Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Erfaring med Spillers
Forfatter: 
Dato:  18-06-2008 18:30

Dér hvor jeg har hest skiftes der nu foder fra Tjørnehøj Mølle Kraft til Spilers Oat Balance müsli. Hvilke erfaringer har I med netop dette produkt fra Spillers? (Jeg har selv gode erfaringer med andet müsli fra Spillers).

Spillers har sagt til ejer af stalden, at en hest på ca. 600 kg. er dækket ind vitamin-mineral mæssigt med 900 gr. om dagen... (Derudover får de hel havre, opblødte roepiller og hø eller wrap).

Mvh.

Kristina og Mademoiselle

Du kan også hjælpe: www.wspa.dk

0
0
Svar på denne tråd

spillers
Forfatter: 
Dato:  18-06-2008 22:38

hey har kun gode erfaringer med spillers foder.fodre vores heste med stud & young stoch til den unge og slow realise til den anden. vores heste ser altid flotte ud i pels og form de trives super på spillers foder og det er ikke kæmpe potioner de skal kæmpe sig igennem. prøv at kontakt spillers og få rådgivning.

Vh tine

PAS GODT PÅ JERES ELSKEDE DYR!!
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  19-06-2008 15:33

Tak for svaret

Jeg tvivler ikke på Spillers produkterne generelt, men ville gerne hører om erfaringer med Oat Balance müslien...

Er der slet ingen der bruger denne müsli ??

Mvh.

Kristina og Mademoiselle

0
0
Svar på denne tråd

vi gør
Forfatter: 
Dato:  20-06-2008 10:29

Vi bruger den der hvor jeg står..

Min får spillers blandet med hel havre og luserne når han er i træning, det fungerer fint...

Dog havde han lidt svært ved at sætte en sommerpels umidbart efter han havde skiftet foder, men det hjalp da han blev sat op i wrap.

Efter vi fik reguleret wrappen blev han rigtig flot og begyndte at sætte mange muskler..

Der er dog flere som kun giver spillers oat balance uden at blande alt muligt i, de klarer det fint og ser fine ud i pelsen.

Du skal dog være obs på at de nemt bliver lidt overvægtige, jeg har måtte sætte min væsenligt ned i foder for at holde ham nogenlunde pæn.

Jeg håber det hjalp dig lidt

Hilsen Amalie

0
0
Svar på denne tråd

spillers
Forfatter: 
Dato:  20-06-2008 14:30

min får også Oat Balance müsli. det får han fordi han mangler energi. til at starte med fik han 500 gram af det + 1 kg havre 3 gange dagligt. og så må man sige han fik krudt bag i nu får han 500 gram oet balance + 500 gram noget af det nye fiber blanding de er kommet med 3 gange dagligt. og som du sikkert godt ved så er blandingen lavet til væddeløbsheste. så hvis den ikke bliver reddet og forbrænder alt det energi der er i, så bliver den tyk. min får hø og wrap ved siden af.

Hilsen Stephanie & Gucci

Oldenborg er bar en dejlig hest:)

0
0
Svar på denne tråd

Spillers
Forfatter: 
Dato:  20-06-2008 16:06

Iflg. fodringseksempel fra Spillers hjemmeside:

For hest på 500 kg. i let til middel arbejde er den anbefalede daglige tildeling 1 kg. (excl. korn & grovfoder).

For pony på 350 kg. i let til middel arbejde er den anbefalede daglige tildeling 0,7 kg. (excl. korn & grovfoder).

www.spillers.dk/287-201-286-oat- balancer-mix.htm

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  20-06-2008 18:19

Som jeg har forstået på deklarationen af foderet er det netop til heste, der mangler energi, eller huld og/eller til konkurrenceheste i middel til moderat træning. Min går pt. kun skovture, dvs. hun hører under "vedligehold", og hun mangler bestemt ikke energi! -eller for den sags skyld huld Måske jeg skulle give mit eget foder i stedet, indtil hun må rides ordenligt igen...

Jeg har set, at der står 1 kg., hvor en 500 kg´s hest så skulle være dækket ind, men Spillers har skrevet 900 gr. til os.. Hmm..

Kan I anbefale en müsli fra Spillers til min hests behov? Havde overvejet at give hende lucerne og Salvimin Grøn ved siden af stedets øvrige foder.. (Hø/wrap, opblødte roepiller, hel havre). Bare lidt kedeligt foder måske...?

Kristina og Mademoiselle

0
0
Svar på denne tråd

Oat balancer
Forfatter: 
Dato:  20-06-2008 19:30

Jeg har prøvet at regne på det i mit foderprogram på et tidspunkt, men det passede meget dårligt. Der er alt for lidt kobber og selen i ligesom med mange andre udenlandske produkter.

En ridehest på 600 kg skulle op og have 1,5 kg om dagen for at være dækket ind med kobber og selen.

Mvh

Mette, Macon & Luna

Lille Hovgaard Hestepension

vi har et par ledige bokse til efteråret

0
0
Svar på denne tråd

Godt produkt
Forfatter: 
Dato:  20-06-2008 21:18

Vi har i flere år brugt Spillers Oatbalancer til vores heste. Vi supplerer med sort havre, og masser af hø/wrap. Hestene er pæne at se på, blanke i pelsen, og har god energi uden at tænde af. Mængden er naturligvis afpasset til hver enkelt hest, men jeg synes ikke, at det er specielt dyrt at fodre med.

JC Great Pine Image

Crates Western sadel sælges

0
0
Svar på denne tråd

Spillers
Forfatter: 
Dato:  22-06-2008 15:51

Som vedligehold kan en 600 kg. hest måske godt nøjes med 900 gram dagligt?! MEN der står jo sort på hvidt på Spillers hjemmeside, at en hest på 500 kg. som er i let til middel arbejde bør tildeles 1 kg. dagligt for at være dækket ind.

Spørgsmålet kan være hvordan man (og hvem der) vurderer hvad let til middel arbejde indebærer - dette ses måske ikke ens på af de forskellige parter - køber/sælger?? Er målet blot at hestene fodres vedligeholdende eller hvordan ønskes der og fodre??

Måske der er en fejl i Spillers tilsendte vejledning, eller måske kan der være tale om en kommunikations fejl/misforståelse evt. i form af hvordan man vurdere hestens arbejds byrde???

Har tidligere fodret med lucerne, roepiller, hvidløg, ølgær, lidt hel havre, Travo-E og wrap ad libitum. Vores heste trives super fint på denne "sammensætning" og hestene virkede ikke som om de synes det var spor kedeligt.

Andre som vi på daværende tidspunkt stod sammen med skiftede til at fodre på samme måde - med positive resultater..

Et enkelt eksempel: En boks vandrer stoppede stort set med denne adfærd da den fik ændret på sit foder (til flere gode fibre som maven kan arbejde godt med) frem for primært og blive fodret med korn..

Jo mere grovfoder (hø/wrap) & fibre (feks. lucerne/roepiller) & jo mindre stivelse (korn/sukker) desto bedre..

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  25-06-2008 21:16

Jeg ved ikke, om der er kommunikationsfejl... Det lyder ikke sådan når Spillers konsulenten og ejeren af stalden taler sammen... Om min er dækket ind med 900 gr. går jeg ikke så højt op i, da hun får Salvimin Grøn ved siden af. Desuden er hun lidt for tyk pt., så hun har ikke brug for så meget müsli.

Når det så er sagt, så vil jeg undersøge sagen nærmere mht. mængden af müsli for at de er dækket ind, for selvfølgelig skal de være dækket ind. (Jeg sagde også til ejeren af stalden, at der på Spillers´ hjemmeside stod 1 kg. til 500 kg. hest, men det "er kun vejledende" ifølge konsulenten). Han har regnet ud på program med hver enkelt hest i forhold til arbejdsbyrde, huld osv.

Har generelt bare tit tænkt på, at arbejdsbyrde (vedligehold, middel og hårdt arbejde) da vel ikke har noget at gøre med, om hvorvidt hesten er dækket ind med vitaminer eller ej?? Altså for at være dækket ind, skal en 500 kg. hest være dækket ind med et kg. uanset arbejdsbyrde, ikk? Man fodrer vel primært efter huld.. Altså selvom en 500 kg. hest er dækket ind med ét kg, og den er for tynd, så giver man mere og omvendt. Derfor giver jeg også Salvimin Grøn ved siden af.

Mvh.

Kristina og Mademoiselle

0
0
Svar på denne tråd

Spillers
Forfatter: 
Dato:  25-06-2008 22:20

Hvem har oplyst konsulenten om hestenes arbejdsbyrde/hvem har draget en konklusion omkring hvilken arbejdsbyrde den enkelt hest har?

Jeg stiller mig uforstående overfor hvordan en foder konsulent kan komme til den konklussion, at en pony på ca. 350 kg. som rides minimum 1 time dagligt, 6 dage om ugen, kan være dækket ind med KUN 250 gr. om dagen.

Det er 450 gr. MINDRE end vejledningen på deres hjemmeside

Jubii Næstved Ridecenter åbner igen op for selvpas.

KUN 800 kr. pr. mdr. for boks, fold, strøm, vand & brug af faciliteter.

DET ER DA BILLIGT ;-)

0
0
Svar på denne tråd

Spillers
Forfatter: 
Dato:  26-06-2008 16:24

Vi har kun god erfaring med Spillers.

Vi bruger til den ene af vores ponyer oat Balancer Mix

Ponyen er i god kondi, går stævner min. 2 weekender om måneden.

Om vinteren får hun ca. 450gr oat balance+hel havre+lucerne+roepiller og hø libitum. Hun ser rigtig godt ud og med dejlig energi.

Om sommeren får hun mindre alt efter hvor meget græs + hvor meget arbejde. Da supplerer jeg så med grøn salvien for at være sikker på at hun er dækket ind med vitaminer

Så har vi en pony der får Conditioning mix og vores 1 årig får Stud&youngstock

Holme: Min erfaring med Spillers er at de spørger ind til hvor meget ponyen arbejder og hvad den får ud over.

Vores ene ponys foderplan er udregnet af en spillers konsulent.Har fået et skema hvor alt er skrevet udførlig ud.

De andre 2 har vi bare snakket om.

Min datters berider er Spillers konsulent så hun ved jo af gode grunde hvor meget de er i arbejde

Hilsen

Mona

Ejer af den dejlig DSP hoppeplag Hyldtoft´s Kika Bredager. Se hende på min præsentation : )

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider