Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

hævede ben? græs?
Forfatter: 
Dato:  12-06-2008 20:41

Hej er der nogen der har en forklaring på hvorfor min hest nu står med en hævet bag kode den var der i går og var lidt varm, men ikke halt. så når den ik var halt så kunne den godt gå spring undervisning. i dag er hun stadig hævet men ikke varm eller halt, det føles lidt som en gang galle.

Hesten er 7 år og altid været redet.

hun kom på græs for 3 uger siden dog kun 2-3 timer og bagefter på jordfold nogle timer.

Kan der være noget i græsset der kan gøre det?

Ingen kan alt, alle kan noget, sammen kan vi det hele...

1`pony sælges - Nye billeder

0
0
Svar på denne tråd

sommergræs
Forfatter: 
Dato:  12-06-2008 20:45

Det kan være en mulighed, at hun har slået sig på folden, ved et spark eller andet. Jeg havde en gang en hest der var MEGET god til at lave badutspring på folden, og det resulterede i et par hævede ben af og til :)

¬Frihed; Friheden til at vælge selv !
¬Lev i nuet, og du lever dit liv !

0
0
Svar på denne tråd

tja....
Forfatter: 
Dato:  12-06-2008 20:51

Jeg havde så nok ikke sprunget på min hest hvis dens ene kode var varm og hævet... uanset om hesten var halt eller ej. Jeg havde holdt mig til lidt skridt og trav, og så set hvad der skete. Derudover havde jeg kølet benet ned, og virkelig tjekket det for små-skrammer/sår. Selv en lille ubetydelig skramme kan give utrolig hævede ben.

Jeg har set en pony, som fik elefant-tykke ben ved selv de mindste skammer!

Er det "galle" har hun godt af at bevæge sig, så den øgede blodgennemstrømning kan transportere det væk. Nedkøling af området er godt, hvis det er varmt.

Mvh. Anne.

Senest set på ryggen af en haffe-laffer!

Skønt!

What doesn't kill you

Makes you stronger!!

0
0
Svar på denne tråd

1345667
Forfatter: 
Dato:  12-06-2008 21:22

Jeg skridtet hende varm i 20 min og min underviser sagde at der intet var at se på hende og at hun godt kunne springe hvilket hun også gjorde med glæde.

hun har et lille bitte sår på benet men kun overflade.

det er blødt som en galle, hvilket jeg ik tror at det er

Ingen kan alt, alle kan noget, sammen kan vi det hele...

1`pony sælges - Nye billeder

0
0
Svar på denne tråd

overflade...
Forfatter: 
Dato:  13-06-2008 13:48

Selv et lille overfladisk sår kan godt give hævelse. Men hvis din hest normalt ikke hæver pga små sår, så er det jo ikke sikkert det er derfor.

Alligevel ville jeg sørge for at vaske såret grundigt, bare for at være på den sikre side. Og så holde godt øje med det!

Mvh. Anne.

Senest set på ryggen af en haffe-laffer!

Skønt!

What doesn't kill you

Makes you stronger!!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider