|
|
| Bule ved navlen - Hvad er det ? |
|
|
Jeg opdagede igår aftes at min hoppe havde en bule lige omkring navlen ... Hvad kan det være ?? 
ღ Røgild's Anastasia ღ DSP hoppeføl fra 3. juni 2008 Far: Røgild's Aragorn - Mor: Røgild's Anastasia Morfar: Tootle U Sælges ved fravænning ¤*´`*¤..¤*´©©©`*¤..¤*´`*¤
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Navlebrok |
|
|
Kan det måske være navlebrok???
BR Vivaldi 17½ dressursadel sælges
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det tænkte jeg også |
|
|
men jeg var så usikker at jeg ikke turde skrive det. Min hoppe har det også og hun er da blevet 18.. Har hun været i fol, der stod nemlig om navlebrok at det kunne opstå i forbindelse med drægtighed pga det øgede pres mod navlearret. Det kunne opstå hos føl når navlearret ikke var helt vokset sammen. Hvis jeg var dig ville jeg nok slå koldt vand i blodet og lige spørge dyrlægen hvis han kommer forbi i anden anledning. I øvrigt, og det kan jo være meget individuelt, er min hoppe helt vild med at blive nusset dér. Hun strækker sig og løfter et bagben så jeg kan komme ordentligt til.. 
MVH, Majken og Seven "Rigtige kvinder rider klassisk"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Svar .. |
|
|
Navlebrok kunne være en mulighed .. Hvad er det helt præcist og hvordan behandles det ? Majken: Ja , hun har været i fol . Hun folede for en måned siden et velskabt hoppeføl .. Påvirker navlebrok muligheden for at sætte hende i fol igen ? Hun skal nemlig til hingst på onsdag ... Tak for svar (:
ღ Røgild's Anastasia ღ DSP hoppeføl fra 3. juni 2008 Far: Røgild's Aragorn - Mor: Røgild's Anastasia Morfar: Tootle U Sælges ved fravænning ¤*´`*¤..¤*´©©©`*¤..¤*´`*¤
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kan hun have haft bulen før |
|
|
hun blev drægtig?? Ved godt det nærmest er umuligt at svare på når du lige har opdaget den men nogle gange ved man bare at man ville have bemærket noget hvis det var der. Jeg er heller ikke sikker på om det gør den store forskel nu. Det er nemlig sådan at navlebrok (hvis det her altså er navlebrok, der foreligger jo ikke nogen diagnose endnu) er en udposning af bughinden hvor i tarmene ligger på grund af øget tryk i bughulen. En udposning vil altid være svagere og brister derfor nemmere, dette vil muligvis kunne give bughindebetændelse (peritonitis) som følge af at tarmindholdet kan flyde ud i bughulen (peritoneum), det er i hvert fald en risiko ved mennesker. (Det anatomiske er skrevet så godt som jeg husker det men det ligger et helt semester tilbage (sygeplejerske) så der er røget meget andet ind på harddisken siden da.) Hvis hun skal i fol igen ville jeg nok lige ringe til dyrlægen. Better safe than sorry. Og så rigtig hjertelig tillykke med den lille ny.. 
MVH, Majken og Seven "Rigtige kvinder rider klassisk"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Majken |
|
|
Hun har med statsgaranti ikke haft bulen før hun blev drægtig , da jeg altid (Uanset situationen) holder godt øje med hende og jeg har først set bulen igår .. Men igen, mange tak for svar  Jeg ringer til doktor dyr og forhører mig , så må vi set hvad det er .. Håber godt nok ikke det ødelægger ønskerne om et føl til næste år .. Og mange tak for lykkeønskningen 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Insektbid |
|
|
Min hest fik sådan en bule mellem forbenene, og det var et insektbid, sagde dyrlægen da hun var der i forbindelse med handelsundersøgelse på en anden hest. Senere fik han det samme i mundvigen, så hans læber i den ene side blev 5 cm tykke,både øverst og nederst, og biddet blev for småt.. Hvordan er konsistensen af bulen? Hård? Blød? Blævret? Kan man trykke på den og den holder formen efter fingeren? Ike at man skal presse løs på den, men bare lige trykke let og en lille smugle på den..
Holly Dolly Part søges til min DV SØGES: Stübben Siegfried 17" bom str. 30 (mellem) Savner min elskede lille hund, Emma <3 Med Melando, min elskede hest
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Holly Dolly ♥Ujammi♥ |
|
|
Jeg kunne ikke komme til at mærke på bulen igår , så hvordan konsistensen er ved jeg ikke ? Ikke fordi hun virkede generet af den , men hun vil slet ikke have jeg piller ved hende i nærheden af hendes yver , og slet ikke nu hvor hun har føl ved siden ..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nej, okay.. |
|
|
Det kan jeg godt se.. det er lidt svært så.. kan du prøve at strigle hende, og så lave en overraskelses manøvre, med hånden, at glide den hurtigt ned, og blidt hen over bulen..
Holly Dolly Part søges til min DV SØGES: Stübben Siegfried 17" bom str. 30 (mellem) Savner min elskede lille hund, Emma <3 Med Melando, min elskede hest
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Det kunne jeg selvfølgelig prøve 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det er vist navlebrok |
|
|
Jeg har en avlshoppe der har haft navlebrok. Da vi købte hende var hun blevet opereret med det resultat at der var gået arvæv i såret, så hun ikke bare havde en bule men nu 3 buler... Mens vi har haft hende har hun fået 2 velskabte føl. Og hun har aldrig haft problemer med drægtighed eller fødslerne. Og da vi købte hende, fik vi grøn lys af dyrlægen til at bruge hende til avl, og der var ingenfare får operationsaret ville springe op. Held og lykke med din hoppe Mvh Mia
Dejlig 3 årig stor rød vallak på 175cm sælges. Kan prøves i ridehus, bane eller vej. Vil blive en rigtig god dressur, spring og jagthest.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Er i sikre ??? |
|
|
Hmm er i sikre på at det er navlebrok ?? Syntes godt nok det sidder langt tilbage .... Har du ( ejer ) været helt inde under maven på hende og SET at det er ved navlen at den bule er ?? Finder lige et billede af en hoppe i stalden som fik rigtig navlebrok efter en foling ... Få en dyrlæge til at tjekke hende - men jeg syntes altså ikke det ligner navlebrok...det sidder for langt tilbage, men selvfølgelig kan det sidde forskelligt....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Navlebrok |
|
|
Her er så de billeder ... de er af en hoppe som fik navlebrok efter en foling ... Syntes på ingen måde det ligner det din hoppe har ...  
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Jeg har snakket med dyrlægen og han mener ikke det er navlebrok , heldigvis  Han gav grønt lys til at få hende i fol igen , så hoppen er til hingst nu .. Mange tak for svarene 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Den bule... |
| Forfatter:  |
Lene ♥Hurricane♥ |
| Dato:  |
06-07-2008 13:05 |
|
hun har er helt naturlig, min hoppe har det samme, og den sidder på samme sted, som på din. Der hvor den sidder er i forbindelse med mælkestrengen, og det er meget almindeligt at den kan hæve. Hos min kan den feks. være mere fremtræden når hun er i brunst 
Den, som ikke vil rådes, kan ikke hjælpes. Benjamin Franklin Hilsen Lene
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|