Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Halebeskytter - gode ideer søges
Forfatter: 
Dato:  06-06-2001 10:59
Hej

Hvordan kan jeg bruge en traditionel halebeskytter uden at skulle fastgøre den på et dækken ???? Jeg har beskytteren, men hesten bruger ikke dækken.

Hvis halen evt. i stedet skulle "bevikles" - hvad bruger I så som "bevikling".

Jeg har nemlig fået lov at låne en selskabs-islænder til transport af min kommende hest, mod at hans hale er beskyttet, da den ellers ser forfærdelig ud bagefter.

Kan nogen hjælpe ?

Hilsen KatrineH
0
0
Svar på denne tråd

Re: Halebeskytter - gode ideer søges
Forfatter: 
Dato:  06-06-2001 11:51
Man kan brugen en elastik-bandage til at bevikle halen, men det er svært at ligge den ordentlig. Den må ikke blive for løs, da den så falder af, men den må heller ikke blive for stram så den klemmer halen.
Jeg tror at man til nogen halebeskyttere kan bruge en slags halerem som går op over ryggen og siddes fast i en elastikgjord, men jeg ved ikke hvordan det virker.
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  06-06-2001 12:51
Jeg bruger en ganske almindelig bandage som halebeskytter. Det er let og hurtigt, og den kan smides i vaskemaskinen, hvis hesten skider på den.

Når du lægger den på, så start med at lægge et par "omgange" så langt oppe på halen som muligt. Så tager du en lille tynd tot fra begge sider af halen (noget af det korte, der sidder oppe foroven) og bøjer op udenpå, hvorefter du lægger resten af bandagen på. De par totter der sidder omkring det inderste, forhindrer bandagen i at glide ned under transporten.

Hvis du bruger én af de elastiske med velcro-luk (kan f.eks. fåes i Harald Nyborg til billige penge), så risikerer du heller ikke at "amputere" halen, da de skal lægges helt umanerligt stramt for at være til gene for hesten.

Hilsen Sif
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  06-06-2001 19:48
man kan faktisk købe en "rigtig" halebeskytter i hooks!
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  06-06-2001 22:56
ang. halebeskytter!
Jeg har hest som har så kraftig halerod at en almindelig halebeskytter ikke kan nå rundt om den, er der nogen der ved om de findes i forskellige str, eller om halebeskytterne er "Onesice"??

Jeg er bruger en gammel halebeskytter af sækkelærred som skal bindes, + bandage under den, få at min hests hale ikke bliver ødelagt, men det er ret besværligt.

hilsen
sisse
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  08-06-2001 07:13
Ja har du en af de der gamle bandager uden elastik og med snørre i enden, det er faktisk en af de bedre løsninger til den slags. Og den falder ikke ned.
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  08-06-2001 09:53

Hej Sara

Jeg har faktisk sådan en halebeskytter som der er på billedet - men som du kan se skal den fastgøres i "noget".

Men jeg har tænkt på ,at selv om hesten ikke står med dækken, kunne man jo sagtens give den en løs elastisk dækkengjord på og fæstne halebeskytteren i den ?

Ellers må jeg prøve Sif's råd.

Hilsen KatrineH
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  10-06-2001 18:57
En elastikgjord glider bare bagud, jeg plejede at bruge en springgjord (trod jeg de hed) du ved dem ponypigerne rider med, man kan sætte stigbøjler i og der er en pude på hver side af manken? Og de kan ikke give sig så de kan ikke glide bagud. (jeg kunne lige forestille mig en bukkende islænder i en transport - bare fordi elastikgjordne var gledet bagud - uuuuops :-) )

Er det din nye hoppe du skal have hjem? Det er altså ret spændende med hende hva?
Mvh Mette Raavig
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  10-06-2001 22:39
Min veninde har en halebeskytter, der ikke skal sættes fast i noget. Det er et stykke stof ( neopren ) nærmest firkantet, som man lægger om haleroden og klister sammen med velcro. Den sidder lidt stramt, men falder så heller ikke af !

Det er en rigtig halebeskytter, som er købt i en rideudstyrsforretning!
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  11-06-2001 08:47

Hej Mette

Jeg kan godt se problemet med den elastiske dækkengjord - det havde jeg ikke lige tænkt på.
Jeg tror jeg bruger en gammel stopgjord til formålet - den er jo spændt som en alm. gjord....så kan halebeskytteren fæstnes på den.

Det er lige præcis min nye hoppe jeg skal hente :-)
Det er meget spændende hvordan hun kommer til at trives hos mig.......

Hilsen Katrine
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  13-06-2001 22:14
Hej Katrine!

Rigtig meget pøj pøj med hende. Glæder mig til en rapport herinde i ny og næ :-)

Med venlig islænder-hilsen, Mette
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider