Hej Hn`er 
Altså hvor jeg har mange ting at spørger om hele tiden 
Men sagen er at jeg syntes vi diskutere meget om hesten og foldtid, og jeg syntes det er nogle spændende debatter, sjovt og høre om hvor længe andre heste er på fold, og hvilken fold mm...
Nå, men så kom jeg jo til at tænke på, og det er nu de kloge skal frem af skabet... Hvordan er hestens tidsfornemmelse endelig?
Jeg tænker på, hvis en hest A står i boks 20timer i døgnet, og er på fold fx 4 timer, kan den "mærke" at den fx ikke er på fold 6 timer??
Eller som hest A, er på fold 4 timer, imodsætnigen af hest som er på fold 10 timer?
Er der nogen som kender noget til det?
Jeg er udemærket godt klar over at jo mere hesten er ude jo bedre osv osv osv....
Personligt kan jeg bedst lide hesten er ude så meget som muligt, mine er ude om vinteren fra kl 7 til kl ca 18, og senere når det bliver de lyse aftener!
De plejer at blive foderet kl 06,30 om vinteren, og hvis jeg tillader mig en weekend og ligge at blumre i sengen til fx kl 7 så er den helt gal i stalden, de skal nok sørger for at jeg vågner, og kommer og foder!
Og der er deres tidsfornemmelse bare 100% i orden, men... ja... jeg håber i forstår hvad jeg mener!