Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Mangler effektivt pelsskift.
Forfatter: 
Dato:  13-06-2008 19:50

Hej.

Jeg mangler input til hvad min hoppe mangler, hun har svært ved at slippe pelsen fra vinter.

Hun går på frodig græfold 10 timer om dagen får havre og surelimb, i øjeblikket...og står i halm til at nipse af.

B-vitamin-mangel,- ja.... men hvorfor. Har tendens til at blive tyk,- har okay muskelsætning. Har indtil maj været fodret med lesure mix fra brogården og wrap + græsning. Overgangen til ny fodring har været lang. Har gået med dækken i vinter.

Der må være noget kluder med b-vitamin optagelsen og produktionen i tarmen,- men hvad.

Gode konstruktive foreslag modtages med kyshånd.

Med venlig hilsen Helle med headshakeren Vørina Sloth.

0
0
Svar på denne tråd

Tjaa ...
Forfatter: 
Dato:  14-06-2008 02:13

Jeg kan ikke sige dig hvorfor ... men B-vitamin/biotin er rigtig godt, bruger det selv forår og efterår.

Måske trænger hun til en ormekur? Eller tænderne skal ses efter? Hun skal ihvertfald fælde af NU, elles må du have dyrlægen ud.

Pøj med hende ...

Når trækket blir' sejt - Trækker de seje ...

0
0
Svar på denne tråd

Gode forslag
Forfatter: 
Dato:  14-06-2008 07:10

Hejsa.

Jamen en kur med b-vitamin plejer at være effektivt og som Anjasm skriver Biotin.

Det kan være det er nok med en 14 dg kur evt fra Blue Horse.

Det hedder Blue Horse B-expres og er noget sirup, hesten skal have. Min vil gerne spise det.

Det der er det gode ved de to ting er at hesten optager det den har brug for og derefter udskilles resten. Det ophober sig ikke nogen steder.

Hvorfor din hest ikke fælder, det ved jeg ikke.

Men nu skriver du ikke hvor gammel din hest er, men jo ældre de bliver jo sværere kan de få ved pelsskifte problemer.

Jeg har dog læst herinde på HN at det også forekommer med heste i stort set alle aldre.

Min 20 årige hoppe har ikke villet smide sin pels de sidste 3 år og er blevet klippet om sommeren, men med godt foder, masser af vitaminer og mineraler, biotin og b-vitamin er hun super flot i år.

Jeg har simpelthen prøvet mig frem.

Men som jeg skriver kan det være det er nok med en enkelt kur og så er pelsfældningen igang.

Håber det lykkedes ford ig.

Venlig hilsen

Jette

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  14-06-2008 09:14

Hej igen.

Hun er 10 år og er tjekket for om,- alle slags for 2 mdr. siden.

Jeg tror lige jeg prøver blue horse b-vitaminet.

Mvh. Helle

0
0
Svar på denne tråd

orm...
Forfatter: 
Dato:  14-06-2008 09:15

orm,- ikke om..

0
0
Svar på denne tråd

Milan...
Forfatter: 
Dato:  14-06-2008 12:52

... mangler ikke noget, men er stadig nød til at få en kur B-Vitamin hvert forår, for at få "vinterpelsen" til at slipppe. Ellers sidder den til hen i både juni og juli. I år, fik han kuren i starten af april, og allerede i slutningen af april, var "vinterpelsen" så godt som væk.

** Trine **

Ejer af: Sportskoen Nydam's Mr. Milan.

Ejet af: Frosti - hustyrannen.

Milan søger rytter fra 2009.
Se her:
www.nydamsmrmilan.webbyen.dk/

Søger du hingstebilleder? Kig på min præs.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider