Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Magnet gamascher
Forfatter: 
Dato:  02-07-2008 21:48

Er der nogen der har gode erfaringer med magnet gamascher til skader på hesten?? Fortæl gerne hvorfor I bruger dem og om det er på grund af skader??

Nicolé

Jordens dejligste Hoppe!!

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har ....
Forfatter: 
Dato:  03-07-2008 09:14

Jeg bruger godt nok ikke gamascher, men forskellige magneter, som er sat på en elastikgjord eller et bånd til at sætte om benet.

Min hest er lige kommet over en seneskade i forbenet, hvor han stod med magnet om natten, den sad omkring pipen.

Har også andre magneter til kroppen, det er de som sidder på gjorde.

Men prøve at læse på dette link:

http://www.chenergy.se/

mvh,

Maria.

Uddannet Rideskoleassistent.

0
0
Svar på denne tråd

Ved ikke.....
Forfatter: 
Dato:  03-07-2008 09:34

Jeg købte engang magnetbandageunderlag til en hest, jeg havde, der havde en del galle i benene. Jeg oplevede ikke en virkning, og jeg kan heller ikke mærke forskel på mig selv, hvis jeg tager den armbåndsmagnet på, som jeg købte samtidig.

Jeg har så taget bandageunderlagene i brug til min 3års, der desværre blev forfangen for 6 uger siden, da jeg har hørt, det netop skulle være godt til det. Jeg aner ikke, om det hjælper, men har det ingen virkning, ja så kan det da heller ikke skade. Så hun har dem på, fra hun kommer ind kl 19 og til næste morgen ved 8-tiden.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har et magnetdækken
Forfatter: 
Dato:  04-07-2008 10:35

og på langt de fleste heste syntes jeg at jeg kan se en virkning.

Jeg hælder personligt mest til back on track gamacher, men almen magnet kan også bruges.

Mvh. Tine

Equi-work.com

Jobportalen for hestefolket

0
0
Svar på denne tråd

Det virker
Forfatter: 
Dato:  04-07-2008 11:19

hvis det er kvalitetsmagneter.

Et produkt der hedder Bioflow er godt til både dyr og mennesker. Jeg bruger gamacherne til min hest, når der er noget - heldigvis ikke ret tit. De hjælper kroppen ved at øge blodcirkulationen og rense affaldstofferne hurtigere ud, så hævelser forsvinder, smerter lindres og hesten kan hele sig selv.

Magnetgamacherne kan bruges til alt muligt og skal sidde på forbenene.

Forfangenhed, haltheder af forskellige slags, kolik, sår skrammer og meget andet.

Venlig hilsen

Birthe

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  04-07-2008 20:57

Tak for jeres svar..

Birthe J: Jeg har bestilt nogle gamascher til ridebrug med magnet. De hedder Bioflow og kommer fra et firma i England, er det dem du bruger?? Min hest har en overbelastning i gaffelbåndene,og håber de kan hjælpe mig. Er det dem til staldbrug du har eller begge??

Nicolé

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  06-07-2008 19:54

Nogen der kender til mærket Bioflow??

Nicolé

0
0
Svar på denne tråd

Bioflow
Forfatter: 
Dato:  06-07-2008 21:11

Dem jeg har er fra Bioflow. Som sagt kan jeg ikke mærke forskel på mig selv overhovedet, men bruger dem på den forfangne i håb om, at de gør en forskel.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  06-07-2008 21:47

Okay. Hvor lang tid har du brugt dem på hesten??

De er ikke så dyre dem jeg har fundet, så nu må jeg se.. Jeg har købt et par til ridebrug, da min hest har fået konstateret overbelstning i gaffelbåndene. Det skader jo ikke at prøve!!

Nicolé

0
0
Svar på denne tråd

Ikke brugt meget....
Forfatter: 
Dato:  06-07-2008 22:33

Jeg har ikke brugt dem meget, og mærkede ingen effekt på den hest, de blev købt til. Men fandt dem som sagt frem til den forfangne i håb om virkning og fordi de da ikke kan skade.

Jeg ved dog ikke om du får nogen effekt ved bare at have dem på under ridning. Så vidt jeg husker skal de have dem på endda nogle timer? Ville måske prøve med Back-on-Track istedet.

0
0
Svar på denne tråd

Nikken
Forfatter: 
Dato:  06-07-2008 22:46

Magneter har jeg brugt til både mig selv hund og hest - og det virker i hvert fald dem jeg testet indtil nu.

Hesten har jeg brug både dækken med magneter, hvor han havde ømheder i ryggen.

Jeg er specilt glad for min magnetmadras og hovedpude - har jeg lidt ondt i nakke, ryg ben eller andet så hjælper en ½ - 1 times afslapning på madrassen.

Kan kun anbefale magnetterapi - men vil kun bruge Nikkenprodukter.

www.nikken.com

0
0
Svar på denne tråd

ja det er
Forfatter: 
Dato:  03-08-2008 23:22

der er kun et firma Ecoflow der sælger Bioflow gamacherne.

Der findes nogle bandager med magneter, der skal bindes omkring og der findes gamacher med velcro. Jeg bruger dem med velcro - det er nemmere. De skal sidde mindst 12 timer i døgnet og af i 12 timer så benene får luft og ro. Magneterne øger blodcirkulationen og mange heste bliver fugtige under gamacherne netop af den grund. Ofte kan man mærke puls, når man tager g. af - hvilket skyldes den øgede blodgennemstrømning.

Mange mærker ingenting når de bruger magneter, men det er ikke det samme som at de ikke virker. Effekten af gamacherne skal vise sig i løbet af en måned eller 2, og jeg ved, der er mange heste i DK og England, der har haft rigtig god gavn af gamacherne til seneskader kolik og forfangenhed og meget andet.

Jeg har skrevet en artikel i Ridehesten i juli 2000, om hvordan de hjalp min pony, så jeg er glad for mine gamacher.

Venlig hilsen

Birthe

0
0
Svar på denne tråd

Bioflow
Forfatter: 
Dato:  03-08-2008 23:35

For mange år siden, købte jeg nogle Bioflow løse. De kostede 60 kr. pr stk. Syede dem selv ind i bandage-underlag. Det var MEGET billigere end at købe magnet-gamacher.

Et nyt produkt på markedet er Actipatch. Patch med små elektroimpulser. Virker smertelindrende og helende. Jeg har selv brugt det til gammel knæskade, og spændinger i nakken. Virker rigtig godt. Jeg vil bruge det på hestene, hvis ellers jeg havde brug for det.

Smuk AA-hingst efter Secret Destination XX - Abhat OX sælges

Vidste du, at der hver 3. dag brænder en gård med dyrehold?....

Har du brandalarm i DIN stald?

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider