Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

fodring af sløv hest m. græsvom
Forfatter: 
Dato:  07-07-2008 20:32

Hej,

jeg har en 8 års trakhenerhoppe på ca 165 i stg, som kan virke sløv under ridning. Hun bliver redet dagligt ca. 1/2-1 time, og går på græs ca. 8 timer. Folden blev også benyttet i vinter, og græsset er derfor kort, men min hoppe er alligevel overvægtig. Ud over græs får hun ca. 6-8 kg hø, og 100 g vitamintilskud fra Pavo.

Jeg synes også hun virker lidt muskelfattig, og tænker på om hun måske mangler proteiner...

Så jeg kunne godt tænke mig nogle forslag til hvordan jeg kunne fodre hende, således hun får mere energi, ikke tager på og får opbygget nogle flere muskler. Har selv overvejet at give hende elektrolytter - det er jo ganske varmt og hestene sveder en del under arbejde såvel som på fold.

Mvh Gitte

0
0
Svar på denne tråd

Elektrolytter
Forfatter: 
Dato:  07-07-2008 23:34

Jeg har en hest, som har(eller havde) lidt af det samme problem.. Han var meget sløv, og desværre også for tyk pga. sommergræs. Han får også vitamin tilskud fra Pavo Vital, og med det burde han være dækket ind.. Men han var stadig sløv, og så begyndte han at få elektrolytter. Hold da op, der er sket noget!! Han er slet ikke så sløv længere, det er super dejligt. Så det kan jeg klart anbefale

Men husk også på at det i denne tid er meget varmt, og ligesom du selv føler dig lidt dvask i sommerheden, det samme gør hesten.. Men elektrolytter er i hvertfald super gode

Pøj pøj med det...

/Anne

©©© Diablo Delight ©©©

Reddet fra slagtning, nu min hyp

Rosetter har ingen værdi hvis de ikke er fortjent

Tænk på hvilke klasser du starter, er der konkurence nok?
Eller rider du blot for at vinde?

0
0
Svar på denne tråd

Tjaaa ...
Forfatter: 
Dato:  08-07-2008 00:45

Elektrolytter er altid en god ting. (mine får det altid i foderet efter ridning, hvor de har svedt, hvis det er varmt, under transport osv.) Derudover ville jeg, hvis det var mig, give hende noget havre.

Når trækket blir' sejt - Trækker de seje ...

0
0
Svar på denne tråd

elektrolytter og muskelopbyggende
Forfatter: 
Dato:  08-07-2008 11:09

Hej igen. Tak for svarene

Så var min første undskydelse med elektrolytter altså ikke helt ved siden af. Hun har også fået elektrolytter hver sommer de seneste år, men lige meget hvilket produkt jeg vælger, nægter hun at spise dem

Mht. muskelopbygning, har jeg læst lidt om Build Up fra Brogaarden og Equitop Myoplast fra Marstall...

Er der nogen som har erfaring med disse produkter og kunne de være være gode til min hoppe?

Mvh. Gitte

0
0
Svar på denne tråd

1234567
Forfatter: 
Dato:  08-07-2008 23:36

Hvad er det for en Pavo i bruger? Som jeg kan se, er der 3-4 forskellige slags.

Fælles for dem er at de er lave på kobber. Men ved nogle af dem er 100 g slet ikke nok, mens der ved en enkelt er for meget med 100 g. Men kobber/Zink balancen er stadig helt skæv.

Jeg har stadig super tørt wrap til salg. Baller á ca.225 kg.

De skal væk, så to for 1 pris.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg bruger
Forfatter: 
Dato:  09-07-2008 12:00

pavo vital, men har altid kørt med fiberlux basic, hel havre, olie (+ til tider roepiller), hvilket har fungeret fint. Ville bare nøjes med vitaminer og hø her i sommer fordi hun blev fed.

Taki for svarene.

Mvh Gitte

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider