Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Voksealder??
Forfatter: 
Dato:  19-07-2008 15:07

Jeg har en plag på to år. Han er efter en oldenborg hingst på 170 ca. hans mor er 150. Sidst jeg målte ham var han 155 cm.

Kan man sige noget om nogle racer vokser senere end andre? Det første år voksede han rigtig hurtigt. Nu er det stillet af. Vokser oldenborg tidligt eller sent? Kan man sige det eller er det forskelligt fra hest til hest selv indenfor samme race?

Jeg tror selv kun han tager 5 cm. mere, hvad siger I?

Lene :-)

Stübben Tristan DL sælges

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  19-07-2008 17:28

Jeg ved ikke om OLH heste vokser anderledes end andre heste, det er nu ikke min erfaring. Men nogle føl/plage kan jo godt tage et ordentlig ryk det første år og så have et år hvor der ikke sker så meget.

Jeg har selv en 1 års OLH 25% hun blev målt i går og måler nu 155 cm. hendes mor er 168 cm og faren 166 cm. flere jeg har snakket med mener at hun nok vil gro mellem 10-15 cm. mere inden hun er helt færdig.

Men de gror jo også indtil de er omkring 5 år, så 5 cm. skulle din da gerne gro mere inden den er færdig.

Oldenborg kan og vil

Med det dejligste hoppeføl e. Underworld XX

0
0
Svar på denne tråd

højden
Forfatter: 
Dato:  23-07-2008 08:34

jeg har en DV hoppeplag på 2 år (marts). hun er pt 156, men har næsten ikke vokset det sidste års tid (kun 3 cm). Til gengæld har hun sat rigtig meget krop i denne tid.

min har desuden vokset meget harmonisk gennem hele væksten og har derfor aldrig været sådan rigtig overbygget, hvilket kan medføre en lidt langsommere vækst i højden (men til gengæld sundere vækst).

Håber dinn(og min)får lidt højde det næste års tid.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  24-07-2008 00:08

min den ene holdt først op med at vokse som 8 årig. han voksede meget harmonisk, men, ja laaangsomt. han blev større end både sin mor og far. endte på 1,68.

den anden (de er helbrødre) voksede til omkring 6-7 års alderen, også meget harmonisk. han blev dog kun 1,55.

har ladet mig fortælle at koldblods racer er sent udviklede. de er halvt fredrik.

har en et års ox araber som er vokset omkring ti cm inden for den sidste måned, han er meget overbygget bagtil. blir spændende at se hvordan han udvikler sig, selv om han nu godt må ta det lidt med ro ;-)

vh mette

0
0
Svar på denne tråd

min oldenborg
Forfatter: 
Dato:  24-07-2008 23:11

min oldenborg vallak var som 2 års 152 og er i dag 166. jeg tror han måske tager et par cm maks endnu.

jeg har fået fortalt at oldenborger godt kan vokse langsom mellem 2-3 år og så tage en del mellem 3-4 år.

0
0
Svar på denne tråd

puh.....
Forfatter: 
Dato:  27-07-2008 00:06

Jeg håber godt nok ikke at han bliver meget over de 160. Jeg er ikke den der er til store heste... Men det kan være jeg bliver det??

Hans mor er min første hest og jeg har det altså bedst på heste der ikke er så store jeg føler mig mere tryg...

Men jeg må vel bare se tiden an og se hvor stor han bliver. Jeg kan jo ikke gøre så meget ved det. Han får den størrelse han får.

jlouise ♥martell♥: Ved du hvor store hans forældre er?

Lene :-)

Stübben Tristan DL sælges

0
0
Svar på denne tråd

Tror nu
Forfatter: 
Dato:  27-07-2008 00:10

også den vokser en del mere end 5 cm..

De oldenborgere jeg kender, voksede rigtig meget fra de var 2 til 5 år.

Min (ikke oldenborger) voksede fra 163 til 172 fra han var fire til seks.

Mvh. Bente.

Søde kælne kattekillinger bortgives til kærlige hjem. 12 uger gamle til september. De kan allerede bruge bakken. Vant til hund

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider