Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Vorte.. Hjælp
Forfatter: 
Dato:  15-07-2008 12:49

Hej kloge hoveder

Jeg håber I kan hjælpe mig lidt. Min hest har en vorte som dyrlægen i torsdags var ude og sætte en tråd rigtig stramt om, så den derved ville "visne", dø og blive klemt af. Den skulle så gerne ryge af af sig selv i løbet af 2-3 uger.

Nu er det bare sådan at der stadig er blod i den og den væsker sådan noget blodigt snask. Det skulle ikke være unormalt, hvis vorten var levende, men burde den ikke her efter 5 dage være tørret ind? Det jeg tænker på er, om dyrlægen ikke har fået strammet snorren ordentligt, og derved ikke fået lukket ordentligt for blodtilførslen. Eller er det normalt at der går længere tid, inden sådan en vorte "dør?

Hesten er ikke mærket af den. Der er ingen betændelse eller hævelse, og han er ikke øm hverken på selve vorten eller udenom.

På forhånd tak for hjælpen

Venlig hilsen Rosen

0
0
Svar på denne tråd

ddadad...
Forfatter: 
Dato:  15-07-2008 13:29

Jeg syntes efter hånden jeg er blevet "vorte ekspert" Men jeg er faktisk ikke helt klar over din situation, vi havde en gang en hest som også fik vorten fjernet via snor, men jeg husker ikke at der var blod eller væske eller lign, men den tørrede bare ind og faldt af!

Her i vinteres/forår fik lemon opereret sin vorte væk, føj føj... og jeg fik at vide at man skulle passe på at man ikke "såede" en ny vorte!

IIII

Wraphø købes i område 6800 eller omegn, gerne små baller...

IIII

Wintec dressur sælges, se billeder på præs.

En hest har 4 ben, 1 hale, 1 krop, og desværre tror nogen også de har ...

0
0
Svar på denne tråd

Fin titel
Forfatter: 
Dato:  15-07-2008 15:11

He he.. Fin titel du der har fået som "vorte ekspert"

Tak for svaret. Er der ikke flere der har prøvet at få fjernet en vorte på deres hest på denne måde? Nogen der ved noget om, hvor længe den bliver ved med at være fugtig.

Venlig hilse Rosen

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  15-07-2008 21:00

Min ene hyp har fået snøre på sin vorte 3 gange, og hver gang har det taget 9-10 dage, så det skal nok komme

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider