Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

mæthed ved græsblanding?
Forfatter: 
Dato:  15-07-2008 10:26

Jeg har sået den ene af mine folde med en græsblanding for trivelige heste. Jeg har lagt mærke til at græsset holder bedre der, men også at hestene ikke spiser så meget som de gør på de andre folde.

Der bliver holdt både kigge og hvilepauser. Lige først blev jeg lidt bekymret, fordi jeg tænkte at de måske var ved at blive syge, men jeg har også overvejet om det bare er fordi de er mætte.

Er der nogen der har erfaring men forskellige græsblandinger?

Mætter nogle mere end andre?

Hilsen Mette
og
Tanni

;-)

0
0
Svar på denne tråd

mæthed
Forfatter: 
Dato:  15-07-2008 10:29

Jeg oplever det samme med mine ved fx. wrap kontra frøgræsagtigt hø.

Jeg tror det handler om reel sult kontra lækkersult. ;-)

Altså urtegræsset mætter ikke mere, men smager mindre sødt, især timothe skulle være lidt bittert.

Vi andre vælter jo heller ikke broccoli ned til vi er ved at revne, kontra fx. lagkage!

:Pia

HYGGELIGT SOMMERHUS SÆLGES

*

2 fordæk/hjul til traktor købes 6.00 - 16 (sjælland eller midtjylland)

*

Dressurpart søges til araber

0
0
Svar på denne tråd

Sukker...
Forfatter: 
Dato:  15-07-2008 11:16

Ja det kunne vel godt tænkes, at det er pga det mindre sukkerindhold, at de er mere mådeholdne.

0
0
Svar på denne tråd

det vil sige
Forfatter: 
Dato:  15-07-2008 15:53

Det vil sige at jeg både får slankere heste, samt at mit græs måske varer længere. Jeg har ikke så meget jord. Det er da smart. Jeg må hellere få sået den slags græs på alle markerne.

Hilsen Mette
og
Tanni

;-)

0
0
Svar på denne tråd

Udbytte....
Forfatter: 
Dato:  15-07-2008 16:03

Tjah hvis de ikke spiser så meget af det, så varer det selvfølgelig længere. Men mig bekendt vokser det heller ikke så meget som "ko-græs", der vel netop skal give stort udbytte for at køerne har energi at lave mælk af.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider