Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Fluemidler, Flue masker m.m. Hjælp
Forfatter: 
Dato:  17-07-2008 15:26

Mine heste er utrolig plaget at fluer.

så jeg leder efter en god maske til dem. der også kan beskytte ørene.

- jeg fandt den her -AUSSIE FLY MASK SPECIALhooks.dk, som er helt perfekt. - Desværre kan den kun fås i str. Ponny & Full, og det hjælkper mig ikke, da jeg skal bruge Cob til begge heste. det er virkelig irriterende.!

er der noget der evt. kender en maske der er ligeså god?.. jeg kan godt lide at man kan se hesten igennem nettet, og den skal have ører.

På forhånd Tak. :D

0
0
Svar på denne tråd

fluemasker
Forfatter: 
Dato:  17-07-2008 17:08

Jeg rider en hest der også bruger størrelse cob, og jeg har en fluemaske til ham i størrelse full, og den passer ham fint

mvh morkaren

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  17-07-2008 19:34

Jeg har en fluemaske fra hooks.dk. Min hest bruger også normalt cob, men hun kunne passe en pony

Sascha, Sani Cheval og Halimah ox

0
0
Svar på denne tråd

fluespray
Forfatter: 
Dato:  18-07-2008 15:13

Ok.Tak :D, Måske skulle man købe den så?, men det er jo lidt ærgeligt hvis den ikke passer.

er det desuden godt med sådan en Fluespray til kroppen?.eller er det nok med masken? og hvilken spray er god?

0
0
Svar på denne tråd

Min har
Forfatter: 
Dato:  18-07-2008 15:40

en maske uden ører, det har foldkammeraten også, og jeg tror faktisk de synes det er rart at have på....

(hvadenten der er ører i eller ej...)

De virker aldrig irriterede over fluer i hovedet, min plejer desuden at døje meget med øjenbetændelse, året rundt. Men i år,, som er første år hun har maske på, har hun ikke haft det en eneste gang - og de har altså gået ude døgnet rundt siden 20. april

Hun har normalt også "cob-hoved", men går uden problemer med en full-maske.

Jeg bruger en aloe vera spray mod fluer, den indeholder neem, som har en afskrækkende virkning på ALT kravl.

Tror ikke der er noget der holder de møgdyr 100% væk, men synes helt klart den hjælper!

Kan desuden bruges som sårspray, så det er 2 fluer med et smæk.... Ha Ha

Jeg forhandler det, så send en sms hvis du vil prøve det...

Mit nr står på præsentation.

Naja 14.01.2002

Emil 31.01.2007

0
0
Svar på denne tråd

De går
Forfatter: 
Dato:  18-07-2008 15:41

forresten lige op af en vej, og forleden aften kunne jeg høre en flok cyklister, højlydt diskutere; "Hvorfor mon de har bind for øjnene???"

Kunne altså ikke lade være med at grine

Naja 14.01.2002

Emil 31.01.2007

0
0
Svar på denne tråd

He he he
Forfatter: 
Dato:  18-07-2008 15:51

Har også hørt flere undrende bemærkninger om heste med "bind for øjnene" he he, folk er sjove at høre på!!

Men det ser skisme da heller ikke for smart ud - men smart det er det (har selv lige fået maske på min og det virker perfekt).

Bare lige en ligegyldig kommentar herfra

Hilsen Mette

med fjordhypperne

Behandl din hest, som du selv gerne vil behandles

- med respekt!

SÆLGES

Kjole: sort, gulvlang, str.42

Kjole: lilla/lyserød, lang, str.XL

Ballerinasko: sorte str.38

Se præsentation ...

0
0
Svar på denne tråd

HA HA HA
Forfatter: 
Dato:  20-07-2008 19:58

HA HA HA - tak for et godt grin! Det var lige den med "bind for øjnene", som fik mig til at skraldgrine, hæ hæ.

Mine har fået nye fluemasker købt i HorseHouse. De er sorte og lavet af et meget tyndt net og med lycra i den del under hovedet. Den ligner meget den fra hööks, men koster kun det halve.

Begge mine er købt i str. Full. Det passer både hesten og ponyen, selvom ponyen plejer at bruge Cob i trense og grime.

En ordentlig fluespray har jeg endnu ikke fundet, men vil da lige høre lidt nærmere om det der aloe vera...

Hilsen Hanne

Andelslejlighed i København sælges

- Se mere på min præsentation

0
0
Svar på denne tråd

ellers må
Forfatter: 
Dato:  21-07-2008 10:07

jeg indrømme at min nye fluespray er god.

Har købt den der hedder Prob deo. Har tidl brugt altavets fri for bremser, som er god... men denne prob er bare bedre!

Jeg sprayer ham kun over hele kroppen hveranden dag nu, også lige på det "hektiske" steder dagligt.

Det kan købes hos bla hyldahl.com Meget fin service der.

Mvh. Tine

Equi-work.com

Jobportalen for hestefolket

0
0
Svar på denne tråd

har købt
Forfatter: 
Dato:  21-07-2008 20:18

jeg har købt TECTONIK fra DLG. Land og fritid.. den koster 680,- kr for en liter.. du bruger 25 ml som du hælder ned langs hestens ryg.. OBS det er kobolt blå.. = smølfe ål

vi havde virkelig mange fluer, mitter, klæg og bremser og jeg mener rigtig mange, vi bor op til skov og vi har selv en gran plantage.. nu har de fået fred.. vi kan ride, det bliver lidt spændende når nu solen kommer igen om det stadig virker..

we do it
the Hippie way !

do the hippie hippie shake

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  23-07-2008 00:07

Horze har en fluehætte med ører, som jeg syntes virker god. Den er blød i det, altså ikke helt stiv som mange andre er det. :)

Jeg har købt fluespray'en fra hööks, og den hjælper ikke noget syntes jeg.
Købte den der hedder Field, som skulle holde i 8 timer.
Når jeg sprayer den på lige inden rideturen, er der alligevel enormt mange fluer rundt om hesten.

mvh Anna
med dejlige Topas
0
0
Svar på denne tråd

Rideudstyrslageret
Forfatter: 
Dato:  23-07-2008 09:12

Jeg har købt en fluemaske hos Rideudstyrslageret til mine og den er virkelig god - ikke så stiv som de andre på markedet.

Og med ører i.

/lisbet

Hold tanken mod målet...Og ikke mod besværlighederne.

0
0
Svar på denne tråd

maske !
Forfatter: 
Dato:  23-07-2008 12:14

tusind tak!.. hehe.

Den maske fra Horsehouse, kan den købes på nettet?. Så vil jeg da se på den!.

Vi bor også lige op til en skov, med grantræer (!)

Jeg vil måske prøve at finde en billig spray.

Victoria <3
0
0
Svar på denne tråd

Shires...
Forfatter: 
Dato:  24-07-2008 18:10

Jeg har lige været i shires shop- de har også nogle rigtig gode masker i blødt mesh. Jeg købte en der havde "næseforlænger", der beskytter lyse muler mod solskoldning.

De kan også købes over nettet.

Den bedste spray, jeg hidtil har prøvet er vist fra nettex, mener den hedder noget med sommer.

Rose 1 & Aqua Z

med

Heartbeat følle født d. 01-06-2008

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider