Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Kodeledsbetændelse
Forfatter: 
Dato:  09-07-2008 08:57

Hej alle sammen,

Vil høre om nogen herinde har erfaring med kodeledsbetændelse???

Mvh. Uni

0
0
Svar på denne tråd

Dårlige erfaringer
Forfatter: 
Dato:  09-07-2008 09:34

Var meget i tvivl om jeg skulle skrive - for jeg har (meget dårlig) erfaring med kodeledsbetændelse, men blev enig med mig selv om, at du nok kan bruge både gode og dårlige erfaringer..

Min meget højtelskede hest, "Lotus", fik kodeledsbetændelse efter en slem kodeledsforvridning, hvor han efter et bukkespring på folden landede så skævt på forbenet, at han væltede! Han stod i 3 år, hvor han havde pauser, blev langsomt genoptrænet, blev halt, havde pause... Han blev behandlet med nogle indsprøjtninger, men de hjalp kun, indtil han skulle bruges igen. Efter det 1. års tid gav dyrlægen mig erklæring på at han var uegnet til ridebrug, men jeg var stædig og indstillet på, at han skulle have alle chancer... Efter 3 år måtte jeg se mig nødsaget til at modtage henvisningen til forsikringen.

Kender en pige, hvis pony havde det - hun fik lagt guld ind, hvilket hjalp midlertidigt, men den blev også halt igen og erklæret uegnet til ridebrug og går nu som hyggepony.

... Undskyld ...

0
0
Svar på denne tråd

Ikke undskylde
Forfatter: 
Dato:  09-07-2008 11:50

Hej Anne-Sophie,

Du skal da ikke undskylde - er glad for du skriver din erfaring med det.. Er netop glad for at høre de dårlige også, da man jo ellers kan have svært ved at bedømme situationen!

Min dyrlæge mener at vi har fanget det meget tidligt og at der er rigtig god sandsynlig for at det er væk om 3 ugers tid.. Men nu må vi så se! Går det ikke, kan hun heldigvis bruges i avlen i stedet, men håber og krydser fingre for at hun bliver ok! Ved ikke om det så kan have nogen negativ betydning at din har haft kodeledsforvridning oveni?? Det har min nemlig ikke..

Men er der ikke andre der har erfaringer - gerne både gode og dårlige :O)

Mvh. Uni

0
0
Svar på denne tråd

Kodeledsbetændelse
Forfatter: 
Dato:  09-07-2008 12:26

Min hest har kodeledsbetændelse i begge forben og har haft det før. Han blev behandlet i 2004 og har været brugt som ridehest indtil i vinter hvor det kom igen. Han fik ro i nogle måneder dog uden bedring. Han kom ud på Nørlund og har netop fået anden behandling med indsprøjtninger i denne omgang. Nu krydser jeg fingrer for at han er haltfri om 3 uger. Hvis ikke skal han have endnu en behandling med indsprøjtninger i kodeledene. Virker den ikke er det kun tiden der vil vise om han bliver ridehest igen.

Det er desværre heller ikke positive erfaringer jeg har at byde ind med heller, jeg tvivler selv på at min hest bliver hel igen og er stort set indstillet på at han skal være hyggehest nu. Jeg har hørt fra flere forskellige at kodeledsbetændelse som udgangspunkt er skidt og der er stor risiko for at det kommer igen. Jeg har dog hørt at Glucosamin skulle være godt og styrke ledene, jeg har dog ikke selv forsøgt mig. Måske kan det hjælpe din hest.

Jeg er rigtig ked af det.. sorry... Håber din hest bliver rask igen.

Winnie

Det er ikke vindene der styrer din sejllads,

men måden hvorpå du sætter dine sejl...

(Kinesisk ordsprog)

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  09-07-2008 12:41

Hej Winnie,

Mange tak for dit svar.. Er da ked af det på Jeres vegne. Man kan jo sige at jeg er heldig at have en hoppe, i det tilfælde at hun ikke bliver frisk igen.. For jeg kan jo altid bruge den til avl. Men stadig træls!

Men igen, tak for Jeres svar ;O)

Mvh. Uni

0
0
Svar på denne tråd

Dejligt med ridehopper!
Forfatter: 
Dato:  09-07-2008 13:09

Hej Uni

Tror også det var ekstra skidt med min, fordi han havde forvridningen oveni - og så er der jo forskellige grader af, hvor slemt det er. Desuden var han indfodet, hvilket jo ikke gør det lettere for dem at komme sig... - så der er lidt "formidlende omstændigheder" ;)

Dejligt for dig, at hun er en hoppe - kender situationen. Har selv sat min nuværende ride(hoppe) ifol, fordi hun har fået en skade i halsen, som jeg ikke ved, om hun kan komme sig over.

...Skal aldrig have en vallak igen... (medmindre jeg er så uheldig, at det der kommer ud om et års tid er af hankøn ) - så kan omformulere det til; Køber aldrig en vallak igen!

Men held og lykke til jer begge - Winnie og Uni - og jeres stakkels heste. :)

0
0
Svar på denne tråd

Det er....
Forfatter: 
Dato:  09-07-2008 13:23

også kaldet galle, ikke?

NUMSEFISKEN
Med Equito's Litote
Roots reggae, come smoke your herbs
www.123hjemmeside.dk/equitoslitote
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  09-07-2008 13:35

Numsefisk: Ikke hvad jeg ved af...

Anne-Sophie: Har lige talt med en uvildig dyrlæge, bare for at høre hvad deres erfaring var, og det var desværre heller ikke positivt! Men ja, længe leve hopperne....

Hvad er det så for et følle du får næste år??

Mvh. Uni

0
0
Svar på denne tråd

Til Uni igen
Forfatter: 
Dato:  09-07-2008 13:52

Hej Uni

Min hoppe er en RDH hoppe efter BH Hertug/Helenikos xx - og hun venter sit første føl efter Uno Don Diablo (3 års præmiehingst fra Herning i år). Det bliver "vores" første føl, så det er super spændende!

Quintara ser godt nok dejlig ud - jeg har også et eller andet for arabere - skønne det er de! Men da jeg er inkarneret dressurrytter på 183 lange centimeter holder jeg mig til DV'erne - men derfor kan jeg jo godt være en beundrer! ;)

Er det en ny skade, hun har fået?

PS: Numsefisk; som Uni skriver har galle og kodeledsbetændelse intet med hinanden at gøre!

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  09-07-2008 14:35

Hun ser da også rigtig fin ud, Highlight.. Spændende kombination!

Hun har været halt på venstre forben i en periode, fandt ud af at det skyldes at det ben er en lille bitte smule kortere end det højre, så sko og sål på og så var det løst..

Kodeledsbetændelsen er så i højre forben hvor hun ikke har haft tidligere problemer - eller vent nu lige, ved nærmere eftertanke så var det da måske højre forben hun var halt på i foråret, kan ikke huske det, da det kun var nogle dage..

/Uni

0
0
Svar på denne tråd

Held med hende!
Forfatter: 
Dato:  09-07-2008 14:39

Uni

Hmm... utroligt så mange bekymringer de kære heste kan give én!

Du må i hvert fald have rigtig meget held og lykke med hende - jeg krydser fingre for, at du kommer til at berette om en GOD oplevelse med kodeledsbetændelse! ;) Ellers må du også igang med at blive avler ;)

0
0
Svar på denne tråd

jhvfdsgs
Forfatter: 
Dato:  09-07-2008 15:37

Er det så seneskedebetændelse og galle der er det samme?

NUMSEFISKEN
Med Equito's Litote
Roots reggae, come smoke your herbs
www.123hjemmeside.dk/equitoslitote
0
0
Svar på denne tråd

artroflex
Forfatter: 
Dato:  12-07-2008 00:25

Uni

Kom lige til at tænke på, at jeg gav min kære Lotus artroflex - det var noget flydende stas, der kostede ca. 700-800kr for en liter (i sin tid) - så det var pænt dyrt, og jeg ved ikke, om det hjalp, men det fik megen god omtale..

0
0
Svar på denne tråd

!!!!!!!!!!!!!!!
Forfatter: 
Dato:  12-07-2008 08:12

min havde kodeledsbetændelse for 3år siden han blev sprøjtet med kenalog og skridtet i 3 uger men var ikke 100 %ok så fik han en sprøjte mere og så lukkede jeg ham på fold 6 måneder og bagefter skridtede jeg ham 2 måneder og så startede jeg genoptræning ! han er ridehest idag og han bliver tjækket med pøjeprøve 1 gang om året og den er helt fin ! men jeg gav den også meget mere til end dyrlægen sagde de sagde 3 uger skridt men ville bare give ham alt den til til at få ro i det led så det ikke kom igen ! og det virkede ! så har jeg givet ham blue hors bioprotektor super prudukt til 400 kr i måneden

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider