Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Hvilket bid rider du med og hvorfor?
Forfatter: 
Dato:  16-06-2008 00:34

Som overskriften lyder så kunne jeg godt tænke mig at vide hvilket bid du bruger til din hest og hvorfor du bruger netop dét bid.

Jeg lægger ud med at fortælle at Kanoa bruger dette bid:

Herman Sprenger KK Ultra Dynamic muffebid fordi det ligger perfekt i munden og fordi det er vigtigt for mig at hesten oplever så lidt ubehag ved biddet som muligt.

Hvad med dig, fortæl fortæl

Hilsen Christina

med

Madelaine af Nord-Als (Shet.)

& Kanoa. (FRB)

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  16-06-2008 08:45

hej. jeg rider med et ganske almindeligt 3 delt, på min dsessur hest, ved faktisk ikke hvad det hedder. han går fint på det. det er vel et bridon bid, tror jeg ;-)

min hoppe går med et pink gummi bid, også 3 delt. hun har gået med et 3 delt messing bid i mange år, men havde en del problemer med at hun spændte op fortil og gik i mod tøjlen. prøvede først hackamore (hun er spring hest) men det ville hun slet ikke gå med. det nye gummi bid, er tilgengæld meget bedere.

min sidste hest (pensioneret spring) går (gik) på et to delt muffebid. det var det blødeste jeg kunne finde den gang han skulle rides til (før gummi bid blev nornalt) og han vil ikke gå på andet.

vh mette og de 3 bukkebruse

0
0
Svar på denne tråd

Blank kandar
Forfatter: 
Dato:  16-06-2008 08:57

Stang med meget lille bue.

Ikke fordi jeg ikke kan styre eller holde ham, man kan jo bare kikke på et fuld galop foto på min præs. løse tøjler.

Næ nej FORDI idioter i mange, mange år har flået Smukke Ganger i munden i dressurens "hellige" navn.

Og det er det eneste der giver ham ro.

Jeg har prøvet flere andre, men altid ro på et blankt kandar bid med lille bue.

Illum

En SUPER smed,kan IKKE gøres op i penge !!!

0
0
Svar på denne tråd

Jeg rider
Forfatter: 
Dato:  16-06-2008 09:21

enten med et helt alm. tredelt eller et tredelt muffebid.

/Lisbeth

0
0
Svar på denne tråd

Jeg glemte
Forfatter: 
Dato:  16-06-2008 09:22

lige i farten at skrive, at det gør jeg fordi det virker bedst for os

/Lisbeth

0
0
Svar på denne tråd

Jeg rider med
Forfatter: 
Dato:  16-06-2008 09:24

Ponyen har indtil nu gået med et todelt gummibid, men er skiftet til hackamore, da hun ser ud til at gå bedre med den.

Den gamle går med et myler comfort med løse ringe med muffebidseffekt. Hun er ikke voldsomt glad for bid, men det her ser ud til at fungere.

Mvh

Mette, Macon & Luna

wrap i miniballer købes nær Kolding

0
0
Svar på denne tråd

alm 3-delt
Forfatter: 
Dato:  16-06-2008 10:01

Jeg rider med alm. tredelt. Min hest er normalt meget let på tøjlen og fungerer fint med 3-delt.

Startede med todelt, fordi det red jeg med på min pony. Men sælger havde glemt at fortælle mig, at hesten var tilredet med 3-delt, så da han begyndte at gå lidt imod biddet, talte jeg med dem og fik dér at vide, at han gik bedst med 3-delt.

Til gengæld er han fløjtende ligeglad med om det er det dyre HS-bid eller det billige til 129,95.

Hilsen Gitte

Meget udstyr til salg - se billeder af alt på præsentationen, bla. Kieffer kombineret springsadel

0
0
Svar på denne tråd

kk ultra type 2
Forfatter: 
Dato:  16-06-2008 10:37

fordi alle andre ikke fungerer på hende :) har 10 andre, skrottede bid liggende.

Lone

Jeg keder mig, derfor er jeg her :)

Healing tilbydes

0
0
Svar på denne tråd

3 delt bid.
Forfatter: 
Dato:  16-06-2008 10:48

Et almindeligt 3 delt massivt bid.

Ved ikke hvad det hedder.

Da jeg fik ham gik han med et hult 2 delt bid, men han går meget bedre et 3 delt.

Annemarie

Mor til Laura og Emma- 20-07-06.

www.123hjemmeside.dk/ GroenkjaerRamloev

"If you can dream it, you can do it"

0
0
Svar på denne tråd

Foreløbig...
Forfatter: 
Dato:  16-06-2008 10:57

... på et almindeligt todelt trensebid - i aurigan.

Det fungerer han fint på - men efter en prøve for nylig er jeg fristet til en bidløs trense Barefoot

Jeg kunne egentlig ret godt lide den, og Baloo virkede også særdeles veltilpas, men jeg er bare lidt bekymret for om jeg ville kunne stoppe ham hvis han bliver bange eller for ivrig. Jeg har jo ingen erfaring med bidløse trenser, og sommetider han han jo godt få vældigt travlt.

£isbeth & Baloo

Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

(Albert Einstein)

0
0
Svar på denne tråd

Myler og PeeWee helst
Forfatter: 
Dato:  16-06-2008 13:35

Jeg rider med et Myler muffebid MB02 (tror jeg), som jeg efter at have prøvet adskillige bidtyper har fundet ud af er det mest egnede til min hest og samtidig kan bruges i dressur.

Til skovture og hyggeridning er det absolut foretrukne et PeeWee, som nærmest er lavet specielt til Jensons store tunge og lave gane. Det er et tyndt, buet stangbid og skal selvfølgelig bruges med nænsom hånd, så jeg vil ikke springe i det.

Egentlig burde jeg ride bidløst, og det ligger da også i bunken med fremtidsplaner....

0
0
Svar på denne tråd

Bid...
Forfatter: 
Dato:  17-06-2008 10:03

Andrea går med et alm. tredelt bid. Silas går med alm. massivt og lidt tykt trensebid. Phoenix går med et tykt hult trensebid.

Hvorfor? Fordi de går med det, som de er bedst tilpas med.

Det, som er smukt, truer dig ikke.

Bring skønhed ind i dit liv, så vil du finde mere plads til, at være dig selv

Medlem af DÅHM syd

Undervis. tilbydes, se præs.

www.hammelev.com

0
0
Svar på denne tråd

Illum...
Forfatter: 
Dato:  17-06-2008 13:10

Smukke billeder på din pres. af dine heste.

He...he... jeg kommer til at tænke på filmen Runaway bride med Julia Roberts

Nå..men jeg rider med 3 delt tyndt HS bid den unge skulle jo gerne kunne ha`tungen i munden sammen med bidet

Den, som ikke vil rådes,

kan ikke hjælpes.

Benjamin Franklin

Hilsen Lene

0
0
Svar på denne tråd

Muffebid og bidløs
Forfatter: 
Dato:  29-06-2008 15:31

Jeg rider min Selle Francais med et 3-delt muffebid, det er det eneste bid hun ikke lægger tungen hen over. I skoven rider jeg hende bidløs, hvilket lader til at passe hende ret fint.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg bruger
Forfatter: 
Dato:  29-06-2008 20:31

et 3-delt messing Herman Sprenger som ikke er alt for tykt.. Ofte rider jeg slet ik med bid..

Mette & Miss I´Will

Tjek min hjemmeside

www.123hjemmeside.dk/Mettes-hunde

0
0
Svar på denne tråd

Ganske almindeligt todelt
Forfatter: 
Dato:  29-06-2008 21:07

Da jeg fik min hest købte jeg fluks det dyre HS-bid, som trådstarter viser i sit startindlæg. Forinden havde han gået med et hult todelt - lidt for lille - bid. Min tanddyrlæge havde anbefalet HS-biddet og jeg tænkte begejstret, at det mått da lige være sagen.

Men - men - det gik slet ikke, han blev urolig med hovedet og jeg tror, det var fordi, det var for "levende" et bid i munden på ham.

Jeg rider til daglig med en meget let hånd.

Vi måtte vende tilbage til det todelte, men et massivt aureganbid. Og det fungerer !!!!!

Jeg ville ham ellers det allerbedste med HS-biddet, men det var han ikke enig i .............så nu rider vi med todelt.

Sys

Living is - knowing which bridges to cross - and which to burn !!

Meget velholdt Kentauer Athen dressursadel, 17½ t, bom 3 til salg - se billeder på min præsentation.

0
0
Svar på denne tråd

jeg bruger et
Forfatter: 
Dato:  29-06-2008 22:18

sprenger kk ultra.

Fordi jeg vandt det. Vil dog snart skifte til et stangbid.

~ G & L ~

Man skal aldrig sige nej til en fristelse. Man ved jo aldrig hvornår den kommer igen. - Garfield.

Der er så meget kvinder ikke forstår.......om mænd!

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  30-06-2008 14:36

På min unghest samt ene pony rider jeg med et tyndt 3-delt bid, det gør jeg fordi han har en lille mund, så har ikke plads til noget større og så går han fint med det:)

På min anden pony rider jeg med et 3-delt muffebid med kobbermidte, hun suger godt på det og efter at have prøvet en ddel forskellige bid er det hun har gået bedst med :) der ud over rider jeg også med et hackamore på hende på tur og nogen gange til spring, hun venter mere på mig og slapper også mere af, men det almindelige bid er hun også nød til, da dressuren jo kræver det :)

På min mors hest rider jeg med et almindeligt 3-delt bridonbid i dressur og et trerings i spring. bridonbidet har han altid redet med og trerings fordi jeg på det seneste har haft rigtig store problemer med at han bare ignorere mig og slet ikke vil lytte til mine halve parader.

0
0
Svar på denne tråd

tralal
Forfatter: 
Dato:  30-06-2008 14:53

Jeg ridder med et 3-trensebid.

Det er det blidste bid og hvorfor ride med at skarpere når det aller blideste virker fint.

Jeg har dog lige bestilt dette:

Det er jeg sikker på er meget bedre. Det er anatomisk formet og metallet er anderledes og skulle smage bedre end rustfrit stål.

Jeg glæder mig til at prøve det...

Jeg rider aldrig med 2-delt da det ligger sig op i ganen.

Dog bruger jeg pessoabid også 3-delt når jeg ridder i skov eller på vej. Hvis min hest bliver bange og løber så SKAL den af sikkerhed til mine med trafikanter stoppe PROMTE... så jeg bruger det udelukket for at være 100% sikker på der er ikke sker noget. Ellers bruger jeg det ikke...

Jeg har også et 3-delt med kobber-midte. Kobber smager også anderledes end rustfrit stål. Jeg har også et 3-delt med en lile dråbe.

Jeg skifter bid ind imellem for at det ikke er det samme altid....

Det er så nemt at sige hesten er fræk

0
0
Svar på denne tråd

jeg bruger
Forfatter: 
Dato:  30-06-2008 14:56

Jeg startede med at bruge et hult todelt bid, men den fungerede ikke rigtig. Så lånte jeg div bid af min rare nabo; Et to delt aurigan bid (fungerede ikke), en tredelt med gummi og et tredelt uden gummi, men hvor den miderste del kan dreje rundt. Han suger bedst på det tredelte u/gummi, så sådan et bruger jeg på ham nu.

-Tine

Part søges til 5 års

0
0
Svar på denne tråd

122333
Forfatter: 
Dato:  30-06-2008 15:34

Jeg rider med et alm 3-delt bid, der er et lille kobber stykke i midten. jeg er ikke klar over hvad det hedder, men det fungerer godt Han ¨går og leger med biddet, og det er ikke for hårdt- og mere levende end det gammeldags 2delt.

-Anne Sofie

Husk hesten er din ven-behandl den med respekt(o;

0
0
Svar på denne tråd

Jeg rider slet ikke med
Forfatter: 
Dato:  30-06-2008 15:58

bid så det vil jeg nødig kloge mig i. Derimod læste jeg en artikel af en berider, Johannes Ågaard Sørensen, der havde været ude at kigge på heste for mulige købere. Han skrev at mange af de heste han så på var låste i nakken fordi de var redet på tredelte bid?? Her er et lidt mere uddybende indslag:

www.hesteinfo.dk/forum/1/499/

Det er ikke fordi jeg er hverken ening eller uening - det er bare en orientering.

MVH,

Majken og Seven

"Rigtige kvinder rider klassisk"

0
0
Svar på denne tråd

1234567
Forfatter: 
Dato:  30-06-2008 18:37

Jeg bruger og har gennem de sidste 20 år, brugt et HS massivt bridonbid i et materiale som ikke kan fåes mere og som jeg vist ikke tør sige jeg kan stave, men lyder nogenlunde som Argentan.

Jeg rider med det, fordi alle mine heste har gået fint på det, og det er altid det jeg vender tilbage til når jeg alligevel er røget i fælden og prøvet noget nyt opreklameret.

Jeg har stadig super tørt wrap til salg. Baller á ca.225 kg.

De skal væk, så to for 1 pris.

0
0
Svar på denne tråd

jeg bruger
Forfatter: 
Dato:  01-07-2008 00:44

jeg bruger dette bid da jeg er ved at tilride min hoppe det er et super starter bid der er meget blidt mod hendes mund. det er et 3 delt happy mouth med æblesmag, og det er hun glad for så det jo kanont, regner dog med at skal finde et andet efterhånden som hun bliver tilredet, men holder mig nok til de happy mouth og 3 delt da jeg syntes de laver super gode bid.

det koster ca 285kr her på nettet og det ser sådanne her ud

i følgeskab med det røde lyn

behandel dyr ordentligt, det er jo ikke deres skyld.

0
0
Svar på denne tråd

lige en tilføjelse
Forfatter: 
Dato:  01-07-2008 00:46

midten på det bid jeg bruger kan dreje rundt. og de 2 gummie stykker er rent massivt gummie uden hulrum eller metal i midten. kan kun anbefale det i hvert fald under tilridning.

i følgeskab med det røde lyn

behandel dyr ordentligt, det er jo ikke deres skyld.

0
0
Svar på denne tråd

Herman Sprenger
Forfatter: 
Dato:  01-07-2008 01:08

Jeg bruger et HS KK Ultra, fordi han er glad for det, og fordi jeg synes det er et rigtig godt bid. Det ligger godt i munden på ham, og han tager gladeligt imod biddet uden nogen problemer.

Linda.

At vide hvad man ikke ved er også en slags klogskab!

Freja - verdens smukkeste pige

Mosegaards El Diablo

0
0
Svar på denne tråd

Jeg bruger...
Forfatter: 
Dato:  01-07-2008 08:49

... ganske almindelige massive 2-delte bid på mine.

Årsag? Det virker.

Hilsen Sif

Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt

Har du fjordhest? Er du under 18? Se TIKA Junior Cup

0
0
Svar på denne tråd

altid og til
Forfatter: 
Dato:  01-07-2008 09:00

enhvertid HS kk ultra, han går med HS WH ultra i spring... Min pony har også et KK Ultra til dressur, men når han rider Mounted games går han med et specielt mounted games bid...

Camilla Diana Olsen,Rondo Quintus og Bubber

LEDIG BOKS VED SLAGELSE-SKRIV FOR MERE INFO

2-hestes trailer udlejes ved Slagelse

0
0
Svar på denne tråd

min unghest
Forfatter: 
Dato:  02-07-2008 16:47

går lige pt, med et 3delt messing bid, men vil gerne have et 3delt muffebid, kan bare ik rigtig finde det rigtige, vil ikke have ringene(d-ringene) er for store.nogle der kender en rideudstyrsbutik hvor de sælger sådan et.. det skal være messing.

Mvh Tine

PAS GODT PÅ JERES ELSKEDE DYR!!
0
0
Svar på denne tråd

uuuuuuuuuuuuuuuu
Forfatter: 
Dato:  02-07-2008 17:22

Jeg har pt tre bid.

Et hult letvægter todelt bid som jeg bruger til springning.

Et tyndt tre-delt bid (sådan oval i midten) - bruger jeg pt til skoven:

Og et andet tre-del med plade i midten til dressur:

Han går rigtig godt på det :)

Du kan ikke tvinge en hest til at elske dig. Kærlighed kommer med tillid og tillid kommer med tålmodighed. Gør dig selv den tjenste at have denne tåmodighed - og du får dig en ven for livet ..

Cashew o ...

0
0
Svar på denne tråd

min part
Forfatter: 
Dato:  04-07-2008 19:44

jeg rider min part uden bid, da vi rider, med reb grime, eller bidløst hovedtøj. heeh

og det er fordi, med reb grimen reagere han meget bedre. heeh

hilsen stine (hende der elsker heste)

En god heste træner kan få hesten til at gøre alt,

en fremragende heste træner kan få hesten selv at ønske det.

0
0
Svar på denne tråd

til mine
Forfatter: 
Dato:  14-07-2008 00:15

western heste bruger jeg et myler bid til den ene og et billy allen til den anden

Hilsen

Christina

American Quarter Horses 4 life

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider