Jeg plejer at blive 'stemt lidt ned' herinde pga. min fodring
... problemet ligger i, at jeg bla. fodrer med valset byg, men det kan du jo se bort fra og/eller erstatte med havre eller roepiller
...
Hvis du kan bruge det til noget, ser min fodring sådan her ud (jeg har både ungheste, hyggemusser og stævnedyr):
Wrap/hø - rigtig meget wrap/hø pr. dyr. Jeg vil tro 15 kg. i snit pr. døgn pr. kræ, nogle, deriblandt hyggemusserne får ikke ret meget, men så får plagene og stævnedyrene desto mere.
Lucerne - ca. 1½ l. pr. kræ pr. døgn, igen gennemsnitlig ...
Valset byg - Alt fra en håndfuld til 1½ kg. pr. døgn ...
Havre - ½ kg. ca. til de, der trænger til det ...
Opblødte roepiller (2 dl, inden opblødning)- især til de trivelige af slagsen ...
Travo - E efter anbefalingerne på sækken ...
Salt
1 x ugentligt får de loppefrøskaller blandet i foderet
Forår og efterår får de en fuldstændig unødvendig B-vitamin/biotinkur, men JEG har det godt med det 
Derudover er de vaccineret, regelmæssigt under tandraspen og checket for orm hvert ½ år.
Har jeg nogle stævnedyr der skal yde noget ud over det sædvanlige er jeg stor tilhænger af Brogårdens foder, hvilket jeg indfodrer i små mængder, fra en mdr. før start,det er i sær i sommer halvåret, at jeg kan finde på at bruge disse foder tilskud. Normalt fungerer de rigtig godt på de ovennævnte foder midler ...
Held og lykke med fodringen
.