Hej med dig...
Så vidt jeg ved, kan sædstrengsfistler opereres - også senere EFTER kastrations såret er helet.. og der er gået noget tid ?? (Eller måske tager jeg fejl...)
Min hest havde også store problemer i forbindelse med sin kastration, som der gik betændelse i hele 2 gange ! Han havde i laaang tid også disse "gummi-agtige" betændte polypper siddende omkring kastrations såret. Vi skulle vaske ham 2-3 gange dagligt - i starten med lidt lunkent jodvand.. og efterhånden bare med vand. Det skal gøres ligeså forstigtig, så man ikke irriterer såret mere end det har godt af. Og Jodvask er kun så længe der kommer puds med på kluden.
Som sagt gik der lang tid, hvor disse "polypper" (som jeg kalder dem) bare "sad der" og hverken blev mindre betændte eller mindre i størrelsen. MEN SÅ PLUDSElIG... svandt betændelsen (selvfølgelig også ifb med antibiotikabeh. og som følge af, at vi renholdt såret så godt vi kunne) og polypperne blev Laaaaangsomt mindre ... for til sidst at forsvinde helt.
Jeg ved godt, at man skal lytte til dyrlægerne!!... og jeg kan heller ikke sige dig, hvad du skal gøre i denne situation.
Men vi valgte at give det lidt tid... og i dag er det 2 år siden min hest blev kastreret og han har det GLIMRENDE - og er uden fistler. Er nylig tilredet og er ved at starte spring- træning.
Men som sagt.. det er en svær situation!!
God bedring med din hest... !