Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Leisure Mix - fjordhest
Forfatter: 
Dato:  13-06-2008 11:58
Hej

Jeg er ny ejer af en fjordhest, og den går p.t. på døgnfold med tilskud af vitaminer og mineraler. Planen er, at den til vinter skal fodres med Brogaardens Leisure Mix, da jeg har hørt og læst, at det er et godt foder til nøjsomme racer. Er der nogen af Jer derude, der har erfaring med dette foder til fjordheste, og hvor meget koster det Jer om måneden?

?:-)
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  13-06-2008 15:40

Jeg bruger pasture mix - som egentlig er det samme bare med flere urter.

Jeg fodrer mest de gamle med wrap, så de får ikke ret meget pasture mix - kun nok til at de æder deres vitaminer.

Hvis jeg husker ret skal de have 1 kg for at være dækket ind og så meget får mine slet ikke.

Kontakt Brogårdens foderrådgivning - de er meget søde til at lave foderplaner (gratis)

Gitte

Rigtige kvinder er landmålere

www.westernportalen.dk/v3/index.php

0
0
Svar på denne tråd

Hej Gitte
Forfatter: 
Dato:  13-06-2008 19:54
Tak for dit svar. Jeg vil helt sikkert overveje at få lavet en foderplan hos Brogaarden, når det bliver aktuelt.

:-)
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  13-06-2008 20:30

Jeg bruger Leisure Mix til min tykke araberblanding

Jeg er super glad for det, og hesten kan godt lide det. Hun har en fin blank pels og er i fin huld om vinteren.

Kan klart anbefale det

Sascha & Sani Cheval

0
0
Svar på denne tråd

Leisure Mix
Forfatter: 
Dato:  14-06-2008 18:55

Nu har jeg godt nok ikke fjordheste, men jeg brugte Leisure Mix til mine to haflingere (to hopper på 4 og 15 år, hvoraf den ældste skulle tabe sig) og det fungerede super til dem :-)

De fungerede begge rigtig godt på det foder og den gamle, som ellers kan være svær at få ned i den rette vægt, tabte sig forbløffende godt, da jeg begyndte at give hende Leisure Mix :-)

Mine hopper fik hver 800 g. Leisure Mix om dagen og så vidt jeg husker var prisen ca. 160 kr. for 20 kg = 8 kr. pr. kg. = 6,4 kr. om dagen pr. hest.

Derudover fik de roepiller, gulerødder, hø og wraphø.

Hvis det ikke var fordi min lokale forhandler var for ustabil med lageret, så ville jeg fodre med det igen næste vinter. Men desværre er de nogle knolde til at bestille det hjem og løber for tit tør for Brogårdens foder, så derfor har jeg valgt et andet foder til den kommende vinter.

Hilsen fra Tine

og hafferne

Flicka & Frigg

Ny PK Recruut jakke sælges

0
0
Svar på denne tråd

Hej igen
Forfatter: 
Dato:  14-06-2008 20:18
Tak for Jeres svar.
Jeg håber, at det er muligt, at jeg til vinter kan fodre med Leisure Mix.

;-)
0
0
Svar på denne tråd

dyrt...
Forfatter: 
Dato:  15-06-2008 19:51

Jeg har i et par sæsoner fodret min trivelige lipizzaner-trunte med Leasure Mix. Det er et glimrende foder, men det er også meget dyrt i forhold til at blande selv...

Eneste grund til at få mig til at vende tilbage til Brogårdens er, at det smager dyret meget bedre end roesnask med vit/min. Men da det er mig der bestyrer krybben her, lever min hest af wrap, vit/min-blanding, roepiller og lucerne, og det fungerer ligeså optimalt som Brogårdens, bare billigere (og lidt mere besværligt).

Rikke

www.lipizzan.dk

"The knowledge of the nature of the horse is one of the first foundations of the art of riding it, and every horseman must make it his principal study."

Francois Robichon de la Gueriniere

0
0
Svar på denne tråd

RikkeTP.
Forfatter: 
Dato:  16-06-2008 02:01

Hvad er dyrt for dig? Det var ikke dyrt for mig at fodre med Leasure Mix til min trivlige fjordhest. Der i mod er det dyrt at fodre min fuldblodshoppe som har svært ved at holde huld. Der bruger jeg for omkring 1000kr. mdr. i foder. Så er Leausre Mix meget meget billigere til en trivlig pony.

Nu er min så ifol og derfor bruger jeg så Suregrow i stedet for.

Mange vrinsk fra Spotlight, Evidence, Kikki og Lene

Super dejlig fjordhest sælges. 9år. Ifol med Mosegårdens Kejser. Kig på min præsentation.

Stubben springsadel sælges.

Bolig søges til leje.

0
0
Svar på denne tråd

Leisure Mix
Forfatter: 
Dato:  17-06-2008 20:14

.... det blev min smæld fed af - hvis han skulle have mængden for at være dækket ind.

I dag får han lucerne og horse balance (tjørnemølle vitamin piller).

Jeg ved at Brogården har suregrow og det er samme princip men koster sandelig også der efter.

Min anden pony - trives tilgengæld glimerende på leisure mix - men han har også altid været i den slanke ende.

Blot min erfaring

Hilsen Charlotte

Charlotte Franke ............som er bidt af western
0
0
Svar på denne tråd

Suregrow.
Forfatter: 
Dato:  17-06-2008 20:29

Ja Suregrow er dyr i indkøb. Men selvom min fjordhest var drægtig og skulle have mere end en der ikke var, så holdt en sæk i ca. 1½ mdr. Og så er den jo ikke dyr i drift.

Mange vrinsk fra Spotlight, Evidence, Kikki og Lene

Super dejlig fjordhest sælges. 9år. Ifol med Mosegårdens Kejser. Kig på min præsentation.

Sadler sælges.

Fuldblodshoppe sælges. (Kåres i DV)

0
0
Svar på denne tråd

Jeg bruger...
Forfatter: 
Dato:  17-06-2008 21:49

....leisuremix til min fjord. Han er 3 og får pt 1 kg pr dag med en lille håndfuld grass og så masser af wrap og hø. Vi er desværre pga tørken allerede løbet tør for græs, men på denne måde trives han fortræffeligt og er i super foderstand siger dyrlægen. :-) Så jeg kan kun anbefale det!

0
0
Svar på denne tråd

Jeg bruger
Forfatter: 
Dato:  25-06-2008 18:12

leisuremix og er meget tilfreds med det. Har selv fjordheste. Bare husk at give rigeligt med lucerne light til.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider