle den et par gange om næseremmen på grimen. Så syr du den fast på næseremmen, sætter den på hesten, og klipper til, hvis den er for lang..

Det er måske ikke kønt, men det virker, er billigt og utrolig nem at lave.

3 års hoppe, 145 cm + 4 års vallak 148 cm, ikke tilredet, men begge meget nervefaste og lige til at gå i gang med. Se billeder på min præs:)

0
0
Svar på denne tråd

homemade..
Forfatter: 
Dato:  26-07-2008 00:16

Jeg syer selv en på grimen vores pony hun kan slet ikke tåle solen på hendes sarte mule, det virker fint jeg bruger stoffet fra nogle gamle T shirts i lidt tykt bomuld, så skifter jeg når den bliver beskidt, man skal bare ikke lade den gå længere ned end til midten af næsebor så der ingen problemer når den drikker osv... det en billig løsning som virker 100%..

mvh Karin

Tilridning tilbyde vestsjælland.. se præsentation.

0
0
Svar på denne tråd

sandra
Forfatter: 
Dato:  26-07-2008 09:13

i zoo zity kan man købe en hel maske, der går fra ørene, og hele vejen ned over mulen, til 179 kr.

grim som bar pokker, men effektiv!

især hvis du kan få opstaldnings stedet til at give ham den på når han skal ud?

man kan også købe en gul heosan med sol faktor derude, den er super god fordi den er en fed creme..

det var ihvertfald sådan jeg måtte behandle picardo sidste år da han blev skoldet på mulen da han stod på døgn fold.. samme behandling i år, og der har ikke været skyggen af problemet med en øm mule..

Louise.

0
0
Svar på denne tråd

ddddddddddddddddd
Forfatter: 
Dato:  26-07-2008 14:35

Okay tak for jeres svar. Jeg må prøve at tage i Zoo Zity og kigge så tak.

Jeg har købt en alm. hættemaske til ham men mulen er et problem og sys sku det synd for ham for han skal helst være mest muligt ude da han så drives bedst :)

Cashew o ...

0
0
Svar på denne tråd

karklud
Forfatter: 
Dato:  28-07-2008 22:52

Jeg har syet en karklud på grimen, da det kan blive dyrt i længden, med dem man køber. Min dame ødelægger dem nemlig.

Karkluden er den der har holdt bedst hos mig.

hilsen Aino

Solen skinder altid,

-oven over skyerne.

Hvis du er interesseret i Aloe Vera produkter, kig da på min profil eller smid en mail.

0
0
Svar på denne tråd

Cowboybukser
Forfatter: 
Dato:  28-07-2008 23:34

Jeg kender en der klipper et stykke af benet på gamle cowboybukser, og trækker det omkring mulen og fastgører det til grimen. Stykket skal blot være så langt at den passer fra grimens "næsebånd" til ned over mulen, og klippes skråt således at det er kortere under mulen, så hesten ikke får cowboybukser i munden .... og så skal buksestørrelsen jo også passe hesten, så det ikke strammer

Det er en hurtig billig løsning og cowboystof er robust og holdbart...

Håber i kan bruge det...

Hilsen Anja

0
0
Svar på denne tråd

jkahdskjhaksj
Forfatter: 
Dato:  29-07-2008 14:28

Min hoppe har helt lys mule (i hvert fald et stort kødfarvet område).

Vi klarer frisag vha. en ordentlig kvalitet solcreme med mindst faktor 20.

Jeg smører den på om aftenen - et MEGET tykt lag - så mulen bliver hvid af creme - så går det uden probelemer :)

0
0
Svar på denne tråd

jeg bruger
Forfatter: 
Dato:  29-07-2008 14:31

fator 30 til børn fra aldi, selv om jeg først for det på hved middag så vriker det, på bum

Mvh Susanne

Dressur hest købes 3-5år, ca 170stang, helst mørkebrun/sort.

0
0
Svar på denne tråd

Næsebeskytter
Forfatter: 
Dato:  29-07-2008 14:37

Anja: Er det der cowboystof ikke længe om at tørre, når hesten har drukket?

Jeg startede med en hjemmelavet løsning- hvide bomuldsstykker med velcro, men syntes ikke det fungerede- det fik hun nemt af (ellers klarede føllet det.)

Nu har jeg købt denne i let og blød mesh fra Shires/Hack Tack, den fungerer super:

Den bliver heller ikke "ulækker", nettet over mulen rengøres nemt- og det tørrer ret hurtigt.

Rose 1 & Aqua Z

med

Heartbeat følle født d. 01-06-2008

0
0
Svar på denne tråd

Solskærm
Forfatter: 
Dato:  29-07-2008 15:44

Bruger en solskærm af net. Har købt den i Allé rideudstyr i Høsterkøb, men man kan købe den alle steder.

Har på grimen normalt, men rider jeg i højt solskin rider jeg også med den, som her...

Der er en neoprenpølle under, der hvor den hviler mod næseryggen og to velcro stropper.

Den er genial. :)

Med venlig hilsen

Malou & Sava

Man har et standpunkt til man tager et nyt

SÆLGES: WINDSOR ELITE: KR. 4.300,- (NY PRIS: KR. 11.500,-)

SÆLGES: KIEFFER AACHEN: KR. 5.500,- (NY PRIS: KR. 10.500,-)

0
0
Svar på denne tråd

muleskjold
Forfatter: 
Dato:  30-07-2008 07:02

Min ene hest bruger også muleskjold, ellers bliver han svært forbrændt. Han går på døgnfold med 9 andre heste, der desværre finder det sjovt at bide i det og dermed hive det af. Nu har jeg fået en sadelmager til at sy det fast på grimen, og nu bliver det siddende.

Jeg køber det her (se link), hvor det koster 9 pund (ca. 90 kr.) + porto. Køber gerne 3 stk ad gangen så har jeg til hele sæsonnen. Det bliver nemlig ødelagt til sidst af, at de andre heste leger med det.

www.thesaddlery.co.uk/ product_info.php?cPath...0db4353326

Derudover bruger han solcreme P20, som jeg har fundet ud af virker bedst. Det gør den fordi, den holder i 10 timer og er vandfast. Mulen bliver jo dyppet en del gange i vand i disse dage.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider