Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

højt græs
Forfatter: 
Dato:  29-06-2008 21:03

hej allesammen

hvis mine travere er vant til døgngræsfold med græs på ca 20 cm,og de om en uge skal over på den næste fold med græs på 1 meter.

er der nogen risiko ved det, kan de blive syge af det??

hilsen ginnie

billig opstaldning ved hannenoverskoven nyk.f

0
0
Svar på denne tråd

Heste kan desværre...
Forfatter: 
Dato:  30-06-2008 16:27

altid blive syge af græs, uanset hvor godt de er tilvænnet...

Men hvis de i forvejen går på døgngræs i det omfang du beskriver, er det næppe længden på græsset, der er problemet - og de kommer formentlig heller ikke til at indtage mere græs end de allerede gør.

Derimod ville jeg være ked af at udsætte min fold for afgræsning, når først græsset har nået den højde - i hvert fald fra heste - men det er jo en helt anden sag.....

Dorte

0
0
Svar på denne tråd

tak dorte
Forfatter: 
Dato:  30-06-2008 22:21

vi var nemlig i tvivl om græsset måske kunne have mere kraft i sig, eller hva man nu kan kalde det.

men jeg tror vi prøver at smide dem derind en halv dag af gangen til at starte med,og så ind på den alm. græsfold resten af døgnet , det gør vi i en lille uge.så kan det vel kke gå helt galt.

hilsen ginnie

billig opstaldning ved hannenoverskoven nyk.f

0
0
Svar på denne tråd

højt er ikke nødvendigvis farligt
Forfatter: 
Dato:  01-07-2008 00:01

Meget højt græs er betydeligt mere tørt og kedeligt end kort græs, så risikoen for at hestene foræder sig pga. at græsset er en meter højt, er meget lille.

De kan iøvrigt heller ikke spise 1 meter højt græs - hurtigere end 20 cm. højt græs, begge højder gør det muligt for hesten at fylde munden ved hvert "afbid".

Græsset er sansynligvis gået i frø nu hvis det er så højt, - så nej, jeg tror ikke det er farligt for dem.

Kort kraftigt græs er ofte langt farligere end højt stænglet græs hestene nærmest "drukner" i.

De vil sansynligvis trampe en del af det ned, så hvis der er behov for at spare lidt på det aht. græsset, kan stribegræsning anbefales :-)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider