har lige været ude og kigge til min hest, da jeg fik afvide at hans ben "knirkede" meget voldsomt, og jeg har da aldrig oplevet noget lignende, det lød som om at han gik i sne, der kan give en knirkende lyd, han haltede ikke mere end han normalt gør, og det var kun forhovene...
han hove var ekstremt tørre, og lyder meget hule, strålen er hård som sten, og jeg kan knække hoven i små stykker hvis jeg ville... (skal lige siges at da jeg var derude tidligere idag virkede de ikke så tørre igen og larmede ikke, og jeg smurte dem i olie).
jeg kontaktede doktor dyr, han kunne høre i tlf. hvordan de knirkede, men mente at da mango ikke virkede til at have ondt, så kunne vi godt vente til i morgen, dog synes jeg at jeg skulle vande hans hove...
dette gjorde jeg, og det hjalp på knirken i en times tid, de var begyndt at larme igen da jeg kørte, men i den time sagde hans led en knæk/knirk lyd når han gik, ligsom når man knækker fingre....
han står på en ridebane med meget kort græs, da han er meget overvægtig, så er på streng diæt.
han har for ca. 1½ md siden fået røngenfotograferet alle fire ben og hove, uden de væsenlige anmærkninger, ud over en lille knoglegevægst i højre forben, som vokser ud mod ballen, men den burde ingen betydning have, ellers er der intet at se på hans hove.
jeg har redet ham i 3 år, og købte ham fo 1½-2 uger siden, og har aldrig oplevet noget lignende med ham før....
har i nogen bud på hvad det kan være?