Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Brogaardens foder.
Forfatter: 
Dato:  14-07-2008 19:32

Jeg står i den situation at min hest står et sted hvor de er gået over til raket, dette fungere min hest ikke særlig og godt på og jeg bliver nød til at suplere op med noget andet.

Her tænkte jeg så på Fase 3 fra brogaardens og så evt med lidt Hartog urte mash...

Vil det kunne fungere?

Tanja

0
0
Svar på denne tråd

Tanja...
Forfatter: 
Dato:  14-07-2008 19:39

Altså det er jo umuligt for os på stående fod at sige om det ville kunne virker eller ej. Det handler jo om:

1-vil din hest spise fase 3 og

2- få lagt en foderplan der fortæller dig de præcise værdier.

Generelt vil jeg sige at fase 3 jo er et fuldfoder, så jeg kunne ikke forestille mig at raket kunne kombineres med fase 3 uproblematisk.

Men hvis det er fordi din hest taber sig eller mangler energi, har du så overvejet at kombinere med Build Up eller ERS pellets også fra Brogaarden?

Det bedste råd jeg kan give dig er at få lagt en foderplan hos Tanja. Hun er kæmpe dygtig og ganske uvildig. Hun kan kontaktes på www.foderplan.dk

Venlig hilsen
-miki-
www.prettyfancy.ridesiden.dk
-om krybbebidning og vævning

HUSK:

De mennesker du træder på på vej op af stigen
er de samme mennesker som du møder på din vej ned.
0
0
Svar på denne tråd

Oplysninger
Forfatter: 
Dato:  14-07-2008 19:57

Det er svært at rådgive dig, når du ikke giver nogen oplysninger om hestens race, vægt, hvad den bliver brugt til og hvor meget den bliver brugt.

Dernæst er det også nødvendigt at vide, hvad hesten får af foder udover kraftfoderet. Hvad får den af stråfoder og hvor meget får den?

Jeg kender ikke ret meget til hverken Fase III eller Raket, så om de to foderprodukter vil egne sig til at blive blandet, skal jeg ikke kunne sige. Men hvis du vil fodre med begge produkter, så skal du have udregnet en foderplan. Jeg kan anbefale Tanja Bromley fra www.foderplan.dk til det.

Hilsen fra Tine

og hafferne

Flicka & Frigg

0
0
Svar på denne tråd

jfjffjsss
Forfatter: 
Dato:  14-07-2008 21:36

Det handler om 2 heste...

Min:

Ox araber

14 år

400 kg

Lige påbegyndt genoptræning.

Min mors:

Shagya araber

10 år

600 kg (vil jeg tro)

Rides 30-45 min 6 gange om ugen.

Der er halm ad libitum og hø ad libitum(som så godt nok er frøgræs i øjeblikket, indtil om 2 uger) de går på døgngræs, hvor det er græsset ned.

Det ærger mig at jeg er nød til at supplere op, men det er nødvendigt i øjeblikket.

Min mors har tabt sig en smule og mangler energi, selvom den ikke er svær at fodre på.

Min har også tabt sig lidt og bare generelt ikke så pæn som før.

Tanja

0
0
Svar på denne tråd

Tanja...
Forfatter: 
Dato:  15-07-2008 00:18

Men jeres heste må da få noget mere end bare raket? roepiller? Lucerne? Anything? Hvordan ser jeres foderplan ud?

Er jeres heste tjekket for orm og tænder?

Altså enhver normalt gående hest, så som din mors, burde kunne klare sig på raket, roepiller og græs/wrap/hø. Her er jo alt en hest behøver, vitaminerne, roepillerne til at mætte og tilføre maven fibre samt wrap/hø til igen fibre og energi.

Hvis nu hestene ikke får andet end raket, så vil jeg da anbefale at du supplerer op med roepiller og build up. Når de så er tilbage på den vægt du ønsker, så kan du stadig fodre med roepillerne for at de bibeholder deres energiniveau og så ellers slippet build uppen igen.

Husk at når du er i genoptræningsfasen, så skal din hest nok have mere build up end din mors og i en længere periode, når den er på "rebound".

Men igen, en individuel foderplan er altså vejen frem. Det burde din udlejer også have sørget for til hver hest, når de går over på nyt foder.

Venlig hilsen
-miki-
www.prettyfancy.ridesiden.dk
-om krybbebidning og vævning

HUSK:

De mennesker du træder på på vej op af stigen
er de samme mennesker som du møder på din vej ned.
0
0
Svar på denne tråd

fkfkfkfkkf
Forfatter: 
Dato:  15-07-2008 00:59

De får raket sammen med havren.

Så det må være fordi min mors ikke får energi nok når den virker lidt halvdød i det?

De får hø fra om 2 uger da de ikke har kunnet skaffe før, og indtil der frøgræs og alm kort græs.

Jeg ved fra tidligere erfaringer med min at han ikke fungere optimalt på raket, han er ikke lige så flot i pels og huld.

Min nægter pure at spise roepiller og er i det hele taget ikke alt ædende, hvor min mors æder alt med velbehag...

Tror jeg præver at ringe til brogaarden og forhøre mig i morgen.

Man kan ikke køre med build op hele tiden bare i mindre mængder så de ikke bliver fede?

Det er heller ikke sådan at de er meget tynde, men lidt har de tabt sig...

Så jeg vil gerne have noget jeg kan fortsætte med at supplere med som giver energi.

0
0
Svar på denne tråd

½død på raket??
Forfatter: 
Dato:  15-07-2008 07:52

så må det være den første

fase 3 som du selv foreslår er en fuldfoder så det er ike et produkt du kan supplere med, så skal du tage al anden krybbefoder fra den, dvs havre, raket etc.

Karina

0
0
Svar på denne tråd

Foderplan
Forfatter: 
Dato:  15-07-2008 07:57

Når du nu tænker på at give din hest foder fra Brogården, kan du jo få Brogården til at lave foderplanen. Det har vi fået adskillige gange - de er dygtige - og det koster ikke noget (man køber jo foderet hos dem)

Mange hilsner fra Misser
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider