Min unghest på 5 virker simpelthen så sløv og flad i øjeblikket, der er næsten ingen energi i ham. Normalt er han en livlig hest der hellere går for hurtigt end for langsomt, men den seneste uge er han begyndt at blive sløv. I dag til springning, som ellers nok plejer at få ham livet op, var han nærmest ikke til at drive fremad - han virkede lidt irritabel når jeg forsøgte med kraftig fremaddrivning, men ikke noget med at ligge ører eller vifte med halen eller andet.
Han er ved at blive vænnet til sommergræs nu og derfor har jeg taget meget MEGET lidt af hans normale foder fra ham, men det har været sådan i 14-20 dage nu. Jeg har dog sat ham op i havre igen. Det skal siges at jeg ikke tror, varmen har så meget med sagen at gøre, da han var "sig selv" de varmeste dage og nu, i dag på denne regnvejrsdag, er han kanon sløv.. På folden leger han med de andre, men spiser vist mere, end han leger. Varierer ridningen så godt jeg kan, sadlen er nyindkøbt og tilpasset, han virker ikke til at have ondt nogen steder..
Hvorfor er han så så "flad"?
Og er der noget man eventuelt kan give ham som "kvikker ham op"?